Een Zenith El Primero; echt of fake of een frankenwatch?

Mensen zoals jij kunnen inderdaad beter van dit forum vertrekken.

8 likes

Ik weet wat ik heb geschreven en het indekken was dat ik op deze forum advies over dit horloge vroeg. Dat er ineens zo’n drol eruit komt kon ik ook niet ruiken. Het account was gehacked. Als ik steeds van het negatieve uitga, dan kan ik net zo goed stoppen met verzamelen en sommige horloges te verkopen.

Wat is dat voor een idiote opmerking Jeroen? Ik zou bijna zeggen typerend voor deze forum dat er zo’n opmerking uitkomt. Waarom vertrek jij niet? Begin gewoon een forum voor Horlogeverzamelaars die nooit iets verkopen. Veel succes!

het ene moment poseer je als een liefhebber die het niet weet maar hoopt een goede deal te hebben gevonden, het andere moment als een gewiekste handelaar die het allemaal wel weet…
een van de twee smaakjes kan, niet beiden!

4 likes

Maar waar ligt de grens dan? Wanneer is de opgelichte een hebberige opportunist, die zn geld niet mag terug vragen, en vanaf welk bedrag tov van de geldende marktwaarde hebben we medelijden met de opgelichte?

ik zit niet op dit forum om dikke winsten te maken. Sterker nog, ik heb oprecht het idee dat iedereen hier eens een kleine winst maakt maar veel vaker een klein verlies en onder aan de streep eigenlijk altijd wel wat verlies want emotie enzo.

Deze fanboy vond het verhaal van die el primero gewoon gaaf en was benieuwd of dit dan een toevalligheidje was maar al dat geklets over dikke winsten en kopen van mensen die het niet snappen en ze zodoende slim geld uit de zak kloppen. Gast niet hier gewoon niet hier.

1 like

En daar ben je trots op? :persevere:

6 likes

Vraag genoteerd. Ik schreef hierboven mijn hartekreet! Over de details, als we daar te lang over praten dan zakt ons gemeenschappelijk niveau exponentieel!

Dat gezegd hebbende: denny, please ga!

1 like

Ik ben een liefhebber en verkoop idd ook wel eens wat. Die zenith is een horloge die ik waarschijnlijk nooit zou kopen als de prijs rond de €15.000. Dan investeer ik mijn geld liever in iets anders.

Mijn uiteindelijke doel is het om een Panerai 3646 of een Rolex 6263 te kopen, en horloges te kopen en te verkopen is het middel om dat voor elkaar te krijgen. Op Instagram (internationaal) zie ik dit vaak gebeuren.

1 like

Jij zou het laten liggen? Ben jij wel een Nederlander? Calvinistische inslag?

Het is het een of het andere… je koopt vaker een horloge en flippert dexe voor het dubbele weg en neemt je verlies als een vent, of je mag huilen, maar dan moet het wel onwetendheid zijn. Ik neig naar het eerste…

2 likes

Uiteraard flipper ik weleens maar is dat verkeerd en moeten er dan weer zoveel naĆÆeve en domme reacties eruit voortkomen?

Ik vroeg je bovenstaande niet in mijn belang, maar in ons aller belang. Overweeg het ten minste.

3 likes

Hier zitten weer veel mensen met boter op hun hoofd hoor… man man man.
De oplichter zit fout, en blijft fout. Het is niet meer dan normaal dat Danny zn geld probeert terug te krijgen via/ van het platform. Het is belachelijk om te stellen dat Danny fout zit en terecht zijn geld kwijt is.
Ik vind ook: pech, risico van het spel. Niet om janken. Wel proberen terug te krijgen uiteraard. Maar de oplichter verpest het. Niet de koper.
En de meesten van ons zouden iets kopen van een ander, zonder de ander op de hoogte te brengen van wat het waard is, als ze het product gezien hebben en als authentiek beoordeeld hebben. Dus: grote principes op papier, maar wanneer men zelf de kans heeft om wat te verdienen blijft van die principes vaak weinig over. Let dus een beetje op de veroordelende toon…

6 likes

Je begrijpt dat iedereen een beetje verontwaardigd is?

Je komt met verhalen dat je veel verkoopt en dikke winsten pakt maar zodra je een misser maakt en leergeld moet betalen ga je huilen en andere op laten draaien voor jou fout.

Je weet dat het spelletje wat je speelt risico’s met zich meedraagt, accepteer je verlies en ga door want dit is gewoon geen houding.

1 like

This topic is temporarily closed for 24 hours due to a large number of community flags.