Ik heb een Stowa Flieger als dagelijks horloge … heeft ook een behoorlijk rustige uitstraling dus kan ook prima als dresser … moet dan wel de Nato eraf en leer erop.
Verder is er een klusser / beater onderweg en voor op vakantie zou ik er nog een echte duiker bij willen kopen … dat is dan eigenlijk ook een beater.
Deze laatste twee kosten 200-300 p.st. dus dan is een krasje of zelfs total-loss niet echt een probleem.
Dan heb ik 3 horloges elk met een specifiek doel dus maakt de keuze wel erg overzichtelijk.
Voor mij denk ik 4-5. Naar het werk heb ik 3 paar verschillende schoenen/riemen. Dus voor elke combo een met bijpassende leren band (anders elke dag aan het band wisselen of 2 met leer en 1 op staal). En dan nog 1 of 2 daarnaast waaronder een beater. Kan dus nog wel uitbreiding gebruiken, te beginnen bij een skx013.
Dank allen voor de reacties. De meningen zijn nogal verdeeld: de een geeft aan ook het liefste naar een kleiner aantal te willen, andere geven aan juist meerdere ‘nodig te hebben’.
Ik ben, vooralsnog, blij met mijn 3 piece collection
Nee dan verzamel ik ook. Zijn horloges die weinig draagtijd krijgen. En niet omdat ik ze minder mooi vind. Maar uit zuinigheid. De 5513 en de 817 bijvoorbeeld.
3 of 4 horloges is voor mij genoeg. 4 is eigenlijk zelfs teveel, nu draag ik er eentje puur “omdat het moet” (maar wil die niet wegdoen). Meer dan dat is voor mij echt onzin, ben geen verzamelaar maar een gebruiker. Heerlijk woord trouwens: gebruiker
Ik heb zo’n twaalf horloges, want zoveel kunnen er in de horlogedoos. Ik probeer dus wel zoveel mogelijk af te wisselen, maar er zijn horloges die gewoon te weinig polstijd krijgen, om maar een echt forumwoord te gebruiken. Daar zit ik dan wel mee, want ik vind het lastig om er afstand van te doen. Het is een dilemma waar ik nog niet uit ben, want in feite heb ik aan de helft genoeg. Echter zogauw ik iets verkoop merk ik dat ik weer wat anders wil kopen wat op die plek kan.
Ik heb wel de regel voor mezelf dat ik, voordat ik weer een horloge koop, een ander te koop zet.
Volstrekt logische redenering. Maar het is nu eenmaal zo dat ik die horlogedoos gebruik om het bezitten van zoveel horloges te legitimeren. Zo houd ik mezelf voor de gek. Als ik zo naar de verzameling kijk dan zijn er misschien twee of drie die ik eigenlijk zou kunnen verkopen zonder veel hartzeer. Dan is de doos wat leger. Maar in mijn hoofd zitten dan weer een stuk of vijf horloges die ik best zou willen hebben en die ik eerder geneigd ben te kopen als er plaats is in de doos.
Dat doe je goed, alhoewel er niks mis is met flipperen. Zelf net toch gekozen voor verzamelaar, had eerst hamsteraar. Met name door de hoeveelheid, maar ben wel redelijk kritisch in wat ik koop.
Ik zag al dat je twijfelde tussen hamsteraar en verzamelaar, dat had ik nou ook al.
Denk dat ik meer richting hamsteraar zit dan jij, maar ik houd het toch bij verzamelaar
Heb jij je horloges wel eens geteld?
Ik was inderdaad aan het twijfelen, maar heb geen drang van het moeten hebben/verzamelen. Vandaar weer terug gezet.
Euh, ja ik heb ze laatst eens geteld. Zit inmiddels boven de 100, beetje afhankelijk van wat ik allemaal meetel. Die verzameldrang voel ik wel, al probeer ik wel steeds kritischer te zijn op wat ik koop.