Het zou ook moeten kloppen dat de aanbieding verwijderd is als jij hem hebt gekocht. Wat is er gebeurd na aankoop en betaling; is e.e.a. per mail bevestigd? Heb je de verkoper al een mail gestuurd met de vraag waar het horloge blijft?
Groet Roelof
Ik had vorige week de verkoper al gemaild met de vraag wanneer het product verzonden zou worden. Hier heb ik geen reactie op gekregen. De mail die ik zojuist van eBay kreeg had als onderwerp ‘MC014 Belangrijk bericht van de afdeling Gebruikersbescherming van eBay’. Hierin raadde ze me aan om de transactie af te breken, helaas heb ik al 2 weken geleden via PayPal betaald.
Er stond in dat mijn aankoop mogelijk in aanmerking komt voor het PayPal-kopersbeschermingprogramma (hier ga ik dan maar van uit). Een eerste stap is dan mailen met de verkoper, maar eBay gaf meteen aan dat deze verkoper niet meer beschikbaar is voor mail. Mijn geschil is nu opgewaardeerd tot een fraude claim. Even afwachten wat PayPal doet.
Wat ik trouwens in dit forum gelezen heb over eBay, is dat het wel veilig is. Ik ga er ook maar vanuit dat ik gewoon echt pech heb nu. Maar of ik nogmaals zo’n aankoop aandurf?
Precies, er zou niets aan de hand moeten zijn. Ik geloof dat je je pas zorgen zou moeten maken als je pas na 2 maanden een claim had ingediend. Bovendien hoop ik dat de verzendkosten meevallen: Voor zover ik weet worden verzendkosten namelijk niet vergoed, de rest wel.
Een claim bij Paypal moet je binnen 45 dagen openen. Je krijgt je hele betaling terug, ook de verzendkosten. Als je hard kunt maken dat je nog meer kosten hebt gemaakt, dan gaan ze daar ook nog achteraan. Ik heb het zelf gehad met mijn Wakmann. Die man wilde het steeds uitstellen (om voorbij die 45 dagen te komen). Na 1 extra week heb ik meteen een claim opgewaardeerd. Hij vroeg me om nog meer geduld maar kon geen trackntrace nummer geven. Uiteindelijk mijn centen teruggekregen.
Puringa Schreef:
Precies, er zou niets aan de hand moeten zijn. Ik
geloof dat je je pas zorgen zou moeten maken als
je pas na 2 maanden een claim had ingediend.
Bovendien hoop ik dat de verzendkosten meevallen:
Voor zover ik weet worden verzendkosten namelijk
niet vergoed, de rest wel.
Ik kan me je zorg wel voorstellen. Ik koop al jaren via Ebay all over the world en heb gelukkig tot nu toe nog geen problemen gehad. Ook ik kijk altijd naar de feedback en als er minder dan 100 transacties zijn geweest, ondanks een goede feedback, zie ik of van de aankoop af, of ik stel per mail aanvullende vragen. Komt daar geen reactie op, dan stop ik ook.
Groet Roelof
Ik zou me niet druk maken, waarschijnlijk heb je gewoon pech.
Ik heb al veel op de baay gekocht en slechts eenmaal dezelfde pech gehad als jij nu hebt.
Ik kreeg netjes mijn geld terug.
Alleen een beetje klote dat je het de eerste keer al zo slecht treft.
Laat het je echter niet je eventueel toekomstige aankopen op de baay beinvloeden.
In 99% van de gevallen gaat het goed.
Zoals de meesten al aangaven is het waarschijnlijk net ff pech hebben. Maar als je centjes weer netjes terugkomen en alles weer goed is gekomen, hoop ik dat je het vertrouwen er niet in hebt verloren. Er is zoveel moois via eBay te vinden. Al sinds ergens in 1998/99 ofzo al met veel plezier gebruik van gemaakt. Met 2 missers voor de komst van PayPal. Toen gingen dingen nog voornamelijk met overboekingen.
Thnx voor de support. PayPal is bezig met mijn zaak, dus even afwachten. Ik maak me verder geen zorgen
En het is inderdaad dat dit net bij de eerste keer moet gebeuren. Just bad luck!
Zelf zit ik sinds 1999 bij Ebay.
Als je vooraf je huiswerk doet, is er zelden een probleem.
Feedback checken, en altijd kijken hoe lang een bepaalde verkoper al actief is op de site. Bij vele positieve ervaringen, is er zelden een probleem.
Echter, wanneer een “deal” te mooi lijkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo.
Op Ebay zijn leuke horloges te vinden, en soms ook met een leuke korting.
Maar vooral ook daar geldt: gebruik je verstand.
Ik koop meestal in Duitsland en soms in the USA of UK.
Eéén keer een probleem gehad, en via Paypal kwam gewoon het geld plus de verzendkosten terug. Ging om een SD kaartje uit China.
Daar doe ik dus liever geen zaken meer.
Ik zal in het vervolg nog beter kijken naar de geschiedenis van de verkoper en de feedback die hij/zij als verkoper heeft ontvangen. Deze verkoper had alleen maar goede feedback, al waren het er niet heel veel.
Wat overigens erg vreemd is. Via PayPal kreeg ik het bericht dat de verkoper op hen wel had gereageerd en dat mijn horloge alsnog verzonden is via Poczta Polska. Dus wie weet krijg ik straks alsnog een leuk pakketje thuis?!
Ik ontving zojuist van de verkoper een mail waarin staat dat mijn horloge verzonden is en dat ze haar excuses aanbiedt voor de vertraging en deze nerveuze situatie. Alsof deze verkoper eerst probeert er zonder claim vanaf te komen en pas als PayPal in dr nek hijgt een aanbod verstuurt. Maar misschien is het wel een oprechte vergissing van haar kant. Wie weet