Blijf er om lachen:stuck_out_tongue_winking_eye:
Als ik begrijp dat ts in de UK als tussenpersoon drie GMT’s wil kopen voor leden die er eentje willen, klinkt dat wmb niet als handel maar als iets wat wel vaker gedaan wordt.
Aanbieding in een outlet, één lid gaat er naar toe met het boodschappenlijstje van het forum zodat de rest de reis niet hoeft aan te gaan. Zoiets.
Dat ts dan in een goed blaadje bij de juwelier komt te staan, is zijn benefit.
Vraag mij dat laatste trouwens af want als ik als juwelier drie GMT’s aan één klant verkoop, zou ik vermoeden dat het niet voor hemzelf is en zou ik dat niet geweldig vinden.
Maar… zie ik dat goed? Is wel een lastige dit hoor.
Ik zou graag van de forumhandelaren horen wat hun mening is hierover.
Is dit grijze handel of niet?
Je weet zelf ook dat dit onzin is Chris
Wat zou voor ‘ons’ dan de prijs van een gmt op staal zijn? @BenKermit ? List is volgens mij €3720. In verkoop gedeelte wordt er nou een nieuwe aangeboden voor €3550.
En deze is al gezakt…vraag mij dus af wie voor list een gmt wil!?
Zonder winst doorverkopen is natuurlijk geen (grijze) handel, maar ûh TS geeft zelf impliciet aan dat hij wel degelijk wat winst wil pakken.
Immers …
Oftewel: Voor de winst. Klaar als een klontje.
PS Sorry, ik ben geen forumhandelaar. Spreek dus een beetje voor mijn beurt.
Ik begrijp hem als “een hogere plaats op de wachtlijst”.
Maar wellicht kan ts dat nog toelichten.
Ik sluit me aan bij Jur. Mede omdat het een toffe gozer is.
Ik heb niet alles gelezen wat een reacties haha, maar waar het op neer komt is gewoon netjes voor de list verkopen. Zoals al gezegd ik hoef die paar honderd euro niet. Het gaat mij om de relatie opbouwen met de dealer daar (engeland wordt armer en ik ben er vaker voor werk). En zo dus de juwelier te vriend houden/maken en eventuele forumleden blij maken. NEE ik zal dus niet de gmt als die hier list (38 meen ik? voor 40 weg gaan doen). Is totaal niet de insteek. Ik zag het puur als een win win situatie zegmaar.
Mocht ik dit helemaal niet mogen doen/mocht dit niet kunnen of gewenst zijn dan verwijder ik met alle liefde dit topic en blijf ik genieten van de andere topics, blijft een top forum mannen!
Groetjes,
Ik weet niks. Net als jij. Want alles wat wij kunnen doen is speculeren. Dan kan @BenKermit een plasje overheen doen met een intentieverklaring, waarna wij kunnen besluiten die te geloven of niet.
Weten doen we het pas wanneer de GMT’s ingekocht en verkocht zijn, indien er openheid geboden wordt.
Tot ik voldongen feiten zie weet ik nooit iets, en zelfs dan kan nieuwe input tot nieuwe inzichten leiden. Kijk, nieuwe input:
Ik heb geen reden om de goede man niet op z’n blauwe ogen te geloven. Jij wel, @Drebin?
Hmmm. Is dat nou iets met een waard, een zwikje gasten en iets van vertrouwen of zo?
Correctie net gezien op S&C online, 3710€ volgens mij. Dus uiteraard voor list en geen euro meer
Siert je! Ik vermoed dat de PB’s (o.a. van handelaren) nu binnenstromen…
Succes met de opbouw van de goede relatie.
@Fate_Amenable_To_Change en @BenKermit het ligt vast aan mij. Maar leg mij eens uit hoe je dichterbij je droom horloge gaat komen als je twee of meer horloges voor dezelfde prijs doorduwt, daarnaast ook nog risico bij de douane wellicht. En kom nou niet aan met aanzien bij de ad.
Gisteren gewoon in de etalage bij S&C Den Bosch. Verwacht geen honderden Euros winst
Niks met douane aan de hand, is een EU aankoop, en het is vaak gewoon meer en meer dat door een relatie met je juwelier/AD op te bouwen, je eerder een SS zou kunnen bemachtigen. Het is niet eerlijk maar dat is hoe het gaat. Koop historie betekend heel veel daar.
Ik vermoed van wel. Heb al behoorlijk wat ervaring met Rolexen kopen en verkopen en ken maar héél erg weinig mensen die een paar horloges voor list uit het buitenland halen om ze vervolgens uit liefde aan wildvreemde forumgangers te gunnen, zonder er zelf wat beleg aan over te houden.
Maar hè, de wereld veranderd… kan het zo maar mishebben. Hoop ik!
PS Van mij mag TS er trouwens gewoon aan verdienen hoor. Ik zeg doen! Alleen kun je je dan wel afvragen of HF de juiste plaats is om het te pluggen. Maar daar gaat @Jur over.
Iedereen en z’n oom vertelt je dat dit de motivatie is, en jij komt met een sarcastisch
Man man man man man, wat bennegij achterdochtig en negatief in deze thread zeg. Lighten the fuck up, man, dit forum kan sporen van gewone liefhebbers bevatten.
Waarom denk ik dat @BenKermit er zo in kan staan?
Omdat ik er zelf ook zo in sta. Daarom.
Wat me overigens hier en daar wat geld gekost heeft. Maar OK.
En jij naïef
Klopt, ze zijn er. Naar het schijnt…
Ben ik nou gek of wie is TS?. Ja het is een liefhebber met zoals jullie weten naast de kermit een prachtige tudor bronzen die telkens meer patina krijgt