Een slow-watch, kun je dat nog een horloge noemen?

Als je altijd hebt gedacht dat horloges uren en minuten behoorden aan te geven, en je ziet opeens zoiets. Dan vind ik het best legitiem om zo’n topic te openen.

2 likes

Dan stel ik voor om vooral verder te discussiëren over de vraag.

1 like

Lastig discussiëren als je zelf het oordeel reeds geveld hebt.
Iets met participatie, waarheid in pacht hebben en Narkissos?

1 like

Bedoelde ermee discussier lekker verder… ik stop ermee, mijn antwoord was duidelijk. Succes verder…

Mooi !!

5 likes

Had ik al gedaan maar ja mensen blijven reageren en dan blijf ik terugkomen. Nog steeds bezig?

Dit is natuurlijk geen horloge! Ik vermoed dat het een nep horloge is waar je stiekem na veel moeite doen toch iets van tijdsweergave kan ontcijferen .

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/horloge

Ja hoor… Naast het feit dat het voldoet aan de definitie, is het ook prima mogelijk. Ik kan het zelfs een parkiet noemen. Aan die definitie voldoet ie echter niet:
https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/parkiet#.WyEV1EiFMdU

1 like

Hoeft niet hoor. Blijf gerust weg. :neutral_face:

1 like

tip van flip, als men niet meer reageert kom ik niet meer terug op dit topic. En kan die al dicht?

2 likes

Overspannen gesprek in een ‘slow watch’ topic :stuck_out_tongue:

Leuke dingen, bestaan al een tijdje en vond ze aanvankelijk best leuk. Punt is dat ik het best geinig zou vinden om te hebben maar niet voor die prijzen. Het hoeft zeker met de onnauwkeurigheid waarmee je kan aflezen geen topkwaliteit te zijn. Ik heb daarom twee handwinders met 1 wijzer van Luch, 12u ipv 24u alleen. Leuk voor erbij en kost niks, na een tijdje is de lol er van af.

Deze is twee keer zo slow… en toch nog steeds een horloge!

5 likes

je wordt irritant nu.

2 likes

oh, dus een : h o r l o g e ……

:wink:

2 likes

Hier ben ik het wel mee eens. Het is negatief en niet constructief. @eddio Etienne hou je het hier gezellig alsjeblieft?

1 like

Zucht…

Een slow watch of een 24 uurs horloge gebruikt 1 hand om de tijd in uren en minuten aan te geven welke wordt weergegeven op een wijzerplaat met een 24 uurs indeling in plaats van de standaard 12 uurs weergave.
Oftewel, de hierboven getoonde Meistersinger (@pulsar96) is geen slow watch maar een horloge met een gewone indeling maar dan met slechts 1 wijzer (iets wat je met elk gewoon horloge kan doen door de minuten wijzer achterwege te laten).
Omdat de wijzer slechts 1 keer per dag rond gaat wordt dit dan ook wel een slow watch genoemd, de wijzer beweegt trager dan een normaal horloge. Bij dit soort horloges is de filosofie dat er een vrijheid van tijd mag zijn, het is dus niet belangrijk om te weten dat het 21.22 is. ongeveer 21.30 is voldoende. De weergave van minuten is dus minder belangrijk en er kan dus maar slechts tot de 5 minuten nauwkeurig de tijd vastgesteld worden. Vaak is er ook nagedacht over de layout van de uren op de wijzerplaat. In onderstaande voorbeeld van mijn eigen horloge is de filosofie gebaseerd op de psychologie van de mens in zijn natuurlijke dag cyclus. 12 uur smiddags staat bovenaan om een “uplifting” gevoel te geven. Tevens is de dag weergave veel sterker visueel en een veel natuurlijke weergave dan bij een gewoon horloge. Hierdoor merken veel mensen een soort gevoel van vrijheid of vakantie gevoel bij het gebruik van dit soort horloges (heb ik ook).
Slow watches of 24 uurs horloges zijn vrij zeldzaam bij het dragende publiek omdat dit type horloge niet algemeen bekend is.

Constructief dacht ik zo, succes.

4 likes

Ja Etienne: dit is zeker een constructieve bijdrage, waarvoor dank!

2 likes

En informatief, bedankt Etienne :ok_hand:

2 likes