Een Steinhart nachtmerrie, de trilogie

Ik wil geen anti Swiss actie ervan maken en voel zeker mee met Wilseiko. Mijn excuses als ik te weinig recht deed aan de intentie van de TS.

@louis
Seiko is niet beter dan ETA. Tag Heuer deed alsof ze het zelf hadden gemaakt terwijl het made in Japan was.
SWISS MADE is onzin maar dat maakt de horloges niet minder mooi of begerenswaardiger.

hharry Schreef:

Ik wil geen anti Swiss actie ervan maken en voel
zeker mee met Wilseiko. Mijn excuses als ik te
weinig recht deed aan de intentie van de TS.

@louis
Seiko is niet beter dan ETA. Tag Heuer deed alsof
ze het zelf hadden gemaakt terwijl het made in
Japan was.
SWISS MADE is onzin maar dat maakt de horloges
niet minder mooi of begerenswaardiger.

OK Har, je hebt al veertig keer gezegd dat SWISS MADE onzin is, we weten het nu.
Over tot de orde van de dag…

Heb alles net gelezen en wat vervelend om te horen.

Laat je ons wel weten hoe het afloopt in ieder geval?

Succes (tu)

Gelukkig heb ik nu goed nieuws te melden. Vandaag werd er een nieuwe Steinhart Ocean 2 blue bezorgd! Dat heeft Steinhart gelukkig toch nog snel verzorgd (tu)

En bij het horloge zaten 2 verrassingen!

Er zaten 2 aparte pakjes in het pakket <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Bij de horlogebox was een horlogetool bijgesloten <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Niet onbelangrijk: de Ocean 2 blauw zèlf <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Op zijn kistje <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

De horlogetool <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

En als klap op de vuurpijl een flesje Steinhart gin likeur <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Dus dit is wel weer netjes opgelost door Steinhart (tu).
Ik zal binnenkort het horloge wat beter voorstellen met goede foto’s. Dan wacht ik wel wat beter licht af, dat schijnt er aan te komen. :slight_smile:

Ik ben er erg blij mee!

Fijn om te horen, en idd een net gebaar!

Uiteindelijk valt het dus toch wel mee vwb de arrogantie…
Ik wens je in ieder geval meer geluk met dit mooie exemplaar!

Mvg

Dat geeft toch, ondanks alles, weer een beter gevoel over Steinhart.
Goed dat je dit ook post Wil!

So macht man dass!

Goed einde voor jou en netjes opgelost door Onkel Günther, uiteindelijk.

Hopelijk nu eind goed al goed.

Prachtig horloge blijft het! (tu)

Mooi dat het toch nog goed opgelost is,met een leuke attentie. (tu)

Pfff ik heb meer dan anderhalve week moeten wachten op een reply van steinhart. Ze zijn echt laks met reageren, maar als ze reageren wordt het rap opgelost.

Top!
En nu veel draagplezier.

Zo zie je maar weer dat het helpt om elke dag een mail sturen naar ze;)

Erg mooi Wil, ik had het dan ook niet anders verwacht.
de mijne is ook binnen en binnenkort ook de bronzen nav b Uhr

Mooi dat het is opgelost.

Heb je -buiten deze oplossing- verder nog iets gehoord van Steinhart?

Bert1 Schreef:

Mooi dat het is opgelost.

Heb je -buiten deze oplossing- verder nog iets
gehoord van Steinhart?

Nee, maar wel via Aramar (Zoltar). Mijn andere bestelling een Ocean Vintage GMT zal voorlopig niet leverbaar zijn. Dus in overleg deze bestelling maar ge-annuleerd. Zal wel met de slechte leveringen van uurwerken te maken hebben. Als je bij Steinhart op de site kijkt zie je nu bij schrikbarend veel modellen leveringsbeperkingen. Daar al de firma Steinhart ook niet blij van worden.

Ik vind het wel jammer, want die GMT is ook een hele mooie.

veel geluk en draagplezier met deze Steinhart.

phoe, zie deze soap nu pas. maar fijn dat t netjes opgelost is.

zelf heb ik ook gemerkt dat t bij steinhart niet allemaal even vlot gaat. probleempje met n bandaanzet v mn triton is na ruim n half jaar nog steeds niet opgelost. ik had wel wat meer pech. minutenwijzer zat wat scheef en de sluiting vd rubberen band sloot niet goed. de wijzer en sluiting zijn intussen verholpen. alleen 1 aanzet vd metalen band nog niet. na eerder gezegd te hebben dat ik denk dat t niet aan de schroefjes ligt maar de bandaanzet zelf, hebben ze me 3 dagen terug alsnog vervangende schroefjes gestuurd…

overigens, zoltar/aramar heeft wel me altijd netjes geholpen en te woord gestaan.

ik heb wel t idee dat ze bij steinhart hun best doen om problemen op te lossen, maar dat ze door hun succes moeite hebben met t bijbenen.
ik verwacht dat t uiteindelijk allemaal goed komt. heb r ook geen haast mee: ik kan em lekker op zn rubberen en lederen band zetten :slight_smile:

Ik ben het volledig met je eens. Zoltar/Aramar doet zeker zeer zijn best om je te helpen. En wat Steinhart betreft: het kan soms even duren, maar uiteindelijk komt het wel goed.

Ik zou me als Steinhart overigens vreselijk gepiepeld voelen door ETA / Swatch Group met die leverings-onzin :frowning: :frowning:

maardein Schreef:

Begrijp ik het nou goed dat na het losdraaien van
de kroon hij meteen in de stand zit om de datum te
verstellen? Dat lijkt me heel raar, aangezien je
normaal de kroon echt een stukje moet uittrekken
om de datum te verstellen. Je weet zeker dat je
het goed doet?

Dus losdraaien, en niet uittrekken is opwinden, 1x
uittrekken is datum, 2x uittrekken is tijd?

Heb ik wel eens gehad bij assemblage pellikaan timing automaat. Opwind as is dan te kort gemaakt. Kortom asverlenger erop zetten en op maat maken. Zou je bij de controle wel moeten merken!

Succes, Hubert pellikaan