Zelfde kleur op dit moment op mijn Baltic MR01, maar wel heel erg kort hoor! 2 zijn in no time kapot gegaan helaas omdat ze te strak zitten.
Oh dat is balen! Bij mij heb ik nog gaatjes over dus strak zitten ze niet. Ben benieuwd naar hoe duurzaam ze blijven…
Denk als je onder de 18cm zit dat het gewoon prima is hoor. Ik zit op het laatste gaatje en die zit redelijk strak en niet gecentreerd, zonde want vind ze super voor wat ze kosten!
In welke horlogezaken zijn deze te koop, specifiek de Rivière in 20 mm?
Ja, maar ik zou gewoon even rondvragen/bellen. Op de Molequin site staat die overigens ook gewoon beschikbaar, wel alleen in de korte lengte. 20/16 werd gezocht toch?
Wordt de Longines Heritage sector niet met een lichtblauwe suède band geleverd? Misschien niet heel licht, maar suggereert wel dat die band bij Longines moet bestaan.
Hee, je bent toch niet van plan om zo’n horreur op die champagne Grand Seiko te zetten, hoop ik?
Want als dat zo is zou ik iedereen hier op willen roepen om z’n tips te verwijderen.
Absoluut niet.
Zalm doet het in mijn optiek goed met diverse bruin- en grijs-tinten, en verder met antraciet. Mogelijk, afhankelijk van de kleur wijzerplaat, ook met de juiste bordeaux tinten, maar dat is al een crap shoot.
Lichtblauwe en turquoise kermis moet je echt vermijden, dat laatste vloekt al helemaal als een tierelier.
Ik snap fabrikanten dan ook niet die menen dat het een goed idee is om een roze horloge met blauwe wijzers te maken. Brrrrrr.
Nee.
Gewoon nee.
Is nog het meest acceptabele. Omdat het grijs-blauwig wordt.
Ben het hier volledig eens met @Fate_Amenable_To_Change. Heb je al een andere stalen band zoals de oyster overwogen?
Wel van mening dat wanneer je het mooi vindt het lekker moet kopen!
Nee niet voor de GS ik snap je zeker hoor grijs maar bruin hou ik totaal niet van, vond ik zelf altijd lelijk en saai. Dit geldt ook voor schoenen en leren jassen ik denk gewoon een smaak. Als ik voor leer zou gaan, dan croco/python iets met een textuur ik hou opvallende bandjes.
Donker groen leren band hou ik ook wel van.
Is ook alleen voor de zonnige dagen he niet iets wat ik met kerst zou gaan dragen.
Voor de Grand Seiko wil ik wel iets met kleur.
Wees zeker welkom om tips te geven als het maar geen bruin is
De GS is erg mooi en gedistingeerd van kleur. Ik zou vooral iets gedenkts doen, zonder te veel patronen op de band, wat het horloge voor zich laat spreken.
Is zowaar een optie, zowel voor Champagne als voor de zalmroze wijzerplaat van de Baltic.
Ja, inderdaad, waarom scoor je de Beads of Rice band van Baltic er niet bij? Dat is echt de vokking bom.
Grijs of antraciet. En wat je zelf zei, gedekt donkergroen is zeker een mooie optie.
Bij Delugs’ strap guide stellen ze ook een gedekt grijsblauw voor, en navy. Ik ben geen fan van die combinatie, maar als het dan moet, geheel in lijn met de Powder Blue van @Anthony :
Ik ben het wel met meer dingen bij Delugs niet eens. De keuze voor een gevulde honingkleurige band, bijvoorbeeld, is echt heel erg slecht. Als je bruin gaat, op dit horloge, zou ik een chocolade-bruine Shell Cordovan voor willen stellen, maar dan echt donker.
Iets donkerder grijs suede is ook mooi op roze:
Mooi!
Die man die die foto maakte heeft dat fout. Brrrrr.
Overigens is dat geen gedekt groen, Henk. Da witte gij ook.
Voor wie nu gaat roepen “hee, je doet net alsof je mening een feit is”… Voor mij is dat ook zo, wetende dat een ander het niet zo ziet. Je moet dus verder helemaal zelf weten wat je er mee doet.
Kleur is sowieso een interessant fenomeen:
Overigens, maar daar ga je achter komen, leent de kastvorm van de GS zich niet lekker voor leren banden.
Nee hoor, vind het juist goed dat je zegt dat het niet past. Ik ben heel visueel ingericht.
Dit vind ik zelf top:
Mooi gedaan Floris!!! Dank je!!!
Grappig, zo’n onverwachte draai, down the rabbit hole, ofwel spiderhole in dit geval…
Voor een GS met een champagne dial…ik houd zelf deze combi nog steeds in het achterhoofd…
Maw, een warme enigszins roodachtige. Geen blauw, dat is te koud. Maar alles is smaak en persoonlijk.
Succes met de zoektocht naar een blauw bandje. Ik zou eerder voor grijs of groen gaan als je geen zwart of bruin wil.
Zwart en groen helemaal prima👍🏼