Wat vinden jullie hier nu van?
Eind vorig jaar koop ik een Steinhart Vintage Military. Levertijd: een stuk langer dan beloofd. Na een kleine 3 maanden is deze defect. Niet meer op te draaien. Via Aramar terug naar Steinhart gestuurd. Na enkele weken gerepareerd terugontvangen.
Dit gerepareerde horloge heeft een kleine week gewerkt, toen weer hetzelfde probleem. Ik heb opgevraagd bij Steinhart wat er aan gerepareerd was. Dat kon men niet vertellen, wordt niets van bijgehouden (…)
Ik had geen vertrouwen meer in dit horloge en heb toen gekozen voor een nieuwe Ocean Vintage GMT, met bijbetaling. Die zou midden april leverbaar zijn. Zit ik nu midden juni nog steeds op te wachten (…).
Inmiddels een Steinhart Ocean 2 blauw besteld. Die werd gisteren (eindelijk) geleverd. En door DPD gewoon bij de buren afgegeven(…). Schitterend horloge! Band op maat gemaakt, datum en tijd ingesteld…horloge blijkt geen stand 1 te hebben. Ik kan dus de kroon vast- of losdraaien, datum instellen en de tijd, maar niet handmatig opwinden. Dat zou volgens de manual, de website wel moeten kunnen bij dit ETA 2824-2 Elabore caliber.
Ik word hier wel erg moedeloos van. Of verwacht ik gewoon teveel voor mijn zuurverdiende centjes? Ik kan er momenteel weinig anders van maken, dan dat:
- De kwaliteitscontrole bij Steinhart ontbreekt of onder de maat is;
- Steinhart het logistieke proces niet of zeer slecht onder controle heeft. Zowel van zijn toeleveranciers als naar zijn klanten. Voorgespiegelde levertijden worden niet nagekomen;
- de nacontrole bij reparaties volledig ontbreekt. Anders zou immers terug te vinden moeten zijn wat en door wie aan een defect horloge is gebeurd.
Ik ga dus -helaas wederom- contact opnemen met Steinhart. Willen jullie geloven dat ik in het vervolg schrik heb om een Steinhart box open te maken?
Wat vinden jullie hier nu van? Dit is toch niet meer af te doen met domme pech?