Een week om de pols: NA Ixdao JD-X06S Purple

Na lange tijd toch weer eens besloten om een horlogereview te schrijven.
Dan nog over een Chinese hommage. Waarom zou je daarover iets willen neerpennen?

Wel, omdat dit horloge iets losgemaakt heeft bij mij. Ik ben ten zeerste overtuigd door de heel mooie afwerking en geleverde kwaliteit. Voor een horloge van 299$ is dit ongekend, toch bij mij.

Wat is het?

Het is een getrouwe hommage van de Kikuchi Nakagawa Murakomo met de mooie Ace of Spades ofte Schoppenaas uurwijzer.

Dit is een op kleine schaal geproduceerd horloge van 23.000 pietermannen plus tax, niet voor mijn beurs helaas. Wel met een prachtig Fleurier-binnenwerk.

De Schoppenaas was het eerste visuele element dat mij aantrok naar dit horloge, die op zich zijn oorsprong heeft in een jaren '30 - '40 Bauhaus horloge zoals de Patek Philippe ref 96 met Breguet-cijfers.

Vermeldenswaardig is dat Paul van Pange horloges, door velen van jullie waarschijnlijk gekend, ook zijn eigen interpretatie levert op dit mooie ontwerp met de Angelier Classique. Deze wordt aangedreven door een La Joux-Perret 7380 handopgewonden kaliber.

Niks van dit alles in de Ixdao natuurlijk.

Binnenin tikt een Seiko VD78 lekker anoniem weg, wel voorzien van een mooi gegraveerd achterdeksel naar mijn mening. Het zal zeker niet ieders smaak zijn maar liever dit dan een anoniem goedkoop aandoend achterdeksel.

De afmetingen zijn ideaal te noemen, 36.8mm voor de kast, met 45.30mm L2L en een hoogte van 9.70mm. Een fractie dikker dan de Murakomo maar dat mag de pret niet drukken.

Deze limited edition Purple beschikt over een heerlijke wijzerplaat die speelt met het licht, prachtig afgewerkte wijzers en mooie opgelegde Breguet-cijfers. Je kunt dit horloge ook met een witte of zwarte wijzerplaat kopen of in wit guilloché met geblauwde wijzers.

Zoals jullie zien wordt het horloge ook mooi gepresenteerd aan de koper.

Zo, ik ben er vanaf nu dus meer van overtuigd dat de Chinezen, als ze willen tenminste, iets mooi kunnen ineenschroeven met hun eigen merknaam of logo op, ook al is het dan weer een hommage aan een ander horloge, welliswaar deze keer aan een horloge met een kleine oplage die voorlopig onbereikbaar is voor mij. Maar als we eerlijk zijn is alles wel al een keer gedaan in horlogeland, dus ik heb er vrede mee voorlopig en kan heel erg genieten van dit horloge.

Dank voor het lezen!

71 likes

Mooi geschreven review , horloge ziet er mooi uit veel draagplezier !

1 like

Ik vind hem prachtig in deze kleur :ok_hand:

Wil eigenlijk ook wat paars id collectie… :blush:

Veel plezier ermee!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een verhelderend review van een fascinerend horloge.
Dank voor het delen.
Ik wens je er vele inspirerende momenten mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

het is inderdaad een prachtig horloge :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

fris ding zo, en het hoeft niet altijd €5000 of een veelvoud daarvan te kosten👍

1 like

Lekkere achterkant hoor! :+1:t2:
Gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Prachtige kleur wijzerplaat, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst :+1:t2:

1 like

Vooral genieten met je nieuwe aanwinst!
Purple dial met opelegde cijfers zien er goed uit.
Die 3 vrouwen met mooie rondingen in een bloemencirkel op de achterkant heeft wel iets grappigs.

1 like

Gefeliciteerd met uw nieuwe horloge. Deze mag ook meedoen in het Purple only: Show je paarse horloge 🟣

2 likes

Daar staat 'ie al! Haha

2 likes

Dus als conclusie: als je design elementen jat van andere merken en bespaard op verschillende elementen zoals het binnenwerk, dan kan je een goedkoop horloge maken en je eigen merk erop stempelen

2 likes

Mooi geschreven, veel draagplezier!

1 like

Mooi horloge. Veel plezier ermee!

1 like

Oei.

Ik zie gewoon een replica.

Dit is een discussie die hier wellicht niet thuishoort en afgelopen week al veelvuldig elders besproken is, maar noem dit aub geen hommage.

Verder heel eerlijk, mooi geschreven review. Dat dan weer wel :+1:

4 likes

Het is een dunne lijn. Maar Swiss made tegenwoordig is ook een lachertje.

1 like

:popcorn:

1 like

Gefeliciteerd met je paarse NA. Eerlijke en goede review :+1:t2:

1 like

Zo. Daar is weinig mis mee! Mooi paars is niet lelijk. :smiley::+1: Geniet er van.

1 like