Eerlijke vraag voor de black bay GMT

Beste Leden,

Een serieuze vraag met uiteraard belang voor zowel mijzelf als eventueel jullie leden?
Ik heb bij een vaste juwelier van mij in Engeland waar ik gister langs kwam gezien dat er maarliefst… 3! GMT tudors in de vitrine lagen. Zelf heb ik er al enkele tudors gekocht en twijfel over de gmt. Zoals het tegenwoordig helaas vaak gaat is dat de rolex makkelijker en makkelijker wordt hoe meer je koopt…

De gmt’s die er gister lagen waren zowel op stalen band als op de nato versie. Is er vanuit de leden hier interesse en/of wat is jullie visie op eventuele directe verkoop in NL als nieuw/stickers. Het gaat mij niet om de woeker winsten / flipper praktijken. Puur om mijn droom horloge sneller dichterbij te laten komen :wink:

Ik ben benieuwd naar de reacties, niks is verkeerd bedoeld dus vat het aub ook niet zo op. Vragen hoor ik het graag!

Groetjes,

Ben (Kermit😜)

4 likes

Lijkt me een win - win, je helpt iemand op het forum aan een (droom) horloge voor list? en zelf klim je wellicht omhoog bij de AD.

lagen er ook 58’s? daar is volgens mij nog meer schaarste in

Nee niet voor list. Hij wil er wat winst op pakken zodat hij sneller zijn Rollie kan kopen. Of heb ik het verkeerd begrepen old chap @BenKermit?

Leg uit!

2 likes

Ik zou het niet doen op HF.

Vrienden diensten prima, maar winst maken op n nieuw horloge wordt niet getolereerd. Per 1 januari ook niet meer toegestaan. Maar effe serieus… Ern risico van ruim 3k voor een schamele winst van 2 a 300?

1 like

Het geld op je bankrekening zetten levert minder op :wink:

Jippie a jee

1 like

Dat dacht ik ook altijd, totdat ik the making of Die Hard gezien had… Het is: yippee ki yay mother******

Was voor mij een openbaring, want ook ik dacht altijd: Jippie a jee (of een variant hierop)

1 like

Je praat jezelf tegen

6 likes

welnee.

Soms lijkt het wel meer een investeringen forum. Die paar honderd euro man. Kan niet bij anderen in de portemonnee kijken maar dit is toch een horloge forum? Een hobby kost nou eenmaal geld. Oké ik chargeer, tuurlijk kun je discussiëren over de kosten en of iets een beetje zijn waarde behoud. Maar in de eerste plaats moet het daar niet om gaan toch? Die paar euro’s winst pakken… slechte zaak!

1 like

Ik zou t niet doen. Meenemen en voor list verkopen lijkt me een aardige geste.

Overigens valt er weinig te woekeren op een GMT. Staat er al tijden een voor een paar tientjes boven list bij een gewaardeerde handelaar en die raakt dus ook niet vlot verkocht.

1 like

Thnx voor de heads up! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Een topic openen om potentiële kopers te zoeken, voor een nog niet aangekocht horloge, lijkt me niet de bedoeling van dit forum.

4 likes

Uhoh, als dat maar geen BanKermit wordt.

Je zou niet de eerste zijn die hier wat boven list winst komt pakken. De meeste houden alleen hun mond dicht… Dus op zich kan ik het open vizier wel waarderen.

Beter te spreken om dienst aan te bieden het horloge voor een ander te kooen, met kleine vergoeding voor administratie en vervoer. Zo klinkt het al een stuk beter.

Staat mij bij dat die constructie prima werkte toen er tagheuers in Roermond in de Outlet stonden.

1 like

Volgens mij schrijft Ben dat door het kopen van de Tudor hij meer kans maakt om een Rolex te mogen kopen. Dus niet boven list doorschuiven, maar voor list.
Dan pakt hij nergens winst, alleen credit bij de dealer.

8 likes

Inderdaad, dat lijkt de boodschap. Lezen moeilijk… :blush:

Als je kan handjeklappen dat je de volgende keer een R mag kopen dan zou ik de GMT meenemen (en overigens zelf lekker dragen, is n topper!)

Duidelijk schrijven over een ‘groots’ opgezet plan ook… :man_shrugging:t2:

2 likes

Of is het zo dat hij drie Tudor’s wil inslaan voor list bij de AD, die voor dezelfde list wil verkopen aan leden alhier als ze interesse hebben (een soort collectieve inkoop waarvoor hij de creds krijgt bij de AD) om zo als serieuze en gewaardeerde klant van de AD eerder aan de beurt te zijn wanneer de AD man een Rolex sportmodel in staal binnen krijgt?

Sja. Ik weet nog niet eens zeker of @BenKermit het wel over besparingen / winsten heeft. :slight_smile:

Daarbuiten: Ik heb geen last van m’n geld, en een besparing van een paar honderd Euro is altijd mooi meegenomen. De hobby mag geld kosten, maar ik ben nog niet zo ver dat een paar honderd Euro me niet boeit. Sterker nog, ik denk dat dat voor 98% van de bewonders van dit land geldt.

5 likes