Eerlijke vraag voor de black bay GMT

Nogmaals mannen die zo achterdochtig reageren. Ik heb totaal geen verkeerde bedoelingen vandaar puur voor list. Als ik het toch echt voor een paar tientjes zou doen zou ik geen kermit in 2019 gekocht hebben toch?:wink:
Het is echt puur uit (no homo) liefde voor echte horloge liefhebbers bedoeld ! Ik zie daar gewoon vaak de vitrines met Tudors vol staan!
Groetjes

3 likes

TS = Topic Starter … ja sorry, dat is een term voor #boomers, uit de tijd dat een bulletin board nog een zwarte achtergrond had met gekleurde lettertjes enzo. :wink:

3 likes

Dankje

Vergeet trouwens niet dat als je in Nederland aanspraak maakt op de garantie, een dealer hier administratie/verzend/onkosten voor kan berekenen.
Tegen list prijs lijkt me dit t niet waard. Als het nou onder list prijs was zie ik nog voordeel vh overnemen.
Of voor n model waar lastig aan te komen is.

1 like

Lijkt me niet. Is volgens mij gewoon wereldwijde dekking net als Rolex meen ik? Dit weet ik niet zeker hoor!

Edit: ff gauw gelezen maar is internationale garantie

1 like

De garantie dat de fabrikant het herstelt wel. Maar de service v n andere dealer dan waar t horloge gekocht was valt daar vaak niet onder. Heb dat wel es meegemaakt en vind t ergens ook wel begrijpelijk dat n winkelier niet opgezadeld wilt worden met kosten voor n horloge waar ie zelf niet aan verdient heeft.

Er staat er nu ook een in het blauwe gedeelte. Voor 3550, dus dat is al 160 onder list.

1 like

Je bent nog gek ook vrijwilligerswerk gaan doen om je eigen in te likken bij een AD. Van mij had hij zijn zooi mogen houden,

4 likes

Idd … jammer genoeg zelf meegemaakt … ‘ongedragen’ horloge via grijze circuit gekocht … na enkele dagen bleek er een probleem mee te zijn … grijze verkoper verwees me gewoon naar een AD vanwege de nog lopende internationale garantie.

AD heeft het daarna verder opgenomen met de fabrikant en uiteindelijk werd alles ook netjes binnen garantie geregeld … behalve 50 euro administratieve kosten van de AD omdat het betrokken horloge niet bij hem werd gekocht.

Beetje zuur … maar ik begrijp de AD wel.

Sindsdien koop ik ook gewoon bij de lokale AD … mits wat onderhandelen is vaak ook daar een mooie korting te krijgen … en geen gedoe bij eventuele problemen.

Voor een Tudor GMT zou ik sowieso NOOIT meer dan list betalen … indertijd eentje op staal gekocht bij de lokale AD … was niet op stock en moest besteld worden waarbij een er een niet-terugvorderbaar voorschot moest betaald worden … maar kreeg er wel de OEM leren strap & vouwsluiting extra (gratis) bij …

2 likes

Als je 3 dezelfde horloges koopt bij één AD gaat die brave borst niet van de veronderstelling uit dat die 3 horloges niet zijn om wisselend te dragen. Dus krijg je volgens mij een grote dikke stempel “handelaar” op je voorhoofd gedrukt. Eenmaal je die stempel hebt is het nog moeilijker om aan dat gegeerde Rolex model te komen. Waarom zou je die dan niet verhandelen?

Ok Boomer…

2 likes

Kan dit draadje naar het Rolex gedeelte? Ben een beetje wars van het verplichte oplikken bij de AD gedoe.

Zo een verkapte verkoopadvertentie die niet in de juiste categorie staat en ook nog eens tegen de regels is(handel). En door alle reacties ook nog vaak omhoog @Jur slotje…

Wellicht zou je het topic nog eens kunnen doorlezen, dan zie je dat het en geen verkapte verkoop advertentie is en dat Jur zelf al gereageerd heeft…

5 likes

Als topicstarter de regels een beetje doorgelezen had weet hij dat handel niet toegestaan is.
Gezien de laatste discussies omtrent de regels de laatste tijd ook vaak besproken.
De vraag stallen en concrete mogelijkheden posten die via PB prima beantwoord kunnen worden is voor mij dan ook een verkapte advertentie.
De vraag had ook zonder details Incl te leveren modellen gesteld kunnen worden dan had ik het niet als handel gezien.

Verder idd halverwege gestopt met lezen en niet gezien dat @jur al gereageerd had.
Persoonlijk zou ik het inconsequent vinden als topicstarter niet hetzelfde behandeld zou worden als mensen die op eenzelfde manier handelen in het blauw…

Ik heb persoonlijk overigens geen probleem met handel maar Als we regels hebben dan gelijke monniken gelijke kappen

Twijfelachtige praktijk.
Ik zou zeggen NO.

Gekleurd? Man man man, wat een jonge vlegel bennegij toch ook. In mijn tijd was het amber op zwart, en hadden we verder helemaal geen kleurtjes. :slight_smile:

Ik weet wel dat mijn Seiko dealer verder geen kosten in rekening brengt als ik met een horloge aankom wat niet bij hun gekocht is. Behalve de verzendkosten, maar dat lijkt me dan ook weer logisch.

Sja, ik heb al met al zo’n 2000 Euro bespaard op allerlei aankopen via grijze handelaren en het internet. Ik moet al gauw 40 van dat soort akkefietjes hebben wil het niet voordeliger zijn om op prijs te kopen.

Ik zou dat als ingecalculeerd risico zien.

Maar de kortingsvraag is geldig, @BenKermit. Want zeg nou zelf, drie Tudor GMT’s in één keer aftikken, dat moet toch met korting zijn?

4 likes

Precies dit. Ik denk eigenlijk dat je er dan nooit eentje krijgt. Plus drie keer een Tudor GMT zet geen zoden aan de dijk.

Als je een serieuze klant wil worden moet je eerder denken aan 100k op rekening.

Gender neutrale liefde heet dat toch tegenwoordig?

Haha. Ik begon met groen op zwart … :wink: