Een zoektocht naar een momenteel betaalbare graal die nog geen einde heeft

Fantastisch verhaal en interessante zoektocht. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt :sunglasses:.

Een beetje “out of the box” :

Link:
Optie

1 like

Zeker niet lelijk en de klassieke en vintage stijl die ik zoek. Geen ingetogen subdials, maar een datum op half vijf, daar kan ik niet zo aan wennen…

1 like

Ze hebben ook een uitvoering met zwarte wijzerplaat. Issue met de locatie van de datum blijft. :wink:

2 likes

Lijkt wel wat op de moonwatch van Omega.
Mooi klokje!

Oeps verkeerde plek. Ik bedoel de Sinn chrono.

1 like

Wat vind je hiervan?
Momenteel voordelig op ebay.com
Vanwegen overname van Bulova door Citizen.
Uitgevoerd met een Zwitsers uurwerk.

1 like

Sterkte met je zoektocht. Ik ga je zeggen dat dat er 1 is die nooit ophoudt. Elke keer komt er weer een grail op je pad en wil je weer wat anders :sunglasses::wink:. Zeg gewoon dat je een verzameling wilt aanleggen, zoals iedereen van ons hier :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Mijn duit in het zakje:

Omega Planet Ocean.

Dank voor de tip. Was niet heel bekend met het merk, zal hier ook eens wat beter naar kijken. Lijkt budgettechnisch mogelijkheden te bieden. Ik zie alleen dat de 6 hier in een 0 is veranderd, waar ik niet zo goed tegen kan.

Nog een reden om de Zenith nog niet aan te schaffen en mezelf de illusie te geven dat ik na aanschaf van m’n echt grail stop met kopen :smile:

2 likes

hahaha

Misschien te vinden van iemand die zijn prè-order snel terug verkoopt? Nieuw zijn ze nog boven budget.

Vind het mooier dan een duiker…

http://www.ballwatch.com/global/en/collections/engineer-hydrocarbon—11/aerogmt-ii—dg2018c-s3c-bk—1967.html

2 likes

Dat is een mooie chrono, ik ga hem opzoeken. Op Ebay staan nogal wat Bulova’s ontdekte ik, toen ik eventjes vlug wikde gaan kijken naar dit horloge😀

Zelf heb ik de niet chrono versie. Ik heb er een paar maanden geleden gelijk twee gekocht. Ik geloof dat de chrono’s oorspronkelijk €2000 of zelfs iets meer kostten.

3 likes

Prachtig! Voorlopig moet ik het nog even “rustig” aan doen, in april een Seamaster en in juni een Jazzmaster, dat hapt er in😀

Kan denk nog wel wat vanaf;

1 like

Mooi merk inderdaad, dat nemen we mee in de vintage overweging! Dankjewel.

Een horloge is in het echt vaak zo anders dan op een plaatje.
De dikte, de stand van de lugs, ect, kortom de pasvorm.
Veel IRL passen dus.

1 like

Ok, heb dus het meeste van m’n vrije tijd gespendeerd aan (onder)zoeken naar vintage chrono’s en super compressors. Maar holy fuck, die dingen lijken wel de nieuwe Bitcoin. Explosieve prijsstijgingen over de afgelopen jaren (ok,ok, niet zo drastisch als bitcoins), zonder echt aantoonbare reden, of mensen moeten ineens en masse er achter zijn gekomen dat het aanbod beperkt en gelimiteerd is. Van sommige horloges snap ik het wel,maar de markt lijkt wel wat doorgeslagen en ik vermoed dat het er over een paar jaar wat realistischer uitziet.

Zou zelf lekker een nieuwe kopen: Hamilton Intra-matic chrono of, als je er de pols voor hebt, Tissot PRS516 auto chrono of Hamilton Pan Europ chrono. Succes en veel plezier met je zoektocht!

2 likes

Twee horloges die ik hier nog niet voorbij heb zien komen zijn de Mercer Lexington en de Baltic Bicompax. Beide bi-compax, vintage geinspireerde chrono’s met het seagull ST1901 uurwerk als betaalbare tegenhangers voor de Hamilton Intra-Matic.

1 like

Hamilton bovenaan, 705 euro in Roermond. (40% korting op dit model op dit moment!)
38mm, prachtig ding. Wel wat dikker.

3 likes