Een Steinhart nachtmerrie, de trilogie

hcptdg Schreef:

Doe je naam eer aan, koop een Seiko.

Is zeker een optie. Maar ja, hoewel ik een boterham met pindakaas errug lekker vind, wil ik toch ook weleens een bammetje met kaas voor de variatie :slight_smile:

Met overige merken heb ik trouwens ook nooit problemen gehad. Pulsar & Citizen & Alba(= alledrie ook Seiko), Swatch, Tissot, Junghans, Danish design, Obaku, Nautica, Fossil, Timberland, Christopher Ward om maar eens iets te noemen.
Ik schat dat 70% Seiko of Seiko-gerelateerd is, rest andere merken.
Ik heb 1 Seiko gehad die ter reparatie moest, maar dat was een quartz van 24 jaar oud, dus daar mag en zal ik niet over klagen. Zeker niet als je in aanmerking neemt dat ik daarmee zware en natte arbeid heb verricht.

40 jaar geleden hadden de Japanners de naam om de kopieerders van de wereld te zijn, maar ik merk dat steeds meer kwaliteit èn noviteiten uit Japan afkosmtig zijn, en zeker niet meer uit onze Westerse wereld. Dat hebben die Aziaten toch knap gedaan. “Japan Mov’t” op de dial begint voor mij steeds meer waarde te krijgen.

Ik heb Gunther Steinhart een e-mail gestuurd met het hele verhaal erin, en hoop op een ‘happy end’. Dat end zal ik hier ook vermelden, omdat me dat wel zo netjes lijkt.

Wat na voor je, ik heb een van de Steinhart Aramar Arctic Oceans besteld en baal ook van de lange levertijd. Helaas is dat niet anders en moet ik dus nog wat langer wachtten. Door dat ange wachtten verwacht ik wel een subliem horloge, mocht er wat mee zijn, dan zou ik ook gruwelijk balen.

Ik heb Steinhart dit weekend een e-mail gestuurd over mijn nieuwe defecte horloge. Nu na 2 werkdagen nóg steeds geen enkele reactie!
't Is met Steinhart zelf net als met z’n horloges: niet op gang te krijgen :frowning:

Anders even bellen? Frau Keller reageert altijd laat, ze heeft het net zo druk als in die Tempo team reclame. Ik wacht ook op mijn tracktrace, komt vanzelf goed.

Enerzijds het risico dat bij een klein merk hoort. De langere levertijden, het online bestellen. Het kantelpunt van een klein merk, wanneer levert het in op QC een worden de besteltijden langer?
Aan de andere kant zou menig klein merk het slimmer moeten aanpakken. Moet er altijd voorkeur worden gegeven aan Zwitserse uurwerken nu Swatch arroganter doet dan ooit? Willen Steinhart en Kemner zich blijven onderscheiden én overleven dan kiest men óf voor een ruime voorraad Swiss Made Etaatjes met als risico dat er niet aan iedereen kan worden geleverd of kiest men de route van de price fighter met Miyota of Seiko uurwerken en een uitgebreide keur aan modellen?
Maar blijven we hardnekkig vasthouden aan het heilige Swiss made keurmerk dan is de kans groot dat de familie Steinhart over een paar jaar geen horloges meer maakt.

De klanten/doelgroep van oa Steinhart wil teveel. Doe als Henry Ford die zei dat hij in elke kleur kon leveren, gesteund door de uitvinding van de lopende band, zolang de kleur maar zwart was.

Mijn stelling is dus dat Steinhart het niet overleeft.
Tweede stelling is dat het predikaat Swiss Made niets voorstelt zolang 60 procent Swiss al goed genoeg is. En dat deze kleding van de keizer dient als laatste stuiptrekking van de Europese horloge industrie.

Harry, ik ben er van overtuigd dat wanneer Steinhart uitwijkt naar Japanse uurwerken, de vraag als een baksteen in elkaar valt. Persoonlijk hoef ik niets wat Japans tikt en dat zouden meer mensen moeten doen, laten we de productie toch hier houden en niet al die andere landen in verweggistan spekken. Ze hebben toch keuze genoeg in andere swiss made uurwerken? Ik zie Steinhart over 10 jaar nog bestaan, maar hey, ik ben dan ook fan.

Marco V Schreef:

Persoonlijk
hoef ik niets wat Japans tikt en dat zouden meer
mensen moeten doen, laten we de productie toch
hier houden en niet al die andere landen in
verweggistan spekken.

Snap niet helemaal waarom meer mensen over moeten gaan op Swiss Made, daar de kwaliteit in de low en mid end in combinatie met prijs-kwaliteitsverhouding daar gewoonweg niet ligt.

Nee Zwitserland is ook niet lekker. Geen lid van de EU en al decennia lang playground van belastingontduikend Nederland. Geld steken in de pocket van Swatch of andere Zwitserse bedrijven levert ons helemaal niets op. Sterker nog, wat is nog meer Swiss Made behalve horloges, dat op een grote schaal wordt gebruikt? Kan je beter indirect investeren in een economie die nog wat betekent voor ons.
Azie is ‘Verweggistan’, maar straks wel je Samsung telefoon pakken of wellicht je Made in China iPhone, terwijl je een spelletje speelt op je Japanse Playstation nadat je veilig naar huis bent gereden in je betrouwbare Japanse Toyota.

