Een zoektocht naar een momenteel betaalbare graal die nog geen einde heeft

Misschien te vinden van iemand die zijn prè-order snel terug verkoopt? Nieuw zijn ze nog boven budget.

Vind het mooier dan een duiker…

http://www.ballwatch.com/global/en/collections/engineer-hydrocarbon—11/aerogmt-ii—dg2018c-s3c-bk—1967.html

2 likes

Dat is een mooie chrono, ik ga hem opzoeken. Op Ebay staan nogal wat Bulova’s ontdekte ik, toen ik eventjes vlug wikde gaan kijken naar dit horloge😀

Zelf heb ik de niet chrono versie. Ik heb er een paar maanden geleden gelijk twee gekocht. Ik geloof dat de chrono’s oorspronkelijk €2000 of zelfs iets meer kostten.

3 likes

Prachtig! Voorlopig moet ik het nog even “rustig” aan doen, in april een Seamaster en in juni een Jazzmaster, dat hapt er in😀

Kan denk nog wel wat vanaf;

1 like

Mooi merk inderdaad, dat nemen we mee in de vintage overweging! Dankjewel.

Een horloge is in het echt vaak zo anders dan op een plaatje.
De dikte, de stand van de lugs, ect, kortom de pasvorm.
Veel IRL passen dus.

1 like

Ok, heb dus het meeste van m’n vrije tijd gespendeerd aan (onder)zoeken naar vintage chrono’s en super compressors. Maar holy fuck, die dingen lijken wel de nieuwe Bitcoin. Explosieve prijsstijgingen over de afgelopen jaren (ok,ok, niet zo drastisch als bitcoins), zonder echt aantoonbare reden, of mensen moeten ineens en masse er achter zijn gekomen dat het aanbod beperkt en gelimiteerd is. Van sommige horloges snap ik het wel,maar de markt lijkt wel wat doorgeslagen en ik vermoed dat het er over een paar jaar wat realistischer uitziet.

Zou zelf lekker een nieuwe kopen: Hamilton Intra-matic chrono of, als je er de pols voor hebt, Tissot PRS516 auto chrono of Hamilton Pan Europ chrono. Succes en veel plezier met je zoektocht!

2 likes

Twee horloges die ik hier nog niet voorbij heb zien komen zijn de Mercer Lexington en de Baltic Bicompax. Beide bi-compax, vintage geinspireerde chrono’s met het seagull ST1901 uurwerk als betaalbare tegenhangers voor de Hamilton Intra-Matic.

1 like

Hamilton bovenaan, 705 euro in Roermond. (40% korting op dit model op dit moment!)
38mm, prachtig ding. Wel wat dikker.

3 likes

Je hebt helemaal gelijk. Al weet ik soms niet zo goed waar ik sommige modellen moet passen (bv Hamilton intra-matic 68, of die Flieger chrono).
Op basis van dimensies maak ik soms wel kartonnen mallen, voor de pasvorm,maar het uiterlijk moet je inderdaad eigenlijk echt zien.
Het eerst aankopen van goedkopere lookalikes is een andere manier,die ik dus ook nog overweeg.

Eigenlijk hoopte ik stiekem dat er een paar mensen bij de horloges uit m’n verhaal zouden roepen: “Ja, die heb ik, kijk eens hoe mooi die mij staat” en dan mooie foto’s zouden posten.
Aan de andere kant, je hebt ook de wet koop of afstand als je via internet koopt, dus het kan gewoon terug als het uiteindelijk toch niet bevalt,of de pasvorm niet is zoals gehoopt.

1 like

Zijn zeker allebei fraaie examplaren! Beiden op een eigen manier,vind ze allebei mooi. Baltic had ik al gezien inderdaad, die hebben goede zoekmachine optimalisatie uitgevoerd. Eerste hit op bicompax is van hun, dus die zijn bijna niet te missen.

Filmpje die de twee vergelijkt

Maar als ik dan toch voor een Chinees uurwerk ga, dan maar gelijk helemaal (Seagull1963), houd ik nog een paar euro over ook!

1 like

De PRS516 is me wel iets te groot. Ik snap de suggestie van de pan europ, waarvoor dank, maar ik bezit al genoeg (teveel?) horloges met externe bezel.

En bedankt voor het noemen van één van m’n finale keuzes. Nu ik er over nadenkt, misschien is dat wel onbewust waar ik naar zoek, iemand die zegt, niet zeiken,gewoon dat ding kopen, is niks mis mee :smile:

1 like

Niet zeiken meer en gewoon kopen dat ding !!! Zo tevreden :grin::grin::grin::grin:

Je verwacht het niet hè? :grin:

1 like

Daarom .dacht zal je verrassen haha

http://www.damasko-watches.com/nl/dc58
Deze vind ik erg mooi.

http://www.damasko-watches.com/skin/frontend/damasko/default/images/modelle/produktfoto-DC58-01.jpg

3 likes

Ball heeft echt wel grappige ontwerpen en ik ben gek op GMTs en aanverwante horloges, maar ik schrik telkens weer van dat balkon als ik het zie :anguished:

Hierbij een kleine update over een zijpad van m zoektocht. Heb besloten om geen Longines Legend Diver, of hommage hiervan aan te schaffen, maar hier m’n eigen Bombay special voor te creëren!

Heb de volger case op de kop getikt, met lumineuze interne bezel.


Soortgelijke cases waren ook beschikbaar als volledig bouwpakket,maar leek me leuker om zelf alles bij elkaar te schrappen en lekker te pielen met m’n twee linkerhanden.

Betreffende de chrono moet ik nog steeds een knoop doorhakken. Ik was een redelijk geprijsde intra-matic 68 op het spoor, maar die bleek helaas al verkocht :expressionless:

2 likes