Een Steinhart nachtmerrie, de trilogie

Na alles gelezen te hebben zou IK hem niet meer willen…

louis Schreef:

WilSeiko Schreef:

En inmiddels al 3 e-mails gestuurd aan
Steinhart.
Via contactformulier èn via gewone e-mailadres.
Na
4 werkdagen nog helemaal niks van Steinhart!
Dat
is toch niet te verkroppen?

Misschien is het wel vakantie in de
Bondsrepubliek…

Kan. Maar ik was dinsdag met dat mooie weer de hele dag in Scheveningen, en daar geen enkele Duitser gezien.

Marco V Schreef:

Spamfilter aan staan?
Ik kreeg vandaag de tracktrace door van Steinhart,
dus hier een happy camper.

Ik heb mijn spammap al meerdere keren gecheckt: géén Steinhart.

Zoals eerder aangegeven heb ik hetzelfde meegemaakt.
Na gedreigd te hebben dat ik hun werkwijze op een aantal fora openbaar zou maken, reageerde meneer Steinhart direct. Hij was van mening dat ik niet het type klant was waarmee hij zaken wenste te doen…Nog een grote … dus ook nog.
Uiteindelijk na veel 5 en 6en probleem opgelost (horloge voor de 3e keer teruggestuurd en geld terug gekregen). Maar voor mij dus nooit meer een Steinhart.

zeno Schreef:

Zoals eerder aangegeven heb ik hetzelfde
meegemaakt.
Na gedreigd te hebben dat ik hun werkwijze op een
aantal fora openbaar zou maken, reageerde meneer
Steinhart direct. Hij was van mening dat ik niet
het type klant was waarmee hij zaken wenste te
doen…Nog een grote … dus ook nog.
Uiteindelijk na veel 5 en 6en probleem opgelost
(horloge voor de 3e keer teruggestuurd en geld
terug gekregen). Maar voor mij dus nooit meer een
Steinhart.

Ik krijg ook steeds meer een gevoel dat Steinhart de nodige arrogantie niet valt te ontzeggen. Je MAG een Steinhart kopen, en voor de rest liever geen gezeur. Anders kan ik niet verklaren dat men nog steeds niet heeft gereageerd (td)

Ik begrijp ook wel dat er bij producten soms een foute tussenzit. Zet dan als leverancier alles op alles om je klant zo goed als mogelijk te helpen. Ik begrijp op diverse fora dat Christopher Ward dat wèl heel goed begrijpt, èn ook nog eens in de praktijk toepast.

WilSeiko Schreef:

zeno Schreef:

Zoals eerder aangegeven heb ik hetzelfde
meegemaakt.
Na gedreigd te hebben dat ik hun werkwijze op
een
aantal fora openbaar zou maken, reageerde
meneer
Steinhart direct. Hij was van mening dat ik
niet
het type klant was waarmee hij zaken wenste te
doen…Nog een grote … dus ook nog.
Uiteindelijk na veel 5 en 6en probleem opgelost
(horloge voor de 3e keer teruggestuurd en geld
terug gekregen). Maar voor mij dus nooit meer
een
Steinhart.

Ik krijg ook steeds meer een gevoel dat Steinhart
de nodige arrogantie niet valt te ontzeggen. Je
MAG een Steinhart kopen, en voor de rest liever
geen gezeur. Anders kan ik niet verklaren dat men
nog steeds niet heeft gereageerd (td)

Ik begrijp ook wel dat er bij producten soms een
foute tussenzit. Zet dan als leverancier alles op
alles om je klant zo goed als mogelijk te helpen.
Ik begrijp op diverse fora dat Christopher Ward
dat wèl heel goed begrijpt, èn ook nog eens in de
praktijk toepast.

Daar heb ik ook alle begrip voor.Er kan altijd iets mis gaan.
Maar als je tot 2x toe een klacht niet naar behoren oplost en daarna niets meer van je laat horen vind ik dat op zijn zachts gezegd niet kunnen. Pas als je aangeeft drastischer maatregelen te treffen hebben ze je mail ineens wel gelezen. Als klap op de vuurpijl draait hij de boel om en was ik ineens de gebeten hond. Hoe ik het lef had zo te reageren…Ik zou nooit meer een horloge bij hem kunnen kopen…haha…mafketel!

1 like

Zoals gezegd, ik heb andere ervaringen, maar als mij bovenstaand zou gebeuren was ik hier toch echt helemaal klaar mee. Gelukkig heb je als consument veel rechten, ook internationaal. Succes Wil.

