Zou het vooral een horlogehandel-probleem zijn omdat er flink wat geld in omgaat of zouden andere hobbies er ook last van hebben de laatste tijd.
Jazeker kan ik dat geloven.
Zoals altijd al droogjes op Marktplaats staat vermeld in de categorie “tips voor veilig handelen”:
-
“als iets te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook zo.”
Maar tóch laat je je verleiden €900 over te maken; gebruik gewoon je gezonde verstand de volgende keer.
Dat is mooi kut (=Brabants voor: vervelend)!
Maar eigenlijk wist je dat van tevoren nietwaar? €900 voor een horloge van €10k?
Hopelijk kan PayPal je helpen omdat er waarschijnlijk geen verzend / ontvangst bewijs is
No risk no reward😎
Dat is niet helemaal waar hoor, weer die Nederlandse wijsheid… ik heb zelf meerdere malen een horloge gekocht die het dubbele waard was, dus het kan wel. Deze had een potentiële winst van 10x meer. Ook eens horloge zien verkocht voor €1850 terwijl deze een waarde had van €25.000 op dat moment. De verkoper wist niet wat jij had verkocht, dus het kan wel, alleen hiermee gewoon pech gehad en ik hoop idd dat ik mijn geld terug krijg.
Inderdaad, ik heb echt al heel wat “too good to be true but they were” deals gezien, en zelf ook gehad trouwens. Met gestolen foto’s via een gehacked account gaan heel veel mensen de mist in.
Nou op naar de volgende dan!
Hoppa, overmaken dat geld.
Zo is het!
En als je dan belazerd wordt verontwaardigd je geld terug vragen! “Het is toch niet te geloven?”
Eigenlijk is dit gewoon een kwestie van -ingegeven door hebberigheid- gokken op een goede afloop.
Ook bij een gerenommeerde handelaar op eBay?
Haha gast, als je dit soort dealtjes zoekt dan neem je toch je verlies als een vent? Het is nog niet eens een duizendje. Of moet de gemeenschap (of het nou verzekerden zijn of Paypal of creditcard gebruikers) de gevolgen van jouw handelen dragen. Pfff,… ik hoop van harte dat je je geld niet terugkrijgt en dat je het een volgende keer niet terugvraagt.
Daytona Steve McQueen gekocht van bejaarde! Mint condition! Service History! En dat voor 1 K!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Ohhhh, sorry: bleek gehackt account. Community, doe het goede en stel me schadeloos!
Duh
Klote maar dat was het risico.
Gegokt en verloren.
Het kan wel, iets kopen van iemand die niet weet wat hij in handen heeft. Toch heerlijk dat je nu in je hebberigheid in de val bent gelokt
Ik en dus anderen ook snap niet dat je vol trots vertelt hoe je hoopt dat de verkoper onwetend is…
… dus. Ik zou een doosje compeed kopen, succes!
Doe je nu niet exact hetzelfde? Je vraagt om advies nadat je het gekocht hebt??
En de Paypal community vergoedde je de rest. Please denny, we hebben het hier zonder gasten zoals jij al moeilijk genoeg om doorlopend in de buurt te blijven van ons geaspireerd beschavingsniveau. Kan je niet gewoon gaan?
Dat is natuurlijk een flauwe reactie Robert. Soms moet je risico’s nemen. Van 20 horloges die ik koop, is alles goed afgelopen en heb ik vaak een dubbele winst eruit gehaald bij verkoop. Je moet natuurlijk niet als een kip zonder kop iets kopen…
ok… lees dit even terug, en lees dan terug wat je eerst posts waren. ik weet het niet hoor…
als je er “vaak genoeg de dubbele winst uit gehaald hebt”, moet je ook niet piepen als het een keer niet lukt…
Ik heb ooit een een eberhard scafograf, 1st executie gekocht bij een gerenomeerde horlogedealer en binnen 6 maanden verkocht voor €12.500. Goede winst of vind je van niet? Idd wel vaker van particulieren gekocht die idd niet wisten wat ze verkopen.