Zeg ik hypocriet met een Rolex om. Dat dan weer wel.

1 like

Haha grappig, en dat terwijl productie van Apple weer naar de vs gaat, de lonen in lage loonlanden aan het stijgen zijn waardoor bedrijven de eerstkomende decennia ervoor zullen kiezen om productie weer dicht bij huis te houden. Daarnaast rij ik Audi, heb ik mijn telefoon van de zaak gekregen en nee, rolex is voor mij niet te betalen, ik vind ze niet eens mooi.
Maar goed, ik heb dan ook gemeld dat Japans voor mij persoonlijk niets is, en wie ben jij om daarover te twisten, toch?
Maar euhm, dit gaat nu erg offtopic, excuses daarvoor en Wil, hopelijk wordt het snel opgelost.

Als ze Steinhart wil blijven bestaan dan moeten ze meer investeren. Als ze als Duits merk zo graag Swiss made willen blijven dan moeten ze, net als dat Britse merk Christopher Ward meer vragen en meer mensen in dienst nemen desnoods tot ze net zo veel kosten als een Zwitsers bedrijf dat Swiss made mag voeren.

En Japan en China zijn zeker geen niet ver van ons bed. Niet alleen komt bijna alles op technologisch gebied uit Azië en zullen we waarschijnlijk van onze kleinkinderen de vraag krijgen of Opa hun even kan overhoren voor hun mondeling Chinees. "Bestond Europa echt Opa?,

We gaan het meemaken, ik durf er wel een kratje hertog op te zetten dat we binnen 10 jaar andere geluiden horen.

Effe mijn bijdrage,

Heb een Vintage Military gehad, was een echte Steinhart; super kwaliteit voor een scherpe prijs.

Momenteel heb ik nog een Ocean 44 waar onlangs een kleinigheidje mis mee was, het horloge was nog net binnen garantie.

Alhoewel ik het niet bij Zoltar had gekocht, heeft hij bemiddeld en binnen een paar weken kreeg ik het horloge netjes teruggestuurd.

Dus voor mij levert Steinhart wel wat ze beloven en op de after sales service is niks op aan te merken.

Ik denk ook dat Willseiko erg veel pech heeft gehad.

En inmiddels al 3 e-mails gestuurd aan Steinhart. Via contactformulier èn via gewone e-mailadres. Na 4 werkdagen nog helemaal niks van Steinhart! Dat is toch niet te verkroppen?

WilSeiko Schreef:

En inmiddels al 3 e-mails gestuurd aan Steinhart.
Via contactformulier èn via gewone e-mailadres. Na
4 werkdagen nog helemaal niks van Steinhart! Dat
is toch niet te verkroppen?

Nee niet echt netjes zullen we maar zeggen. Ben je niet onderhand op een punt beland dat je zegt laat maar zitten?

Mvg,
Patrick

WilSeiko Schreef:

En inmiddels al 3 e-mails gestuurd aan Steinhart.
Via contactformulier èn via gewone e-mailadres. Na
4 werkdagen nog helemaal niks van Steinhart! Dat
is toch niet te verkroppen?

Misschien is het wel vakantie in de Bondsrepubliek…

louis Schreef:

WilSeiko Schreef:


En inmiddels al 3 e-mails gestuurd aan
Steinhart.
Via contactformulier èn via gewone e-mailadres.
Na
4 werkdagen nog helemaal niks van Steinhart!
Dat
is toch niet te verkroppen?

Misschien is het wel vakantie in de
Bondsrepubliek…

Dan nog hoort men de email te beantwoorden al was het maar met een automatisch bericht.

Spamfilter aan staan?
Ik kreeg vandaag de tracktrace door van Steinhart, dus hier een happy camper.

WilSeiko Schreef:

En inmiddels al 3 e-mails gestuurd aan Steinhart.
Via contactformulier èn via gewone e-mailadres. Na
4 werkdagen nog helemaal niks van Steinhart! Dat
is toch niet te verkroppen?

Daar zou ik ook van balen , ik zou mijn geld terug vragen.

Gr harb

Marco V Schreef:

Spamfilter aan staan?
Ik kreeg vandaag de tracktrace door van Steinhart,
dus hier een happy camper.

Steinhart is dus niet met vakantie…

patrick1972 Schreef:

WilSeiko Schreef:


En inmiddels al 3 e-mails gestuurd aan
Steinhart.
Via contactformulier èn via gewone e-mailadres.
Na
4 werkdagen nog helemaal niks van Steinhart!
Dat
is toch niet te verkroppen?

Nee niet echt netjes zullen we maar zeggen. Ben je
niet onderhand op een punt beland dat je zegt laat
maar zitten?

Mvg,
Patrick

Begin het wel zat te worden. Maar ik ben net een pitbull, dus volhouden maar…