Maar klassieke designs kun je ook heel goed met quartz verkopen, dat hebben merken van Timex tot aan Cartier genoeg bewezen.
Tot slot nog even dit: ook analoge quartz horloges zijn eigenlijk mechanisch. Als iets bewegende delen heeft is het gewoon een mechaniek, de krachtbron of gekozen oscillator zijn dus eigenlijk niet relevant.
Wij horloge hobbyisten leven sterk in onze eigen wereld met onze eigen soms volledig uit de lucht gegrepen kijk op dingen.
Voor wie nu denkt âwaarom deze discussieâ⊠Misschien dat het @anon51387141EV helpt als hij marketing-gelul leert herkennen, wat betreft horloges, zodat hij lekker de technologie kan kopen die hij leuk vindt.
Marketing gelul hoort er wel een beetje bij puur rationeel beschouwd kan ik mijn telefoon pakken.
Marketing gelul geeft vaak een leuk sausje wat het hoofdgerecht smeuĂŻg maakt.
Je moet er alleen niet te hard in geloven maar het zien voor wat het uiteindelijk is, gelul dus.
Zonder mijzelf af en toe voor de gek te houden is het leven wel heel saai.
Is het niet zo dat automaat/opwind horloges een gevoel van autonomie geven. Een batterij moet om de zoveel jaren gewisseld worden. Daarnaast voelt een batterij niet âsexyâ aan (want elektrisch).
Niet dat ik iets tegen quartz heb, integendeel, maar is bovenstaande niet een gevoelskwestie die vaak van toepassing is.
Dit:
vinden we mooier speelgoed dan dit:
Niet zo heel ingewikkeld om te begrijpen toch? En we hebben al vaak genoeg geconcludeerd dat horloges puur sentiment zijn sinds we een mobiel hebben, dus dan is dit ook niet raar.
Ja bij mij is de passie nog komende , ik vond duikers eigenlijk altijd echt lelijk met de bezels. Door AD hier op het forum ben ik ze steeds mooier gaan vinden . Daarom binnenkort als er plaats is mischien eens een duiker bij de familie
Ah ik heb me laten misleiden door de site dan, daar stond âduikchronograafâ . En dan zag ik de 20bar en vond ik het aannemelijk . Maar inderdaad mooi horloge maar geen duikergevoel, dat met de tachymeter is inderdaad goed opgemerkt
Daar heb je gelijk in je geeft altijd een heldere en ook verstaanbare uitleg waar ik je dankbaar voor ben. Ik ben niet technisch aangelegd dus is het leuk dat je in begrijpbare taal communiceerd
Ben ik het toch niet helemaal mee eens, het ziet er mooier uit daar heb je gelijk in maar ik vind de technologie derachter heel interessant. Zoals wat Grand Seiko doet met hun quartzen en wat deze kunnen vind ik zeer mooi daarom dat dat mijn volgende grail is . Mechanisch is prachtig qua techniek he zoizo maar ik vind quartz even leuk mijn verhouding is nu 2 automaten en 2 quartzen dus dat gaat veranderen in de toekomst . Ieder zijn ding uiteraard
Voordat we de ISO norm voor duikhorloges hadden werdt extra wr als buffer gebruikt.
Een 200m wr duiker zal onder meer spanning en druk komen te staan op 150 a 175 meter dan eentje van 500m wr. Die trekt dat makkelijker op dagdagelijkse basis zonder extra benodigd onderhoud was het idee erachter.
Dat moge zo zijn, de gemiddelde duiker komt niet verder dan 40 meter diepte, dus dan heb je met de 100m van de iso standaard al een buffer.
Maar welke professionele- of record-duiker je er ook bij pakt op de wereld, 6000-11000 meter horloges zijn niet voor menselijke consumptie. Zelfs 1000 meter is totale overkill.
Het wereldrecord voor de diepste duik met gewone Scuba apparatuur is 332m. De Egyptenaar die dat deed schoot als een steen in 10 minuten naar beneden, en ging direct weer in 15 minuten omhoog, want het is geen diepte waar je lang wilt blijven.
Volgens mij een numbersgame wie kan het diepstâŠVerpissen dus.
Toen ze vroeger nog geen precieze robots hadden gingen er mannen in speciale duikpakken naar beneden om sensors op de zeebodem te plaatsen. Dat duurde wel langer dan een recordpoging.
Ook onderwaterlassers op en rond boorplatformen hadden de tijd nodig.
Maar wr tot in de kilometers is leuk om over te lullen op een verjaardag en verder niks.