Een wel erg bijzonder PR 516

Het uurwerk, als het echt is, en daar ziet het wel naar uit, is wel degelijk uit de jaren 70.
Maar ben het met je eens dat het er wel allemaal erg goed uit ziet. Kijk er dan ook erg naar uit om het in het echt te zien.

2 likes

Het refnr op de deksel hoort igg bij deze kast


Het uurwerk is wel vreemd want er staat 2481 op de baseplate,maar dat zou een automaat moeten zijn.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Tissot_2481

Duidelijk dus een Frankenwatch. Alle passende onderdelen in die kast gepropt. En wonderwel een aantrekkelijk horloge gecreëerd.

1 like

Ik kom wel deze tegen.
image
Maar dat is weer een 2541

Als er niet teveel voor betaald is en hij is gewoon goed werkend ,dan blijft het een leuk ding.

1 like

Precies! Goed gezien. Als je kijkt naar de 2481 lijken de bruggen onder de rotor wel vergelijkbaar. Ik vermoed dat de onderplaat van een 2481 is maar dan zonder het automaat gedeelte. De niet-automaat van de 2481 is de 2461, wel degelijk dezelfde familie. Volgens mij komen beide uurwerken bij OMega vandaan. Van de 2481 is er dan ook een Omega versie de 1481.

klopt

Het lijkt of er van twee uurwerken één compleet werkend uurwerk gemaakt is.

Dit zijn de variaties:

in brackets US version
2451 (2452): manual wind
2461 (2462): manual wind, date
2471 (2501): automatic
2481 (2511): automatic, date
2531 (2611): automatic, 24h, date
2541: manual wind, no second
2551 (2552): manual wind, date, no second
2571 (2591): automatic, day date
2481: automatic, digital, date

Al met al een uniek horloge, gelimiteerde oplage van 1 exemplaar!

5 likes

Vallen inderdaad samen met deze Omega uurwerkjes

image

Inderdaad en zo te zien in elkaar gezet door iemand die wel weet wat hij doet…zie ik vaak ook anders :grinning:

2 likes

Interessante ontwikkeling.

Ik ben benieuwd wat @wbcoupe of @JimSoul hierover te zeggen, of zij misschien nog iets kunnen toevoegen of ontkrachten.

2 likes

Nope, het is een Tissot uurwerk wat ook door Omega gebruikt is. Het is een doorontwikkeling van de Tissot 784 reeks. :sunglasses:

4 likes

100% zeker een frankenwatch. Wijzerplaat lijkt ook te klein voor de kast, volgens mij kijk je er gewoon langs.
Kast komt me nog niet bekend voor als Tissot kast, mogelijk is het gewoon een ander merk kast waar toevallig een Tissot achterdeksel op past :thinking:

Uurwerk is zoals hierboven gezegd ook een samenraapsel. Een 2481 is een automaat, maar de raderkloof is wel van een handwinder, de gaten voor de automaatmodule zitten er niet in. Verder zijn dit modulaire uurwerken, dus voor de werking is het niet echt een probleem.

3 likes

Catawiki in de zak, maar wel een grappig horloge.

3 likes

Mwa, als koper zich bewust is van wat hij koopt, hoeft het natuurlijk geen miskoop te zijn. Ik vind zelf de combinatie met merkgebruik wat bezwaarlijk

Bedankt voor je duidelijke reactie. Er klopt dus maar weinig van en toevallig past het één en ander en ziet het er ook nog leuk uit.

Wel jammer want het is een fraai geheel om te zien. Ik hoop dat TS niet teveel heeft betaald in elk geval.

1 like

Noem het een zeer geslaagde mod en geniet ervan!

1 like

Ho ho. Ik heb deze niet gekocht. Daarvoor was ie voor mij iets te onzeker. Forumgenoot @Michiel-Fokkema wel. Ben best benieuwd naar de real life plaatjes om de pols.

Leuk topic dit, ben heel benieuwd wat de uitkomst zal zijn.
De fotograaf van de Catawiki ad is wel heel goed moet ik zeggen…

1 like