Eerst "Echte" Aankoop, Spannend

:joy: zeker geen kenner als ze ooit al hebben bestaan

Goed besluit genomen!

1 like

Knap om daar te staan met al je enthusiasme en dan alsnog gewoon de juiste keuze te maken. Succes met de verdere zoektocht!

5 likes

Goed dat je je eigen beslissing hebt genomen, nu dus ook een ervaring hebt. Ik heb wel meegelezen, maar tips helpen je niet. Goedkoop is duurkoop uiteraard. Denk dat niemand precies in kon schatten of het wel of geen oplichter was/is. Vraagprijs/koopprijs ligt soms wel eens iets tussen… Ik denk echter wel dat de gouden tip is, om je eerste dure horloge te kopen bij een betrouwbare verkoper. Ik heb dit jaar voor ergens richting een goedkope nieuwe auto gekocht bij forumleden, hebben er misschien weinig verlies op gemaakt, of weinig winst, maar tot nu toe 0,0 problemen. Ook niet 1 keer moeten klagen.

1 like

Met deze instelling komt het helemaal goed :muscle:t3:

2 likes

Bedoel je mij?

Niks meer aan toe te voegen !

1 like

Goed om goed je instinct te volgen met zulke zaken, je hebt de juiste keuze gemaakt dan gezien de slechtere staat van de seamaster. Veel succes met de koop het is een heerlijk horloge!

1 like

Ja haha, was heel tempting. Maar goed, mede dankzij de was objectievere kijk van hier en het persoon dat ik mee heb gevraagd. Keuze voelt goed in ieder geval. Nu gewoon op mijn gemak iets moois uitzoeken, heeft ook zeker geen haast.

1 like

Dit dus, o.a. door het feit dat er reacties van leden komen voel ik me ook wel wat prettiger en betrokken bij het idee/de tips. Ervaringsdeskundige in de buurt heb ik niet veel dus het is fijn om op deze manier wat te delen en input te krijgen. Aan het einde van de dag is het iets wat ik super interessant vind en meer over te weten wil komen. Geduld is daarin een schone zaak en een kleine prijs om te betalen :wink:

1 like

Check, plan is even fijn doorsparen en de ogen uitkijken op het forum. Wellicht hier en daar me eens met wat topics bemoeien zover dat lukt :laughing:

1 like

Check! Toch best wel beschadigd ja, toen ik hem vasthad leek het erger dan op de Fotos ( Voor zover MP compressed Fotos iets zeggen). De lume was ook echt verschrikkelijk, haha. En bedankt! Dat gaat zeker goedkomen :sunglasses:

Voor iemand die nieuw is in de horlogewereld, en nog niet kundig genoeg is om imitatie van origineel te onderscheiden, zou ik het juist wel aanraden om met doos en papieren te kopen, en bij voorkeur van een betrouwbare dealer, of forumlid met veel recensies. Geeft toch veel meer zekerheid. Je betaalt wellicht iets meer, maar je koopt met zekerheid, en volledige set blijft ook meer waard, dus daar kun je je overheen zetten.

Het is nl vreemd dat de eerste eigenaar alles weet over aankoop en onderhoudsgeschiedenis, maar niets aan kan tonen middels documentatie.
Dit is gelijk al een rode vlag.
Wanneer hij dan aan komt met een verhaal, dat alles nog bij z’n ex vrouw ligt, dan hard weglopen.

Dit verhaal is net zo bekend als de Afrikaanse prins die geld na laat aan je :wink:

1 like

Daar ben ik het wel mee eens ja.

2 likes

Eens, heb natuurlijk wel al wat seamasters in de hand gehad, zowel real als fake. Had iemand bij me die kennis had, over het feit dat het een echte betreft waren we het wel eens. De beste man was gewoon geen liefhebber was de indruk. Ooit gekregen als geschenk van de werkgever.
Zekerheid is hier inderdaad de schakel, complete set geeft ook gewoon een beter gevoel. Vandaar spaar ik nog even door. Red flag eens, maar had niet de indruk dat hij verkeerde bedoelingen had, gewoon ontwetenheid.

PS: Jij hebt dus blijkbaar ook een Afrikaanse prins in de familie?

1 like

Vraag me overigens ook af hoe groot het risico is op fakes van oudere jaren. Vooral bij zo een 1999 model dat aardig gedragen is. De volwassenheid van imitatie destijds is mij onbekend. Weet wel dat die wereld gesteld is op vintage Rolex imitatie, maar Omega valt volgens mij mee. Zie veel van de nieuwe modelen die ten prooi vallen.

1 like

Klopt. Fake moet je dan ook niet zien als een complete fake.
Grotere kans betreft het met een laag budget opgeknapte afdanker (veelal uit India) waarbij de kast origineel, met een aftermarket bezel, imitatie, of opgemaakte plaat, en zelfs uurwerk. Voor de leek erg mooi.

1 like

Ja, tot mijn verassing wel :grinning: ik krijg daarvan als het goed is een grote erfenis. Hoefde alleen de administratiekosten over te maken

1 like

Dis snaaks, ek het ook so 'n prins in die familie. Ek is die enigste een wat 'n deel van die erfporsie kry.

1 like

Ahh ja, zo zie je maar, kleine wereld toch. Welke klok ga je halen met je erfenis? Voor mij wordt het denk ik nogsteeds een mooie Seamaster.