Ik had hem ook op het oog, toch is mijn geld naar een enicar gegaan op eBay, heel mooi horloge.
Ja, die maakt er een eyecatcher van. Al dan niet met wat softwarematige foefjes.
Ik sluit me aan bij wbcoupe.
Mn eerste gedachte was ook een ‘samengesteld’ horloge.
Helaas zien we dit toch steeds vaker bij vintage Tissot.
En, het horloge al binnen?
Ik kwam hier een Tissot tegen met een kast die sterk lijkt op dit horloge. Ref. nummer in het deksel is 66505, maar ik kan er geen tweede van vinden dus of die volledig origineel is durf ik ook niet te zeggen.
https://watchcharts.com/listing/45217/wts-tissot-linen-dial-white-sunburst-blue-sunburst
Ja, het horloge is eindelijk binnen nadat het 4 weken bij de douane heeft gelegen.
Het is inderdaad dezelfde kast als in je link.
toen ik het horloge uitpakte was ik wat teleurgesteld, het viel wat tegen, wat klein. Maar na een paar uur dragen valt op hoe ingetogen en ook mooi en chique het is. Het is in een bijna perfecte staat. De kast lijkt niet gepolijst maar het deksel wel. De maat is perfect voor mijn kleine pols.
In de komende dagen zal ik het eens open maken, eerst op zoek naar een mooie band.
Hoe moeten wij deze nu beoordelen zonder foto’s? Dus hop hop, ff foto’s maken en plaatsen
Ben nogal nieuwsgierig, is namelijk een zeer mooi model op de 1st foto
Yep. Ben eigenlijk ook wel benieuwd. Op de foto’s was het een opvallende verschijning
Hier wat foto’s die ik zelf gemaakt heb, Geven denk ik niet meer informatie dan we al wisten.
De kroon is zeker niet origineel maar werkt wel goed. Het uurwerk bestaat uit verschillende bij lkeaar geraapte delen want het nummer geeft aan dat het een automaat zou moeten zijn.
De foto’s laten wel veel kleine ongerechtigheden zien maar met het blote oog en in normaal gebruikt zie ja daar niets van. Ik dank echter dus wel dat de wijzerplaat wel origineel is en de kast ook gezien een vorig bericht hier met een zelfde kast. Eigenlijk ziet het horloge erg goed uit, zowel qua staat als ontwerp. Het loopt goed en de gangreserve is ook goed.
Het mag dan misschien niet geheel origineel zijn maar ik vind het wel erg mooi en dat is voor mij de voornaamste reden om een horloge te dragen.
Inderdaad een mooie en bijzondere Tissot. Zoals je zelf al aangaf, jij vindt hem mooi en daar gaat het om.
Erg fraai, is iig iemand met style die deze gefabriekt heeft.
Wellicht verre van origineel, maar wel een leuke mod. Met die racing band erop, klopt ie wel.
Er kloppen inderdaad wat aspecten niet aan, zoals reeds breed uitgemeten, maar ik vind hem mooi.
Je zou het gewoon vintage-modding moeten noemen.