WilSeiko Schreef:

Ik krijg ook steeds meer een gevoel dat Steinhart
de nodige arrogantie niet valt te ontzeggen. Je
MAG een Steinhart kopen, en voor de rest liever
geen gezeur. Anders kan ik niet verklaren dat men
nog steeds niet heeft gereageerd (td)

IMHO blijft het een verhaal van: “te groot voor servet en te klein voor tafellaken"
Met andere woorden de groeistuipen gaan te snel, waardoor men verwordt tot een " het is vlees noch vis” in mijn ogen het omslagpunt tot het komen naar een geaccepteerd merk of een eendagsvlieg.
Kortom, uitbreiden of een klein merk blijven.
Keuzes maken!

Just my two cents.

Marco V Schreef:

Zoals gezegd, ik heb andere ervaringen, maar als
mij bovenstaand zou gebeuren was ik hier toch echt
helemaal klaar mee. Gelukkig heb je als consument
veel rechten, ook internationaal. Succes Wil.

Ik ga mijn druk gewoon opvoeren: dagelijks een e-mail met daarin een afschrift van de vorige e-mails. Net zolang totdat ze reageren. Heeft in het verleden weleens meer gewerkt. Lastig dat het zo moet, maar ik zie geen andere manier.

En Volgende week nog geen respons, dan per fax. Dag 1: 1 fax, dag 2: 2 faxen, enz. Dat zijn ze snel beu, geloof me.

Marco V Schreef:

Zoals gezegd, ik heb andere ervaringen, maar als
mij bovenstaand zou gebeuren was ik hier toch echt
helemaal klaar mee. Gelukkig heb je als consument
veel rechten, ook internationaal. Succes Wil.

Inderdaad: ook ik zou na zo’n ervaringenreeks steenhard “nee” zeggen tegen deze verkoper.
En wat dat recht betreft: ook al heb je het, zie het ook nog maar te krijgen, zeker als het een internationale kwestie wordt.
Wil: Succes!

Ik vind het nogal makkelijk hier zo te reageren op Steinhart. Waarom niet gewoon de telefoon pakken (nummer staat op de site) en Steinhart bellen. Kan je meteen alles doorspreken met Steinhart zelf, of 1 van zijn medewerksters. Ze zijn daar altijd vriendelijk en staan je netjes te woord.

Overigens is het niet zo dat Steinhart leveringsproblemen veroorzaakt maar het almachtige ETA met het niet nakomen van afspraken. Als de uurwerken, zoals per contract vastgelegd, gewoon geleverd zouden worden dan waren er geen leveringsproblemen op dit moment. Het is dus geen kwestie van keuzes maken maar gewoonweg niet geleverd krijgen en dus eigenlijk geen keus hebben…

Er is altijd een keuze. Als je als horloge-assembleerder afhankelijk ben van een grillige monopolist en je wilt toch Swiss zijn dan moet je soms nee verkopen of een alternatief zoeken voor die grillige monopolist. Dat zijn al 2 keuzes. Er zijn meer uurwerken dan Eta. Zelfs Tag Heuer gebruikt Seiko.
Je kan alleen leveren wat je hebt een Als dat schaars is stijgt de prijs. Met als gevolg dat velen die voor een prikkie een Swiss Made horloge willen uit Duitsland moeten wennen aan hogere prijzen. Dat is blijkbaar de prijs voor de illusie om een Zwitsers horloge te hebben.

Het is echter wel zo dat sinds de gestegen populariteit men wat slordiger wordt met de CS en QC.Het klopt dat men ook op Duitse fora daarover klaagt.
Dit zie je vaker met snelle stijgers in populariteit. Op een gegeven moment trekken ze het gewoon niet meer en worden onpersoonlijker, arroganter en slordig.
Toen ik een paar jaar geleden contact had met Onkel Steinhart kreeg ik continu binnen een paar uur al antwoord op mijn mails.

Laatst gemaild, over een vlindersluiting, maar het duurde toch een paar dagen voor ik antwoord had.

Zoals mijn voorganger hierboven al zei: Einfach anrufen mein Freund!

Hoe zit het met levering van onderdelen voor die uurwerkjes?

Ik zou haast zeggen: Ik hoef er geen.

Ik hoop wel dat je Steinhart Apollon beter bevalt Wil. Zo niet, let me know. Ik ben nog op zoek.

hharry Schreef:

Er is altijd een keuze. Als je als
horloge-assembleerder afhankelijk ben van een
grillige monopolist en je wilt toch Swiss zijn dan
moet je soms nee verkopen of een alternatief
zoeken voor die grillige monopolist. Dat zijn al 2
keuzes. Er zijn meer uurwerken dan Eta. Zelfs Tag
Heuer gebruikt Seiko.
Je kan alleen leveren wat je hebt een Als dat
schaars is stijgt de prijs. Met als gevolg dat
velen die voor een prikkie een Swiss Made horloge
willen uit Duitsland moeten wennen aan hogere
prijzen. Dat is blijkbaar de prijs voor de illusie
om een Zwitsers horloge te hebben.

