Eenvoudig demagnetiseer apparaat


k ben op zoek naar iets bruikbaars - ook nog voordelig en snel leverbaar - waarmee je het sipiraalveertje van een horloge (of het hele horloge) mee kan demagnetiseren.
Heeft iemand ervaring met dit kleine apparaatje ? Je kunt er ook schroevendraaiers e.d. mee demagnetiseren en dat lijkt me ook wel handig. Of juist magnetiseren als je dat nodig hebt, dat hele kleine schroefje kun je dan zonder pincet beetnemen.

Alleen, het ding is 55 mm lang en ik denk dat grote horloges er niet in passen.

Met die niet.

Met deze wel. Kosten bijna niks en doen het uitstekend. Volgens mij heeft bijna iedereen onderstaand model.

4 likes

Oke, had ik ook al op het forum gezien.
Ik kwam bij Conrad alleen maar die andere tegen en niet deze met stroomaansluiting. Dan maar wereldwijd bestellen, maar dat duurt vaak wel lang.

Of Amazon.nl.

https://www.amazon.nl/Demeras-demagnetiseerder-demagnetiseren-mechanische-gereedschappen/dp/B08QYJG8QL/

1 like

Is inderdaad zo in huis als het nodig is via Amazon oid.

Zie ook dit draadje voor het gebruik er van:

1 like

2 likes

Ja. De magnetiseer functie werkt fantastisch. Demagnetiseren valt niet mee. En een horloge gaat je niet lukken. Dus wat hierboven aangegeven wordt, koop zo’n apparaatje op stroom. :blush:

Whoah dat zijn wel echt mijn lievelingshamers! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Demagnetiseert toch lekker?

1 like

En waar kopen we dat in de EU?

Amazon.nl de link staat erbij.

1 like

Heel tevreden van deze, compleet binnenwerk op een houder of hele horloge kan er in

Bovenstaand heb ik ook in mijn bezit en werkt al jarenlang fantastisch…

1 like


Ik gebruik deze hiermee kun je ook controleren of het uurwerk na het demagnetiseren daadwerkelijk geen magnetisme meer heeft.