"vakantie gevoel bij het gebruik van dit soort horloges (heb ik ook)"
Je bent werkloos neem ik aan?
Ja.
Het meet de tijd en wordt om de pols gedragen.
Ik snap niet waar die vraag überhaupt vandaan komt.
Waarom? Da’s voor mij de interessantere vraag. Waarom?
Misschien omdat men ‘anders’ wil zijn. Beetje hipster mogelijk. Het wijkt af, valt daardoor op en zal mogelijk een gespreksonderwerp (conversation starter) zijn. Dan kun je een of ander verhaal ophangen over dat je minuten niet belangrijk vindt en klink je heel interessant.
Of je houdt van (zeer) minimalistisch en waardeert horloges in al hun verschijningen, waardoor je ook geïnteresseerd bent in horloges die net even anders werken. Oprechte interesse zullen we het maar noemen.
Ik doelde absoluut niet op het waarom van het bestaan van einzeigers. Dat is mij glashelder.
Ik doelde meer op de oorspronkelijke vraag. Die leek mij onnodig en, als ik zo ver mag gaan, gewoon dom.
Heh. Leuk om te zien dat hipsters ook bij jou in een fantastisch daglicht staan. Waarom wekken die mensen toch zulke ergernis op?
Misschien omdat veel, vast niet alle, het voor de bühne doen. Uiterlijk vertoon.
Maar ja dat kun je waarschijnlijk ook van bepaalde normale maar dure/opzichtige horloges zeggen.
Misschien omdat ze nonconformisme propageren en daar heel conformistisch over doen.
Geen “bewijs”, maar wel typerend:

Ik heb trouwens ook een mooie typemachine, nog van mijn vader geweest. Een Hermes die portable is, er zit een handvat aan. Misschien moet ik die een keer meenemen naar het terras. Not.