Gisteren had ik een fractievergadering. Daar komen wel een wat mensen aanschuiven die willen weten hoe het in de lokale politiek gaat of ze hebben een issue waar ze ons over willen horen of ze pleiten voor hun eigen case.
Af en toe schuiven er ook studenten van de Universteit aan. Gisteren ook, een een aardige enigzins verlegen jongen van 23 jaar oud. Aardige gozer. Hij zat tegenover me en wat me al meteen opviel was zijn mooie horloge. Ik kon er mijn ogen niet vanaf houden. Wat ik dacht dat het was, was eigenlijk te mooi om waar te zijn, hoe kan een student aan zo’n horloge komen. Maar goed, hij zat op een meter of 3-4 afstand.
Omdat wij in de raad alles digitaal doen was er geen papier waar vanaf hij de topics kon meelezen. Ik riep meteen dat hij wel naast mij mocht gaan zitten. Meteen op zijn horloge gekeken en het was inderdaad wat ik al dacht, een Jaeger-Le Coultre Memovox Polaris. Ik kon mijn ogen er niet vanaf houden. Om 22:00 gaat zijn alarm af, een bescheiden geluid uit zijn horloge. Wat een prachtklok.
Het zou een beetje gek zijn geweest als ik zou vragen of ik er een foto van zou mogen maken en ik heb mezelf echt moeten inhouden. Naderhand nog even gesproken over het horloge. Zijn oom heeft een passie voor horloges en dan met name IWC. Hij heeft dit horloge speciaal gekocht vanwege het alarm, hij moet namelijk veel pillen slikken. Ik zal er de volgende keer dat ik hem spreek nog wel eens om vragen, bij een eerste meeting doe je dat natuurlijk niet.
Maar WTF, 23 jarige student met zo’n klok…
Hij woont wel in een van de betere wijken hier in het dorp.
Ja, ik denk dat het dat is, “oud geld” thuis. Ook de wijk waarin woont staat hier bekend als de goudkust.
Hij heeft in ieder geval smaak, het is niet dat hij een dublot of iets gekocht heeft.
Ja, ik denk dat het dat is, “oud geld” thuis. Ook
de wijk waarin woont staat hier bekend als de
goudkust.
Hij heeft in ieder geval smaak, het is niet dat
hij een dublot of iets gekocht heeft.
“dublot”. Die moet nog eens in een minder bekend topic.
Maar ik neem aan dat je Hublot bedoeld. En de mensen die een Hublot hebben hebben geen smaak? Oei. Gelukkig niet veel Hublot bezitters hier.
Dat klopt, maar een 23 jarige student met een baardje en wat shabby kleding verwacht ik daar niet bij. Toen hij vertelde waar hij woonde viel het kwartje.
Ja, ik denk dat het dat is, “oud geld” thuis.
Ook
goudkust.
“dublot”. Die moet nog eens in een minder bekend
topic.
Maar ik neem aan dat je Hublot bedoeld. En de
mensen die een Hublot hebben hebben geen smaak?
Oei. Gelukkig niet veel Hublot bezitters hier.
Ik zou deze dolgraag bezitten:
Heb er serieus over nagedacht, maar was voor mij iets te duur. Misschien komt hij er nog wel eens.
Je zou toch denken dat voor die prijs de schroefjes wel netjes zouden kunnen worden uitgelijnd. Doe zelf regelmatig een rondje Kö in Dusseldorp, bewaar dan de Hublot tot hetlaatst, soort equivalent van het spookhuis op de kermis
Hmmm Jan, als ‘geboren en getogen’ Bloemendaler (tja, het is niet anders;)) moet ik zeggen dat zo’n mannetje met een klok van 12K toch wel héél erg ‘NIEUW GELD!’ schreeuwt. En niemand is zo goed in het verpesten van z’n kinderen als nieuw geld. Tuurlijk moet iedereen lekker zelf weten, maar wanneer het nieuw-geldprinsje na de met veel pijn-en-moeite gehaalde hbo-opleiding op de arbeidsmarkt komt is de realiteit heeeel erg hard. Ik zeg, geef kinderen een beetje realiteitszin mee en geen belachelijke kadootjes. Kan een student niet zelf een klok van 12K bij elkaar gespaard hebben. Mwah, theoretisch misschien, maar de honderden studenten die ik ken van de hogeschool waar ik wat werk voor doe, hebben gemiddeld drie dubbeltjes op de rekening staan en veel studenten hebben zelf een best forse schuld8-). Dus not very likely, if you ask me. Maar goed is mijn mening maar, natuurlijk.
Neemt niet weg dat het altijd geinig is om een bijzonder horloge te spotten!
Overigens, uit interesse, voor welke partij zit jij in de raad?
jantje.vlaam Schreef:
Ja, ik denk dat het dat is, “oud geld” thuis. Ook
goudkust.
Dat klopt, maar een 23 jarige student met een
baardje en wat shabby kleding verwacht ik daar
niet bij. Toen hij vertelde waar hij woonde viel
het kwartje.
die shabby kleding met misschien scheuren en gaten kost waarschijnlijk n fortuin. hoe groter de scheuren, hoe hoger t prijskaartje soms. ik snap niks v haute couture…
doe mij maar haute de horogerie
wel grappig om zo n wtf momentje mee te maken.
maar als ik honderden miljoenen op de rekening had staan, dan zou ik t ook niet laten. ongeacht de leeftijd.