Een voor mij terugkerende lastige keuze...

Ik heb echt maar zelden de drang om uit te dunnen. Ik wissel graag en vaak. Als ik drie dagen iets om de pols heb denk ik al: het wordt weer tijd voor wat anders. En er zijn altijd toch nog weer mooie horloges die een aanvulling kunnen zijn voor de collectie. :sunglasses:

Gevolg is wel dat ik inmiddels 100+ horloges heb. :sweat_smile:
Draag ik ze allemaal even vaak? Nee, maar ik kan nog steeds lol hebben van een horloge van een paar tientjes terwijl er veel duurdere in de box zitten.

Wel zijn er wat ondergeschoven kindjes (vooral van goedkope Chinese komaf) waar ik wat op uitgekeken ben, maar verkopen is wat lastig (vrijwel onverkoopbaar zeg maar :rofl:), en zet financieel ook geen zoden aan de dijk.

3 likes

Heel herkenbaar, ik had er 3 welke in dezelfde range zaten. Merkte dat ik vaker dezelfde pakte. 2 ervan ingeruild voor 1 van mijn grails.
Merk dat ik nu veel meer rust heb. Hoop dat het lang weg blijft…

1 like

Voor mij ongeveer hetzelfde :+1:t2:

Heb er meestal 3 in de collectie en dat is echt genoeg :grin:

Mooie collectie Kees!:+1:t4:

1 like

Mooie collectie! Hoe bevalt de Longines?

Ik heb zelf een collectie van 6, met 3 toppers en dan nog 3 die ik incidenteel eens draag ter afwisseling. De drie toppers (LLD, Tudor BB41 en Heuer Monaco) draag ik altijd een paar dagen achter elkaar en wissel dan weer.

1 like

Je aanstaande Speedmaster? :thinking:
Weet je dat nou al? :slightly_smiling_face:

1 like

Echt een fantastisch horloge. Alleen het bijgeleverde bandje is er eentje die je echt gelijk moet vervangen door iets anders. Een dikke band, om te passen bij de rest.

1 like

Nah ja; ik hoop wel dat ik hem, zodra hij binnen is eind februari, ik er een hoop draagplezier van ga beleven ja…

Mooi trio trouwens! :+1:

1 like

Ik draag van mijn bescheiden verzameling bijna alleen maar de Tag Heuer, IWC Ingenieur of een Apple watch. Op vakantie wel eens mijn Longines Conquest of Breil Ducati (special als motor liefhebber) en dan blijft er nog een Jacob Jensen over voor de lol.

Eigenlijk is drie voor mij zat, hoewel ik nog wel een Rolex Airking zou willen kopen…(geld is het probleem niet, maar mijn vrouw vind het een flauwekul aanschaf: die aankoop krijg ik er niet door).

Eigenlijk zou vier voor mij prima zijn… maar dan wel incl. een Rolex Air King. :wink: De Longines, Jacob Jensen en Breil Ducati kunnen wel weg.

1 like

Ik bedoelde eigenlijk dat je voorspelt dat je ondanks je toekomstige Speedy tóch die Casio Duro blijft dragen?!? :slightly_smiling_face:
Da’s wel straf! :shushing_face:

Hoe dan ook; alvast véél plezier met Speedy; geweldig horloge!!! :sunglasses:

Heb het wel vaker verteld. Ik draag een horloge naar gelang de gelegenheid.

Aangezien de dagelijks ‘gelegenheid’ werk is, draag ik meestal mijn werkhorloge. Slapen doe ik met n slaaphorloge.

Verder alleen keuze stress voor andere gelegenheden. Daar komen meestal meerdere horloges voor in aanmerking.

1 like

Neuh. Ik heb er zo’n 26 nu, en ik grijp er altijd eentje waarvan ik vind dat ie aandacht verdient.

Sinds ik mijn sub heb draag ik die eigenlijk de hele dag.
Wil soms in de avond wisselen naar mijn starking… want fijn, niet zo lomp, en kan ik fijn mee rammen.

Polerouters droeg ik voor de sub elke week dagelijks/om de dag. en nu niet meer. Helpt ook niet dat 2 van de 3 nu onderhoud hebben… maar de 3e blijft in de doos. Heb momenteel ook geen pakken aan op werk dus ook niets dressy’s nodig. Zijn wel mijn “dress” horloges… dus zou ze sowieso houden.

Certina vintage beatertje was mijn daily, ben benieuwd of die als ie terug is van service nog ooit om de pols komt… of eigenlijk niet meer.

1 like

Elk jaar komt deze vraag wel een keer voorbij.

Hoeveel is ideaal en hoeveel hebben jullie.

Edmond heeft er ook een keer over geschreven. En dat bevalt me wel.

https://le-monde-edmond.com/collector-series-part-ii-how-many-vintage-watches-make-up-ideal-collection/

Zie jij jezelf als collector?

1 like

Ligt er maar net aan wat de insteek is van je verzameling/collectie. Voor mij is dat heel uiteenlopend.

Heb zelf redelijk veel horloges en de meeste draag ik bijna niet. Er zijn wel enkele die weg mogen, maar heb eigenlijk geen zin in het verkopen.
Daarnaast heb ik wel een punt bereikt dat ik het meeste wel gezien heb. Er zijn nog een paar horloges die ik graag wil toevoegen en dan is het klaar.

3 likes

Herkenbaar. Laatste anderhalf jaar toegewerkt van 9 naar 4. Nu een voor mij ideale samenstelling, Omega Seamaster Peter Blake, ooit een cadeau van mijn vrouw, dus een blijver, een Oris die voor mij een soort van grail is, een heel aparte Tissot chrono omdat ik GP fan ben en recent een ICE monster als daily. Ben het kiezen en flipperen zat en ga ervan uit dat dit mijn collectie blijft, voor elke gelegenheid iets beschikbaar!

4 likes

Dat dus.

Bij elke paar sokken en passend horloge is the way to go.
Ik vind een uitgebreide zeer diverse collectie prettig.
Dus “meer” is in mijn ogen beter
Minimaal 5 stuks heb ik gewoonweg nodig om niet in een depressie te geraken.

Succes.

4 likes