Een tweede horloge als reserve…

Ik betrap me er soms op dat ik bij de aanschaf van een nieuw horloge dat ik heel mooi vind er aan denk een tweede identiek exemplaar erbij te kopen als reserve. Herkenbaar?

11 likes

nee

2 likes

Zo kan het wel héél duur worden he.
Hangt er vanaf welk horloge je zo dan koopt maar toch…

En wat als die tweede dan stuk gaat?

Zit er geen garantie op?

Als je er dan op uitgekeken bent verkoop je ze dan beide?

Ik doe dat soms bij gebruikte horloges. Koop er 2 en houd de mooiste

1 like

Nee

Nope, spijkerbroeken en t-shirts dan weer wel.

3 likes

Ik heb dat soms met Leffe blond

58 likes

Ik koop meestal meteen 3 stuks. Je weet maar nooit.

5 likes

Nou dat kunnen geen goede horloges zijn als je een reserve nodig hebt…

Nee , wel hetzelfde model met een ander kleur wijzerplaat. Dus niet identiek hetzelfde. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nu ben ik wel benieuwd naar je collectie.

En over je vraag, nee, bvb de Zenith Chronomaster Revival doet het soms jeuken. Maar gezien ik al een original heb vind ik dat teveel overlap.

1 like

Nee zou zonde zijn vind ik dat je dan altijd het zelfde moet dragen terwijl je 2 horloge’s hebt :smiley:

+1

1 like

Ik ben ook recent begonnen hiermee, dus wel herkenbaar. 2 stuks seamaster 300 gekocht binnen 2 weken.

Maar wel in een andere kleur dial :sunglasses:

Ik ben juist erg bang voor te veel overlap in mijn collectie. Als ik 2 horloges heb die erg in elkaars vaarwater zitten, draag ik uiteindelijk één van de twee bijna niet.

1 like

Eh… waar heb je dan een reserve voor nodig?

Bang dat de eerste het opgeeft? Swatch x Blancpain syndroom?

Ik vind wel dat je een horloge qua waarde minstens 2x moet kunnen kopen voordat je hem koopt.

(Nibudwijzer).

2 likes

Nee, niet herkenbaar. Bij parfum wel, zeker als de prijs heel goed is moet ik me inhouden om niet meteen nog een fles te kopen. En ik hou me in, omdat ik een nieuwe aanschaf realistischerwijs niet binnen een tijdsbestek dat te overzien is op zal maken, want daarvoor heb ik er gewoon teveel. Tenzij het al een rebuy is; één is waarvan ik weet dat ik hem veel draag. En horloges gaan überhaupt niet ‘op’ op de manier waarop een fles parfum leeg kan raken.

2 likes

Nee, totaal niet herkenbaar. Ik vind het nergens op slaan. Hoe groot is de kans dat een horloge defect raakt? En in het geval dat laat je 'm gewoon repareren.

Ja ik herken het. Ik wil dan één om te dragen, en één om mooi te houden.