Eerste aankoop is een feit !

Leuk verhaal, goede keuze qua horloge (dit is mijn persoonlijke mening).

1 like

Leuk verhaal om terug te lezen, en ook het hele verhaal van je zoektocht heeft een interessant verloop. Uiteindelijke conclusie om te starten met een Certina kan ik als fan van het merk alleen maar applaudiseren. Ook de keuze voor het model is super, ga je veel plezier van hebben!

Voor je volgende horloge zou ik zeker nog niet de Khaki Field Automatic afschrijven omdat hij “maar” 38mm is. Ik heb zelf namelijk ook een SuperPH (oranje dial, toevallig momenteel ook op dezelfde nato band ipv rubber) maar ook een 38mm Khaki Field Automatic. Zoals je in onderstaande foto kunt zien is het verschil in grootte echt heel relatief. De wijzerplaat van de hamilton is zelfs een goede 3mm groter in diameter. De Lug to Lug afstand scheelt zelfs maar 1mm. Dus in hoe ze op de pols dragen zit eigenlijk bijna geen verschil.

Zeker even passen dus, de 42mm variant is een behoorlijke kletser namelijk :wink:

1 like

Als alternatief voor de Hamilton
de Glycine Combat 6 Vintage al gezien ?
is 43mm

1 like

Gefeliciteerd en welkom bij de club!

Je keuze staat je geweldig! En slim om een horloge te kiezen waarmee je redelijk all round bent. En over de volgende aankoop
 kwestie van tijd, zoals vele op dit forum kunnen onderschrijven :wink:

1 like

Ik heb mijn 42mm khaki automatic ingeruild voor een 38mm khaki field bronze.

Ik was eerst ook huiverig voor het formaat maar ben echt blij dat ik het heb gedaan. Ben er na al die jaren achter dat het niet alleen de diameter is die het formaat bepaald maar de combi van lug to lug en formaat van de wijzerplaat.

1 like

Ik denk ook dat ik de Khaki Field 38mm een kans moet geven. Die 38mm en zelfs de 40mm van de Oris Big Crown zagen er heel klein uit op mijn pols maar en Khaki Field mechanical bijvoorbeeld heeft duidelijk meer ‘prĂ©sence’ op de pols.

Mijn voorkeur gaat uit naar het bronzen model, lijkt me echt zo’n puur vintage model (brons, handmatig opwinden) en is een compleet ander type horloge dan mijn Certina diver. Toch maar eens van dichterbij bekijken. Bovendien is het betaalbaar.

Twee horloges lijkt me een goed startpunt, ben ik toch zeker voor een jaartje of twee zoet :wink:
Ondertussen blijf ik lezen, bijleren, ontdekken en lees & post ik mee op het forum. Lijkt me een goed plan en vooral
 leuk !

1 like

Zeker weten!

Goed voornemen, maar inmiddels vaak gezien dat het anders loopt :rofl: als je maar geniet.

Leuk dat je de KFM toch een kans geeft. Ik heb de gewone gehad en het was inderdaad een pareltje! Het opwinden had iets speciaals. Hij is nu een weekje weg, maar ik mis hem wel haha.

1 like

Mooie Certina! En leuk om te zien dat je na passen koos voor een ‘minder’ merk. Uitstekende keuze wat mij betreft :slightly_smiling_face::+1:

Wat vind je van deze Hamilton?

1 like

Ken ik, maar vreemd genoeg niet zo gek op. Maar misschien ziet die er in werkelijkheid anders uit. In hou er ook rekening mee :wink:

Ook de Field Titanium met blauwe wijzerplaat vind ik wel iets

Proficiat

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze fraaie aanschaf!

1 like

Vandaag dit horloge in handen gehad. Ik begrijp je keuze.
Prachtige uitvoering met mooie Nato-band. Stoere en degelijke uitstraling. Deze komt ook op mijn lijstje. Ik heb deze bekeken in Barendrecht.

1 like

Was nog even dit draadje aan het doorlezen

Mooie suggestie, alleen
 nu is het cijfer ‘15’ gesneuveld :wink:

Kan dus niet, he :yum:

1 like