Eén van mijn mooiste Alpha's

Nee, totaal niet. Ik doe het niet om indruk te maken, alleen omdat ik het model mooi vind.

Groeten,

Martin

Korte uitleg over mijn vraag:

We zijn denk ik met zijn alleen eens dat veel van de Alpha modellen overduidelijk “geinspireerd” zijn op modellen van de alom bekende merken… Dit geeft de consument een mogelijkheid om voor een behoorlijk schappelijke prijs een goed uitziende, extreem goedkope variant van de gevestigde merken/modellen aan te schaffen, waar men niet de hoofdprijs wil/kan betalen voor het gevestigde merk.
Vanuit dat oogpunt kan ik mij voor kunnen stellen (ik zou zelf zo 1 2 3 geen "plakmerk?"aanschaffen) dat men zich bezwaard zou voelen als men zo’n Alpha draagt. Helemaal omdat men hier zo anti-nep/plak is.
Excuseer mij, ik ben een leek en zie de “grens” van (goed) nep/plak niet zo snel.

René

Renestiphout Schreef:

Korte uitleg over mijn vraag:

We zijn denk ik met zijn alleen eens dat veel van
de Alpha modellen overduidelijk "geinspireerd"
zijn op modellen van de alom bekende merken… Dit
geeft de consument een mogelijkheid om voor een
behoorlijk schappelijke prijs een goed uitziende,
extreem goedkope variant van de gevestigde
merken/modellen aan te schaffen, waar men niet de
hoofdprijs wil/kan betalen voor het gevestigde
merk.
Vanuit dat oogpunt kan ik mij voor kunnen stellen
(ik zou zelf zo 1 2 3 geen "plakmerk?"aanschaffen)
dat men zich bezwaard zou voelen als men zo’n
Alpha draagt. Helemaal omdat men hier zo
anti-nep/plak is.
Excuseer mij, ik ben een leek en zie de "grens"
van (goed) nep/plak niet zo snel.

René

R.

Deze discussie is op dit forum al meerdere keren gevoerd. Conclusie: veel posts en geen consensus :slight_smile: Gebruik de zoekfunctie maar eens op Alpha en neem er wat bier en chips bij.

hans

Beste Hans,

Dat heb ik al vaker gehoord, vandaar dat ik er ook naar refereer. Het is ook niet mijn intentie om een nieuwe discussie hierover te starten, dit was pure uitleg van mijn kant uit. Excuus als dit verkeerd opgepakt is/wordt…
Het is moeilijk gevoel in een “internet reactie” te plaatsen.

Gegroet

MartinB Schreef:

Nee, totaal niet. Ik doe het niet om indruk te
maken, alleen omdat ik het model mooi vind.

Groeten,

Martin

IK DENK DAT DAAR ALLES OM DRAAIT ! ( sorry voor het shouten :wink: )

Sommige mensen vinden een wagen alleen maar mooi als er een ster of een zwart paardje op staat.
Anderen vinden kledij pas mooi als er een “bekende” naam in staat…

Ken je het sprookje: " De kleren van de keizer " ? :wink:

Nee, geen probleem hoor, maar ik wilde een eindeloze herhaling van onverenigbare standpunten (het zijn ordinaire neppers die schade toebrengen aan de echte merken en die met kinderarbeid gemaakt zijn en ook door terroristen, versus het zijn prima horloges, geen neppers voor weinig geld) voorkomen :slight_smile: :slight_smile:

hans

voormalig Alpha bezitter :slight_smile: (heb er iemand heel gelukkig mee gemaakt voor 30 Euro…)

Oopsie - ook gij Hans ???

Gelukkig heb je je leven een betere wending gegeven :wink:

Tja, je kan wel eens gelijk hebben, maar denk je daar dan ook eens aan als je je Nikes aantrekt om te gaan sporten.

Edit: Ik heb geen Nikes, alleen slofjes van Hush Puppies :smiley:

hcptdg Schreef:

Nee, geen probleem hoor, maar ik wilde een
eindeloze herhaling van onverenigbare standpunten
(het zijn ordinaire neppers die schade toebrengen
aan de echte merken en die met kinderarbeid
gemaakt zijn en ook door terroristen, versus het
zijn prima horloges, geen neppers voor weinig
geld) voorkomen :slight_smile: :slight_smile:

hans

voormalig Alpha bezitter :slight_smile: (heb er iemand heel
gelukkig mee gemaakt voor 30 Euro…)

Met andere woorden: geen commentaar op dit merk (alpha) of in dit topic???
ik zie het als schenen schoppen!!
er zijn nou eenmaal mensen op dit forum die niet gecharmeerd zijn van dit merk!! en als er iemand een foto plaatst dan
kan je een reactie verwachten… en op dit horloge forum is dat nou eenmaal mogelijk, zowel foto’s plaatsen en reageren!!!

Toch blijft het vreemd dat alpha word gerespecteerd, en een namaak Breitling vind iedereen maar niets?? terwijl alpha geen haar beter is!!!
of zie ik dit nu verkeert???

P.S. Mark-B1, volgens mij doe je het er om… proficeren (mensen op de stang jagen) met het merk Alpha!!! mijn gevoel!

Marc,

Ik had er al een lang voor de inkoopactie een gekocht. Gewoon omdat ik erg nieuwsgiering was naar de verhouding tussen prijs en kwaliteit. En die was gunstig. Daarmee doe ik geen uitspraak over het feit hoe die lage prijs tot stand is gekomen en meng ik mij ook niet in de discussie over al dan niet nepper-zijn van een Alpha. Toen ik het horloge goed bekeken had heb ik het voor het aankoopbedrag doorgegeven naar een ‘liefhebber’ en behelp ik mij verder wel met Rolex en Omega en zo.

hans

“het zijn ordinaire neppers die schade toebrengen aan de echte merken en die met kinderarbeid gemaakt zijn en ook door terroristen”

Grappige argumenten , maar ik geloof niet dat ze ( Alpha’s of echte neppers ) schade toebrengen aan de echte merken . Ze worden voor een heel andere doelgroep gemaakt, nl. diegenen die om gelijk welke reden zo een horloge willen hebben, en er het geld niet aan kunnen/willen geven . Die doelgroep koopt geen echte , of de neppers nu bestaan of niet .
De doelgroep die wel de echte koopt is trouwens klein . De Swatch groep verdient meer aan wat ETA produceert dan aan al hun middelklasse merken tesamen . Hun high-end merken/modellen brengen het meeste op .
Kinderarbeid komt er ook niet aan te pas ; de produktie van zowel loopwerken als horloges is volledig geautomatiseerd.
Dat terroristen zich hebben ingekocht in een van die produktieketens, dat kan , maar die kunnen zich evengoed inkopen in reguliere aktiviteiten .
Trouwens , diegenen die bv. een Breitling kopen voor 250 USD met echt titanium , dezelfde ETA als in de echte, gecoat safier , en dezelfde gedetailleerde afwerking ,die zullen denken dat de terroristen aan de andere kant zitten .

P.S. Mark-B1, volgens mij doe je het er om…
proficeren (mensen op de stang jagen) met het merk
Alpha!!! mijn gevoel!

Zucht: allerlaaste reactie.

Roger, zo zit ik echt niet in mekaar hoor.
Momenteel heb ik wat vrije tijd en ik pruts graag met het fototoestel.
Mijn enig doel (in het andere topic ) was eens een verzameling Alpha’s te zien, door de liefhebbers zelf op de foto geplaatst. Niets meer of niets minder.
Enne, nogmaals, ik heb ook verschillende merk-horloges. Maar de Alpha’s die ik aangekocht heb zijn gewoon mooi. Ik kan die zonder angst in de tuin of op vakantie dragen.
Als ik deftig ( sjiek :smiley: ) uitga, draag ik wel een gouden Omega of een TT Breitling hoor :wink:
Ik respecteer ieders mening en hoop dat anderen dit ook zo doen.
Trouwens ik heb Alpha leren kennen door dit ( overigens kei-goede ) forum.
Amen.

Kunnen we stemmen ? Een ouderwetse “poll”

Inzet:

Als de Alpha fans in de meerderheid zijn houden Hans en ik onze mond.
Als de normale (grapje!!!) mensen in de meerderheid zijn, bannen we voor de rest van de tijd Alpha topics en - foto’s.

Groet
Mark

Marc-B1 Schreef:

Zucht: allerlaaste reactie.

je hoeft niet te zuchten hoor!!!
No hard feelings :slight_smile: Van mijn kant!!!

Dan toch liever een paar mooie foto’s van je Omega!! :wink:

MarkV Schreef:

Kunnen we stemmen ? Een ouderwetse “poll”

Inzet:

Als de Alpha fans in de meerderheid zijn houden
Hans en ik onze mond.
Als de normale (grapje!!!) mensen in de
meerderheid zijn, bannen we voor de rest van de
tijd Alpha topics en - foto’s.

Groet
Mark

Heel goed plan!!! en verlies ik met mijn poll… dan … uhhh… dan schrijf ik wel wat positief over Alpha!

MarkV Schreef:

Kunnen we stemmen ? Een ouderwetse “poll”

Inzet:

Als de Alpha fans in de meerderheid zijn houden
Hans en ik onze mond.
Als de normale (grapje!!!) mensen in de
meerderheid zijn, bannen we voor de rest van de
tijd Alpha topics en - foto’s.

Mark: ik denk dat ik de uitkomst al weet :frowning: :frowning:

Groet
Mark

Henrik: technisch mogelijk ?!?!?

hey,

dus je hebt er winst opgemaakt ?
Toch zeker wel duidelijk erbij gezegd dat het een echte Alpha is ? Er zijn zoveel nepper op de markt tegenwoordig…

Bas

Baseman Schreef:

hey,

dus je hebt er winst opgemaakt ?
Toch zeker wel duidelijk erbij gezegd dat het een
echte Alpha is ? Er zijn zoveel nepper op de markt
tegenwoordig…

Bas

Pfffff, zo de waard is etc.

Dat is wel heel definitief! Ik vind het juist wel leuk en goed als er verschillende standpunten langskomen. Met inachtname van de normale fatsoensregels.
Zelf heb ik de Alpha Sub, zoals je in deze topic kan zien. Hij heeft niet veel draagtijd, maar als ik hem draag kan ik ook zeggen dat de echte Sub in het horlogekistje ligt:). Niet dat het ooit nodig is hoor… enne ik heb de echte Sub wel met ongelofelijk veel mazzel in mijn bezit gekregen.

Die Sub was gewoon voor jou bestemd :slight_smile: en die Duitsers balen :slight_smile: :slight_smile: