Een zoektocht naar een momenteel betaalbare graal die nog geen einde heeft

Wat een prachtige foto van
Het Trollen Pad!

Daar hoort een soortgelijk horloge bij !

1 like

Go vintage:

Staat op uhrforum, een Nederlander biedt hem daar aan. Het is een Hamilton met een Valjoux 7723, ik google even en het lijkt er op dat hij gemaakt is door Heuer. Als dat er een is dan is het een goede investering. Zelf even uitzoeken hè. Hier staat hij omschreven op honinkee, even scrollen:

en hier te koop:
https://uhrforum.de/hamilton-7723-1960s-t342034
Prijs is al aardig gezakt, staat al een tijd te koop. Nu dus €1625.- Deze is verkocht voor $2100:

2 likes

@Pjotr1 kom er maar in :smiley:
Of is de forumnaam toeval?

2 likes

Is idd die van Peter, betrouwbaar en gezellig forumlid, kopen maar!

Staat hier ook op het blauwe:

1 like

Proest, overheen gelezen :blush:

1 like

Dit maakt dat het alleen nog maar langer duurt voordat je de Zenith kunt aanschaffen. Niets kopen dus. Wel een mooi verhaal hoor.

1 like

Inderdaad 1 van de “wegen die je gereden moet hebben” :slight_smile:

2 likes

Dankjewel voor de hulp!
Waarom de reissue pakken, als je ook met het origineel rond kan lopen .

Het is me nu wel duidelijk dat ik heel wat meer onderzoek moet doen naar vintage horloges, niet alleen wat betreft chrono’s, maar ook super compressors.

2 likes

Die Zenith is inderdaad prachtig. Staat bij mij ook bovenaan het lijstje.

1 like

Heb zelf net mijn grail-chrono binnen:

  • Registers op 3 en 9
  • Geen afgekapte cijfers
  • Datum op 6
    Ticks al the boxes. :wink:

Wel vrij fors om de pols. :thinking::grin:

6 likes

Aankoop van de Zenith hangt meer af van het aspect “wil ik echt meer geld uitgeven aan één horloge dan aan een auto?”. Zover ben ik voorlopig nog niet, maar mezelf kennende ga ik wel op dat punt belanden, alleen nu nog niet.

Een man met smaak! :smile: :+1:

1 like

Moet je wel gaan speuren naar een jong gebruikte. Want anders zijn ze aanzienlijk boven je budget.

3 likes

Yep, de Hamilton is nog altijd beschikbaar. Laat maar weten als je interesse hebt :smiley:.

En bedankt @hieronimus @mafkees en @septentrio. Ik had dit draadje nog niet gezien :+1:.

8 likes

7 likes

Ik mis deze nog

3 likes

Beetje jammer dat de subdials uit proportie zijn… verder wel een mooi ding.

@Fate_Amenable_To_Change en @Erik11
die afgeknabbelde cijfers :scream:

Deze was ik trouwens ook nog vergeten te noemen:

Inderdaad een grail. Dit is het opstapje voor de stabbeskaret. Dit is een wandelingetje na de trollstigen autorit dat je brengt naar een uitzichtpunt waar je 1381 meter omlaag kan kijken. Als je nog een beetje gekker bent klauwter je nog een stuk hoger en kijk je over de rand terwijl je op de losse stenen balanceert. Adembenemend en een ongekend stukje natuur! Dan kijk je op je horloge en besef je dat je nog een uurtje of 3 tot 4 naar beneden mag zien te komen. De korte en snelle manier raad ik je af.

De horloges die ik daar vooral gezien heb zijn polar en Garmin. Weinig vintage duikers en zelfs geen alpinist.

1 like