OK Har, we weten nu wel dat Seiko ook geweldige uurwerken maakt…

Marco V Schreef:

Ik hoop wel dat je Steinhart Apollon beter bevalt
Wil. Zo niet, let me know. Ik ben nog op zoek.

Ik weet niet of ik dat hier al eerder heb gemeld, maar dat was wel een van mijn gedachten: ik kan ze beter in mooie gebruikte staat kopen, zijn de prblemen er al uit.

Die Apollon is helemaal top, een mooie klok. Even afgezien van een brak lopende chrono, maar dat is een bekend euvel bij die Valjoux 7750 en stoort mij verder niet.

Sterker nog: als ik na al dit gedoe nog vertrouwen kan krijgen in Steinhart, koop ik wellicht nog een gewone Apollon, zonder chrono.

Zoltar Schreef:

Ik vind het nogal makkelijk hier zo te reageren op
Steinhart. Waarom niet gewoon de telefoon pakken
(nummer staat op de site) en Steinhart bellen. Kan
je meteen alles doorspreken met Steinhart zelf, of
1 van zijn medewerksters. Ze zijn daar altijd
vriendelijk en staan je netjes te woord.

Overigens is het niet zo dat Steinhart
leveringsproblemen veroorzaakt maar het almachtige
ETA met het niet nakomen van afspraken. Als de
uurwerken, zoals per contract vastgelegd, gewoon
geleverd zouden worden dan waren er geen
leveringsproblemen op dit moment. Het is dus geen
kwestie van keuzes maken maar gewoonweg niet
geleverd krijgen en dus eigenlijk geen keus
hebben…

Maurice. Ik begrijp dat jij als Steinhart vertegenwoordiger in NL de mensen bij Steinhart beter kent. Maar ook dat jij hierin niet helemaal neutraal staat. Maar ik wil wel reageren op je voorstel.

Even bellen? We hebben het hier over een horloge gekocht en betaald via de webshop van Steinhart. Als ik dan bericht stuur via het contactformulier op de website, mag ik toch verwachten dat ze daar netjes op reageren? Ik ga dus helemaal niet bellen.

Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met “zo te reageren”. Wat ik heb gemeld is niet meer of minder dan mijn ervaringen met Steinhart horloges en Steinhart als leverancier. Geloof me, ik zou willen dat ze anders geweest waren.

De bal ligt bij Steinhart, en die pakken ze kennelijk niet op.

Zoltar Schreef:

Ik vind het nogal makkelijk hier zo te reageren op
Steinhart. Waarom niet gewoon de telefoon pakken
(nummer staat op de site) en Steinhart bellen. Kan
je meteen alles doorspreken met Steinhart zelf, of
1 van zijn medewerksters. Ze zijn daar altijd
vriendelijk en staan je netjes te woord.

Overigens is het niet zo dat Steinhart
leveringsproblemen veroorzaakt maar het almachtige
ETA met het niet nakomen van afspraken. Als de
uurwerken, zoals per contract vastgelegd, gewoon
geleverd zouden worden dan waren er geen
leveringsproblemen op dit moment. Het is dus geen
kwestie van keuzes maken maar gewoonweg niet
geleverd krijgen en dus eigenlijk geen keus
hebben…

Dit is niet makkelijk scoren. Dit is wat ik persoonlijk heb ervaren met mr. Steinhart. Zeker niet vriendelijk, heel arrogant zelfs. Alhoewel ook ik te maken had met een veel te lange levertijd (terwijl het horloge volgens de website in voorraad was), had mijn klacht totaal niets met ETA te maken. Mijn glas was aan binnenzijde voorzien van een duidelijk zichtbare kras in de anti-reflectie coating (de totaal gescheurde omdoos laat ik buiten beschouwing). Wanneer ik dan, nadat het horloge heen en weer gestuurd is, de doos openmaak en een nog grotere kras waarneem voel ik me niet echt serieus genomen. Vervolgens wordt er niet meer op mijn mails gereageerd (totdat ik dus ging dreigen met het openbaar maken van dit alles op meerdere fora). Het afdoen met dat de klant dan maar de telefoon moet pakken is veel te gemakkelijk…

Hoewel ik dit topic gestart ben om reacties en zienswijzen te krijgen, wil ik nu verzoeken om niet verder op dit topic te reageren.

Emoties lopen hoger op dan bedoeld -ook bij mij- en daar wordt niemand wijzer van.

Ik wil eenieder in elk geval bedanken voor zijn/haar bijdragen hieraan.
(tu)