Let even niet op de kleur stelling want ik zou niet deze kleur nemen . Alhoewel het ook iets heeft .
Swat mijn vraag:
Dit horloge heeft een WR van 30bar maar is een quartz, ik vroeg me af of dit eigenlijk wel goed is?
Bijna alle (duik)horlogeās met 20 of 30 bar WR zijn mechanische horlogeās.
Ik lees ook heel veel dat quartz zeer gevoelig is aan temperatuurs schommelingen dus is een quartz duikhorloge wel goed?
Het is een ETA binnenwerk in dit horloge dus rommel is het niet maar ik vraag het me toch af .
Alvast bedankt voor het lezen
Nee ik weet niet of ze het niet zijn wat me gewoon opvalt is dat de meeste duikers zeker met een heel hoge WR bijna altijd mechanisch zijn dus ik vroeg me af of dat met een rede is?
Het maakt geen donder uit of een duiker mechanisch is of quartz. Waterdichtheid is wat uitmaakt. Deze is, wanneer het horloge nieuw geleverd wordt gewoon prima in orde (of zou dit moeten zijn) en moet daarna regelmatig worden gecheckt. In ieder geval na een batterijwissel (quartz) of regulier onderhoud (mechanisch). Oh ja, en de schroefkroon goed (maar ook weer niet te strak) dichtdraaien, is ook wel een goed idee. Als het je gaat om nauwkeurigheid dan wint een quartz (al dan niet temperatuurgecompenseerd) het altijd van een mechanisch exemplaar. Maar, zoals al gezegd, is een traditioneel duikershorloge volledig overbodig bij duiken. Hoogstens leuk.