Eerste aankoop is een feit !

Na lang wikken en wegen heb ik gisteren mijn eerste horloge gekocht. Enkele kandidaten van verschillende merken en ik ging uiteindelijk naar de AD met de bedoeling om een Oris Big Crown Pointer Date van dichterbij te gaan bekijken, al dan niet de Cervo Volante.

Niet meteen mijn eerste keuze wat betreft diameter maar ik vond het zulke leuke horloges dat ik die toch eens in het echt wou zien. En ze waren inderdaad ongelooflijk mooi, maar een blik in het uitstalraam deed me al meteen terugdeinzen : wat een kleine horloges ! Heel mooi wel.
Nu, ik wou die toch eens rond mijn pols zien maar ook dat kon me niet overtuigen : veel te klein naar mijn zin.

De AD was een supervriendelijke man, enorm behulpzaam en toen ik vertelde dat ik me de laatste weken wat had verdiept in de boeiende wereld van horloges, zag ik meteen dat hij dat heel erg op prijs stelde. Zelf deed het enorm goed om mijn net opgedane kennis al eens te kunnen delen en uitwisselen met iemand anders :wink:

Afijn, officieel retail én service dealer van Oris, Rado, Certina en Seiko. Na de Oris Big Crown Pointer Date (Cervo Volante) was ik zeker dat ik groter wou. Dan maar enkele modellen gepast die ook op mijn lijstje stonden/gestaan hebben : Certina DS PH200M, Certina DS PH500M, een nieuwe duiker van Seiko (splinternieuw model met 6R35 gangwerk en prachtige, blauwgetinte wijzerplaat, had ik zelfs nog niet op de site van Seiko gezien) en een Rado Captain Cook, blauw en grijs.

Ik moet zeggen dat ik heel onder de indruk was van de Captain Cook, vooral het grijze model, maar omdat ik op korte termijn toch beslist heb om 2 horloges aan te schaffen, vond ik die eigenlijk iets te duur (maar die blijft zonder twijfel op mijn radar staan).

Uiteindelijk gekozen voor de Certina DS PH500M, en ik ben er supertevreden mee. Ik wou er nog een leren bandje bij (het bandje dat je ook standaard vindt op de PH200M) en dat heb ik er zomaar gratis bijgekregen. Echt top, die AD is een blijver, sowieso, in elk geval wat die 4 merken betreft !

Ik wou als tweede horloge zelfs gisteren nog eens gaan kijken naar een Hamilton Khaki Bronze, maar gezien die ook 38mm diameter heeft, en ik die Oris Big Crown’s zo klein vond, heb ik dat maar niet gedaan. Sowieso kijk ik nog in die richting voor een tweede horloge, en wellicht wordt het misschien een gewone Khaki Field mechanical, maar dan 42 mm.
Of een suggestie voor een horloge rond de 42mm diameter, mét Arabische cijfers, betaalbaar natuurlijk (1000 à 1500 max maar minder mag ook natuurlijk) datum mag maar er mag sowieso geen enkel cijfer sneuvelen :slightly_smiling_face:
In elk geval, geen haast bij :wink:

120 likes

gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooi hoor, goede keus !

1 like

Hallelujah.

1 like

Leuk verslag :+1:proficiat :champagne::+1:

1 like

Een leuk verslag en een mooi eerste horloge!

1 like

Da’s nog 'ns een gedegen voorbereiding. Niet over één nacht ijs gegaan. Veel plezier met deze prachtige Certina! Mooi merk! :ok_hand:

1 like

Hele gave aanwinst :ok_hand: geniet er van.

1 like

Zo zie je maar, passen is altijd goed. Zeker bij een eerste horloge.
Je zou eens naar een Maurice Lacroix Aikon automaat in 42mm kunnen kijken. De adviesprijs ligt weliswaar hoger, maar als je bij Olfert een prijsvoorstel doet van €1.500 moet dat lukken.

4 likes

Fraaie duiker! Goede weloverwogen keuze gemaakt. Veel draag plezier!

1 like

Proficiat met de Certina! Wat een topmodel ook :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige Certina.

1 like

Gefeliciteerd! Een veel plezier met de Certina!
Meen in je verhaal te lezen dat het verschil tussen op scherm naar horloges kijken en ze in het metaal zien een totaal andere beleving is. De eerste keer dat ik serieus naar horloges ging kijken dacht ik “wat zijn ze klein…” Plaatjes op een tig-inch scherm vertekenen nogal.

1 like

Heel mooi :+1: Gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Gave Certina! Enjoy it en dat je een mooie zoektocht naar de 2e mag hebben.

1 like

Gaaf man! Hier heb ik ook naar gekeken en uiteindelijk de 200 gekocht. Maar dit blijft ook een geweldig horloge. Van harte gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd, mooie eerste aankoop! :+1:

1 like

Proficiat met je nieuwe Certina.
Goede keus. :+1:

1 like

Mooi horloge, proficiat⌚️

1 like

Hiep hiep hoera! Mooi horloge en je bent niet over een nacht ijs gegaan.

1 like