Heb zelf de PO 8500 ook gehad (42mm met oranje cijfers). Was ook een echte topper!
We zitten met mijn DJ en Pelagos een beetje in hetzelfde schuitje. Alhoewel: ik ben niet voornemens bij te kopen. Vind dit zoals gezegd al lastig zat… Welke krijgt bij jou de meeste draagtijd? Of kun jij wel (relatief) makkelijk kiezen?
En, eerlijk is eerlijk, deze krijgen ook de meeste draagtijd, ook al heb ik nog een stuk meer horloges.
Maar, ik weet nu al dat er ooit een Zenith el Primero bij komt, als er voor mezelf een speciale gebeurtenis plaatsvindt.
Daarnaast loop ik momenteel heel vaak te gluren naar een Aikon.
Waar ik wel voor waak, is dat ik geen 2 horloges koop die teveel op elkaar lijken.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik heb ook meer dan 1 paar kleren en meer dan 1 schoenen. En heel soms doe ik wel eens stiekem mijn haar ook anders. Gewoon, omdat het kan.
Het varieert enorm. Op reis is het meestal de PO. Op het werk neig ik eerder naar de Explorer, maar ik wissel wel eens af. Denk dat ze ongeveer 50-50 gedragen worden.
Toen ik de Explorer begin vorig jaar kocht, heb ik die de eerste vier maanden exclusief gedragen. Maar dan begon de PO terug mee te spelen, en nu is het dus gelijk opgaand.
Het kiezen zelf vind ik vreselijk moeilijk. Soms wandel ik de deur uit en denk ik: verdorie, ik had de andere moeten dragen
Ach, we hebben het hier natuurlijk wel over een enorm luxe-probleem. Met 1 van beide zijn (heel veel) mensen ook al extreem gelukkig. En die hebben dan géén keuzestress…
Ik herken het wel heb veel horloges maar draag er eigenlijk maar een stuk of 5 maar elk horloge heeft voor mij zijn eigen verhaal en verkoop ze daarom ook niet ook al hebben sommige al jaren geen polstijd gehad.
Je moet voor jezelf bepalen wat de emotionele waarde van de horloges is en of je ze wil verkopen.
Eens. En het geluk, of juist mijn pech, is dat ik geen horloges heb met een (hoge) emotionele waarde. Alleen maar recente horloges die ik mooi vind en lekker vind dragen.
Dit exact. Als ik nu kon kiezen welke ik zou laten gaan, dan zou ik met plezier ook naar 1 horloge willen gaan.
Misschien is dat de oorzaak van mijn koopzucht. Misschien ben ik gewoon nog steeds op zoek naar een horloge dat mij doet zeggen: de rest kan eruit, deze draag ik elke dag, ongeacht de gelegenheid of omstandigheden. De enige reden overigens dat ik ook overweeg om eens een submariner te kopen. Combinatie van de Explorer en de PO in 1 horloge.
Maar goed, als dit de problemen zijn waar ik mee worstel, mag ik me gelukkig prijzen.
Overigens: de Sub was er bij mij na een paar weken alweer uit. Ingeruild op de DJ (die ook zeker als 1 piece door het leven zou mogen en kunnen gaan). Kan ook komen omdat ik geen date had. Als 1 piece zou er altijd een datum op moeten bij mij…
Ik vind het juist wel fijn om een beetje te kunnen afwisselen. Nu heb ik echt geen collectie met meerdere horloges van € 1.000,00 plus; ik draag net zo lief m’n Casio Duro als m’n aanstaande Speedmaster…
Inderdaad lastig. Je kunt ze nooit allemaal tegelijk dragen, en de praktijk leert idd dat je vaak dezelfde pakt.
Maar het is tenslotte wel een hobby; dus de horloges die je niet draagt, maken wel gelegitimeerd deel uit van je “verzameling”, toch? Of moeten ze gewoon gaan, ten gunste van nieuwelingen die je -denk je nu- zéker wel gaat dragen.
Bij mij persoonlijk zijn er al tientallen horloges gekomen en gegaan, ik heb meerdere keren geprobeerd om mijn collectie uit te dunnen (zie 't blauwe gedeelte ) Maar dat lukt nooit lang… Ben gewoon te hebberig denk ik… En er is zoveel moois…
Het enige wat wel gelukt is: alle vintage is inmiddels de deur uit. (jammer, want vaak ook mooi (50-er-jaren dressers! ) ) Omdat die gewoon te klein zijn en ik ze met mijn 20cm pols daarom nooit draag.
Zit ook vaak met de zelfde vraag dan denk ik,
Ik ga de verzameling terug brengen naar max 5 horloge’s.
Tot op heden nog niet van gekomen maar het blijft wel door mijn hoofd spoken.