Een verse start! De eerste incoming is toch een feit!

Tja, soms krijg je een aanbod wat je niet kan afslaan. Zoals sommige weten ben ik de laatste tijd weer wat gaan wisselen en exploren om te kijken wat ik nu voor een tijdje zou willen dragen. Tevens ingegeven door het feit dat het wel veel Rolex werd. Ook loop ik al een tijdje rond om iets minder aan horloges te spenderen en te gaan naar een 2 piece collectie en 2 in de kluis (voor later).

Ik heb kort geleden mijn dj41 verkocht en een iwc Portugieser 7 days gekocht en kwam erachter dat ik weer lekker enthousiast werd.

Uiteindelijk ben ik al tijden enthousiast over de ap royal oak. Deze is al meerdere malen in mijn hoofd opgepopt maar de prijzen hielden me tegen.

Na wat over en weet gesteggel om nog een Rolex te verkopen om funds vrij te maken kreeg ik vanochtend een bod op al mijn ‘actieve’ horloges (Rolex sub ceramic, Rolex milgauss wit en iwc portugieser 7’days)

Ik dacht doe is gek , ik doe het gewoon en we starten gewoon met een leeg blad.

Ik overweeg (zeg maar dit gaat gebeuren) de aanschaf van een audemars 36/37 mm, draagt als 39/40 en past daarmee prima op mijn 17cm polsje. Dit uit de oudere serie met verse service. Petite patisserie en lange indices en full set , om het concreet te maken deze:

Ik wil graag nog 1 horloge ernaast. Ik heb mijn idee hierover maar ben echt benieuwd naar jullie ideeën. Nu niet reageren : niet verkopen of niet de ap want dat stadium ben ik al voorbij😂

Ik ben zeer benieuwd!

71 likes

Tja, dan lul ik niet meer he? :grin:

Congrats met deze prachtige NA! :+1:

Ik heb een verhelderend idee. Wat denk jij van een…

3 likes

Haha Ed, jij blijft druk bezig!

Persoonlijk zou ik geen lichte plaat AP als (voorlopige) one piece willen, maar dat is mijn mening maar. Neemt niet weg dat dit ook een pracht exemplaar is

Het wordt ook minimaal een 2 piece!

Lijkt voor mij teveel op de ap.

1 like

budget?

1 like

Gave AP! :ok_hand:

1 like

Vette aanwinst! Heel tof.

1 like

Nog redelijk vrij , de 2 piece mag in evenwicht zijn maar de tweede mag ook iets minder zijn.

Mooie AP, geniet ervan.

Tip voor een tweede ernaast: JLC Master Chronograph

5 likes

Mooi maar ik vermoed dat ik voor een zwarte wijzerplaat wil gaan.

Mooie wissel en zeker iets anders dan het gewoonlijke Rolex geweld hier! Het hangt er nu vanaf of je graag bij de sportieve horloges blijft of eerder een dresswatch wilt.

Een forumlieveling misschien: JLC Ultra Thin Moon? Mooie plaatjes vind je op:


Of deze Globemaster, iets sportiever? Echt een prachtig stuk… heb deze overlaatst gepast. Voor 5k grijs te verkrijgen :slight_smile:

11 likes

Precies het dilemma:

Een wat dressier erbij al is de ap met zijn draagbare formaat en 9mm dik mijn inziens ook prima business te dragen of een sportievere allrounder zoals de aqua terra, globemaster, explorer 1 etc

2 likes

Die jlc mut moon blijft prachtig!

2 likes

Mooie Royal Oak. Welk referentie? 14790?

Jij mag niet meer raden. Ik kan de 15300 of de 15202 niet betalen🤪. Ik vind de petite tapisserie met de lange indices mooier dan de huidige 15450. Aan de andere kant solid caseback en verbouwd jlc Caliber (toen wel in bezit van ap dacht ik).

De staat in combinatie met de full set en recente (eind 2017) service (via audemars dealer) heeft me doen besluiten deze morgen te bekijken.

2 likes

🥳🎂

Tapisserie moet t zijn. :kissing_heart:

2 likes

Ha ha

Ik bedoelde die kleine bobbeltjes op de wijzerplaat :rofl: