Een slow-watch, kun je dat nog een horloge noemen?

Voor de horloge puristen onder ons… Is dit nog een horloge te nomen. En waarom wel/niet?

1 like

Zeker, een gerenommeerd merk als Meistersinger heeft dit ook. Een zogenaamde ‘Einzeiger’, ‘slow-watch’ past natuurlijk wel goed bij de hedendaagse trend om alles minder modern of nostalgisch ‘slow’ te noemen.

4 likes

Waarom niet? Je kunt het om de pols binden en de tijd er op aflezen.

4 likes

precies mijn gedachte !

1 like

Ah… op die Meistersinger is nog heel goed tot op een paar minuten na de tijd af te lezen. Die slow-watch eigenlijk alleen maar op een kwartier nauwkeurig.

2 likes

Deze wel.

1 like

Tis te zeggen, min of meer dan hè.

1 like

Je moet er geen rondetijden van Max mee Willem timen nee.

1 like

soms kan dat…:sunglasses:

2 likes

Sundial_watch
How slow can you go?

5 likes

Ja, het zijn definitief horloges. Leuk? Hmmm…nee

Ik heb twee eisen die ik stel aan een horloge. je moet de tijd er op kunnen aflezen en hij moet er mooi uit zien (dat laatste punt is natuurlijk erg subjectief).

Je kan er inderdaad de tijd op aflezen en sommige mensen vinden hem vast mooi. Zou ik het persoonlijk kopen, nee.

1 like

Volgens mij is dat wel een horloge en hoe precies moet je de tijd kunnen aflezen van je horloge, voor de meeste van ons is op de minuut precies al heel precies! Want laat ons eerlijk zijn tegen dat je afgelezen hebt 23 seconden na 17 minuten na 7 uur, zijn we al weer een paar seconden veder :wink:

2 likes

Zo’n vierkante Slow Jo staat hier al een tijd op de verlanglijst. Hoewel ik een voorkeur heb voor automaten, hoef je deze quartz waarschijnlijk alleen te verzetten met zomer- en wintertijd. Verder is-ie nauwkeurig genoeg. Lijkt me ideaal om in het weekend om te slingeren en doordeweeks in de la te laten.

1 like

Een relax watch.

Ach, zo onnauwkeurig dat zomer-/wintertijd verzetten nauwelijks invloed heeft?
Is eigenlijk wel handig :wink:

1 like

Weer zo een halfgebakken topic.
Het geeft de tijd aan, zit op een bandje en past om de pols.
Ra Ra wat is het… ?

Een Horloge!

Opgelost… het is dus een horloge. Kan topic nu dicht?

tenor

2 likes

Dan kun je ook die zonnewijzer op je pols binden. Niet eens een gek idee voor op vakantie. :blush:

Zeker met verkeerde horlogebeen uit bed gestapt.

1 like

Nee hoor… De topic vraag is gewoon waardeloos… Natuurlijk is het een horloge. Dus topic mag wel dicht toch.