Een wel erg bijzonder PR 516

Zie net toevallig deze bij een veilingsite. Volgens mij wel een erg bijzondere kast. Is deze Tissot ooit wel degelijk geproduceerd (genuine)?

3 likes

Link?

Hij is al weg, kwam voorbij op Catawiki. Vroeg me vooral af of dit een bestaand model is, of het op z’n best een Frankenwatch is. Hoewel aangeboden als 70’s model, oogt ie wel erg modern. De kroon was al direct het begin van twijfel

Zou deze overigens best willen hebben als Tissot dit model zou maken

De kroon is inderdaad niet origineel zoals genoemd werd in de beschrijving.

1 like

De kastvorm ken ik ook niet bij de PR 516 eerlijk gezegd

Ik heb heel google uitgezocht naar een pr516 maar inderdaad deze kastvorm niet gezien dus zou goed een frankenstein kunnen zijn ja.

Op de foto’s van de verkoper lijkt zowel de kastdeksel als het uurwerk echt Tissot.
Ik heb hem gekocht, als hij binnen is zal ik het eens goed bekijken.
Hoe dan ook, ik vind het horloge erg mooi. Ik hoop dat het net zo mooi is als op de foto’s.

5 likes

U heeft dit horloge van de veiling gekocht?

Ja, klopt.

1 like

Aha, dan krijg ik nog een paar tientjes van je omdat ik de prijs niet heb opgedreven :rofl:

5 likes

Ik vind het een prachtig ding om te zien, maar kon de kast, de kroon, de indices allemaal niet bij elkaar brengen als een echte PR516.

1 like

Eens

Geldwolf :joy:

1 like

Haha, dan ook mijn smiley citeren hè. Quotezak🤣

4 likes

Excuus

Geldwolf :joy:

Zo beter?

Sterke woordgrap overigens :ok_hand:

1 like

Dank en dank

1 like

Dus resumé u koopt een horloge waarvan niet duidelijk is of het een frankenstein is of niet?

1 like

Klopt, maar het is wel heel mooi en dat is voor mij het belangrijkst.

2 likes

Oke,duidelijke redenering.
Kan je nog aan een foto van het achterdeksel komen?

1 like

Deksel lijkt wel erg op origineel. Uurwerk oogt wel erg fris, maar zou ook origineel kunnen zijn.