Een Zenith El Primero; echt of fake of een frankenwatch?

Ik kocht vorig jaar een Rolex voor €6000 en bleek bij aankomst helemaal nep te zijn. 6 maanden hield Paypal het geld vast en ik moest alle taxatiekosten zelf betalen.

900 euro is wat mij betreft het risico wel waard in dit geval

1 like

Je moet appels met appels vergelijken. Dit is een oude El Primero. Die andere die getoond wordt is een hele nieuwe met mooiere afwerking. In de basis zijn de indentiek.

Hier is de vergelijking met eenzelfde el Primero:

Het El Primero uurwerk is nooit nagemaakt, dus daar hoef je niet over in te zitten.

Als je het eng vindt mag je hem ongeopend doorsturen naar mij voor 1K. Dan neem ik het risico wel :joy:

5 likes

Ja, dan heb je meer dan 10% winst, en ben je verlost van de stress! :sweat_smile:

1 like

Ik verkoop hem graag door na de taxatie :wink:

Als het ding niet loopt of een flinke servicebeurt met onderdelen nodig heeft,dan kan je uiteindelijk rustig op het dubbele rekenen…ik zou nog niet heel blij zijn.

Dan gaat deze direct terug. Ik had schaap/Citroen nog gebeld maar zij rekenen €150-€250 voor een taxatie.

De tachyring kost in ieder geval €267 op ebay

Beter kijken. Wat zie je niet zitten? :nerd_face:

Staat van het uurwerk is so/so, er is in ieder geval te zien dat de rotor aangelopen heeft. Dat icm de staat van de wijzerplaat en het feit dat het een frankenwatch is kan de prijs verklaren.

Met zoiets moet je naar een echte horlogemaker, niet naar Geit & Lemoen, IMO.

1 like

Wat is er met jullie aan de hand hey, dit is een horloge van 8-10k kloppend?

Ik mag toch hopen van niet, maar het zal wel. Ik ben gestopt met kijken toen ze 2,5K nieuw (in guldens!) kosten.

Die is verkocht. Wel in betere staat en kloppend uiteraard. Maar wel zonder kroon
En er zijn veel meer prijzen en dergelijke te vinden.

En hetgeen je hiervan hebt geleerd is dat je gewoon weer een aankoop doet en na betaling hier gaat vragen of het allemaal wel klopt?

Redelijk vlakke leercurve.

8 likes

Dat valt wel mee, vandaar dat ik nu dus de vraag hier uitzet. Soms moet je risico’s nemen. Twee weken geleden zag ik nog een Triton spirotechnique voor €1800 maar bood €900 ervoor en de verkoper weigerde natuurlijk. Binnen 10 seconde was het verkocht voor idd €1800. Horloges is €5000 waard dus ja, wat is een leercurve?

Maar welke markeringen zie je niet dan?

De A bij Swiss made and het nummer 3019 en PHC. Zie de foto: