Een Zenith El Primero; echt of fake of een frankenwatch?

Als je inzoomt zie je het toch gewoon?

Ik weet niet wat je ziet maar heel erg duidelijk is het niet. Er staat iets maar ik niet zien wat. De verkoper heeft trouwens geen zin om meer foto’s te sturen dus dat maakt het een beetje verdacht. Ik ben het trouwens wel met je eens dat zelfs als een aantal onderdelen niet juist zijn, dan zou het met een investering misschien wel de moeite en geld waard zijn om het helemaal correct te krijgen.

Hetzelfde had ik trouwens ook bij een Breitling Superocean eerste generation. Peperduur en werd verkocht voor $2000 maar niet aan mij omdat ik treuzelde… horloge is €20.000 waard in goede conditie. Deze die ik vond was wel in een mindere conditie.

Hier idem.

Heb een hoop goede aankopen gedaan, maar ook een aantal mooie kansen laten schieten.

Dat hoort erbij, je kan niet altijd in de roos schieten.

1 like

Wellicht staan er bepaalde dingen niet op het uurwerk omdat deze ooit vervangen zijn.

Ik denk wel dat het horloge dan een zwaar leven heeft gehad, maar aangezien niet alles meer origineel is…

Ik zou de proef op de som nemen voor dat bedrag !

:smiley:

Okay, helder. Behalve de markeringen die ontbreken kloppen de onderdelen wel met een origineel uurwerk. Ik heb al betaald dus nu even afwachten als het dinsdag of woensdag binnen komt.

Ik zie niets ontbrekends :woman_facepalming: Je ziet toch allemaal markeringen zitten. Je kan gewoon PWC ontcijferen op die brug als je goed kijkt.

Copain je hebt net een hele goede deal binnen gehaald. Even ademhalen en als hij binnen is wat onderzoek doen. Even door een zeer goede EP expert laten servicen.

Er staan genoeg mensen te springen denk ik om ongeacht de staat en of hij loopt makkelijk het dubbele als wat je betaalde neer te tellen (mezelf incluis).

1 like

Ik snap niet hoe je hier kan twijfelen voor 900 euro :joy:
Zo’n ding is in perfecte staat 12 tot 14k waard :joy:

Is dit een late 1 april? :stuck_out_tongue:

1 like

ik wilde zojuist hetzelfde typen… €900 is echt geen geld voor een El Primero uit de jaren '70…

Dus, mocht je hem weg willen doen… :slight_smile:

Dat dus. Dringend tijd om toch terug eens de dealtjes sites in de gaten te beginnen houden :p.

1 like

Amai m’n frak!

Misschien omdat het juist onwerkelijk is. Eerst maar eens zien.

1 like

Het is zeker onwerkelijk. Zwaar onwerkelijk zelfs. Maar dat is niet de zorg van TS klaarblijkelijk.

In afgeleefde staat, en met eea missend of niet kloppend, ben je zo’n ding in een vingerknip kwijt voor 6-7-8k. En dat kan écht een drol van een exemplaar zijn dan hoor. Gegarandeerde winstmarge 600%.

1 like

Helemaal correct wordt ie natuurlijk niet meer. Het is dan een uit correcte onderdelen samengestelde El Primero. Geen originele, maar wel een mooi horloge. Een icoon.

Maar even serieus, @denny73, jij hebt een dure vintage verzameling, inclusief zeldzame duikers, een originele Heuer Monaco, een vroege Heuer Autavia, enzovoort enzovoort, ik kan me niet voorstellen dat jij de waarde niet kent van dergelijke vintage EP modellen?? Dit zou een a386 moeten zijn. Voor veel vintage chrono verzamelaars de ‘holy grail’.

Je bent ons toch een late 1 april aan het aansmeren hier? :joy:

4 likes

Ken je misschien goede zenith horlogemakers in de buurt van Utrecht?

Als ik de koper was, en via eBay, dan was mijn hoofdzorg nu dat de verkoper zou cancellen, nadat hij/zij offers van 5k in de eBay berichten inbox zou krijgen.

Fingers crossed.

1 like

Zo de t@ring,net even rond gekeken naar deze El primero en ik neem mijn woorden terug zeg maar.

Bedankt voor de compliment maar ik weet natuurlijk ook niet alles. Tegenwoordig zijn replica’s verschrikkelijk goed en niet van echt te onderscheiden dus gaat het om de minuscule details. Ik moet mij ook in gaan lezen zodat ik meer weet van dit horloge maar daar was nog geen tijd voor.