Een zoektocht naar een momenteel betaalbare graal die nog geen einde heeft

Een man met smaak! :smile: :+1:

1 like

Moet je wel gaan speuren naar een jong gebruikte. Want anders zijn ze aanzienlijk boven je budget.

3 likes

Yep, de Hamilton is nog altijd beschikbaar. Laat maar weten als je interesse hebt :smiley:.

En bedankt @hieronimus @mafkees en @septentrio. Ik had dit draadje nog niet gezien :+1:.

8 likes

7 likes

Ik mis deze nog

3 likes

Beetje jammer dat de subdials uit proportie zijn… verder wel een mooi ding.

@Fate_Amenable_To_Change en @Erik11
die afgeknabbelde cijfers :scream:

Deze was ik trouwens ook nog vergeten te noemen:

Inderdaad een grail. Dit is het opstapje voor de stabbeskaret. Dit is een wandelingetje na de trollstigen autorit dat je brengt naar een uitzichtpunt waar je 1381 meter omlaag kan kijken. Als je nog een beetje gekker bent klauwter je nog een stuk hoger en kijk je over de rand terwijl je op de losse stenen balanceert. Adembenemend en een ongekend stukje natuur! Dan kijk je op je horloge en besef je dat je nog een uurtje of 3 tot 4 naar beneden mag zien te komen. De korte en snelle manier raad ik je af.

De horloges die ik daar vooral gezien heb zijn polar en Garmin. Weinig vintage duikers en zelfs geen alpinist.

1 like

Fantastisch verhaal en interessante zoektocht. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt :sunglasses:.

Een beetje “out of the box” :

Link:
Optie

1 like

Zeker niet lelijk en de klassieke en vintage stijl die ik zoek. Geen ingetogen subdials, maar een datum op half vijf, daar kan ik niet zo aan wennen…

1 like

Ze hebben ook een uitvoering met zwarte wijzerplaat. Issue met de locatie van de datum blijft. :wink:

2 likes

Lijkt wel wat op de moonwatch van Omega.
Mooi klokje!

Oeps verkeerde plek. Ik bedoel de Sinn chrono.

1 like

Wat vind je hiervan?
Momenteel voordelig op ebay.com
Vanwegen overname van Bulova door Citizen.
Uitgevoerd met een Zwitsers uurwerk.

1 like

Sterkte met je zoektocht. Ik ga je zeggen dat dat er 1 is die nooit ophoudt. Elke keer komt er weer een grail op je pad en wil je weer wat anders :sunglasses::wink:. Zeg gewoon dat je een verzameling wilt aanleggen, zoals iedereen van ons hier :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Mijn duit in het zakje:

Omega Planet Ocean.

Dank voor de tip. Was niet heel bekend met het merk, zal hier ook eens wat beter naar kijken. Lijkt budgettechnisch mogelijkheden te bieden. Ik zie alleen dat de 6 hier in een 0 is veranderd, waar ik niet zo goed tegen kan.

Nog een reden om de Zenith nog niet aan te schaffen en mezelf de illusie te geven dat ik na aanschaf van m’n echt grail stop met kopen :smile:

2 likes

hahaha

Misschien te vinden van iemand die zijn prè-order snel terug verkoopt? Nieuw zijn ze nog boven budget.

Vind het mooier dan een duiker…

http://www.ballwatch.com/global/en/collections/engineer-hydrocarbon—11/aerogmt-ii—dg2018c-s3c-bk—1967.html

2 likes

Dat is een mooie chrono, ik ga hem opzoeken. Op Ebay staan nogal wat Bulova’s ontdekte ik, toen ik eventjes vlug wikde gaan kijken naar dit horloge😀