Kleine toelichting: enkele maanden geleden is mijn interesse voor horloges ontstaan, d.w.z. groter geworden dan hoe het was. Ben toen op zoek gegaan naar een redelijk grote chronograaf met witte wijzerplaat in het budget tot ongeveer €300. Dat werd uiteindelijk dus deze, via eBay ruim binnen budget Gelukkig gaat dat dus (hopelijk) alsnog door
Ik ontving zojuist van de verkoper een mail waarin
staat dat mijn horloge verzonden is en dat ze haar
excuses aanbiedt voor de vertraging en deze
nerveuze situatie. Alsof deze verkoper eerst
probeert er zonder claim vanaf te komen en pas als
PayPal in dr nek hijgt een aanbod verstuurt. Maar
misschien is het wel een oprechte vergissing van
haar kant. Wie weet
Ik hoop in ieder geval dat het snel binnen is
Hou dan nog steeds rekening met het termijn dat je de claim hebt ingediend. Als het voor die 45 (meen ik?) dagen niet opgelost is, oftewel dat vervangend klokje in goed staat is ontvangen, alsnog je geld terug vragen. Als je termijn is verlopen en blijkt dat ze 't klokje niet verstuurd heeft, dan ben je alsnog de sigaar.
Afgelopen vrijdag lag er een mooi pakketje voor me klaar toen ik thuis kwam. Er zaten slechts enkele dagen tussen het bericht van de verkoper en de ontvangst. Het horloge zat verpakt in een doosje zoals ik had verwacht, inclusief twee boekjes (een geschiedenisboekje en een catalogus), een soort opbergzakje en aan het horloge zat een label met serienummer.
Enkele foto’s
Over het weekend gemeten loopt het horloge ongeveer -1 seconde per dag. Al is een weekend wel wat kort om een echte meting te doen denk ik.
Er is een groot nadeel: de minutenwijzer van de chronograaf staat standaard op 1 minuut ipv op de 0. Ik ga deze week langs bij Siebel om het horloge op echtheid te controleren, en meteen vragen of daar iets aan te doen is. Hoop dat ik geen kat in de zak heb gekocht. En zo ja, mijn claim bij Paypal loopt nog.
Mooi horloge, goed om te horen dat-ie toch is binnengekomen. De chrono kun je zelf resetten. Volgens mij moet je de kroon in de eerste positie zetten en dan de bovenste pusher gebruiken om de wijzer weer op nul te zetten.
Toch fijn dat je gekregen hebt wat je wilde, ook al is de afhandeling niet zo net. Helaas was dat bij mij niet het geval, ik heb in ieder geval niet meer de illusie dat ik mijn Wakmann nog ooit ga krijgen. Alhoewel ik op de Tudor Freakjes meeting een verhaal hoorde over een Engelsman die zijn horloge na 5 maanden nog ontving.
Ik ga morgen langs Siebel voor een check op echtheid. Tot die tijd blijf ik een beetje huiverig. Al heb ik weinig reden om aan te nemen dat het nep is.
Je hebt je horloge gekregen en je laat je claim
wegens fraude bij PayPal gewoon doorlopen? Je bent
goed bezig (td)
Ik ga het horloge morgen op echtheid controleren. De reden dat ik de claim nog niet heb geannuleerd is dat op de Paypal website staat dat een geannuleerde claim niet opnieuw geopend kan worden. Ik wacht dus morgen even af
Collega van me heeft pas een Tissot gekocht en kwam online meerdere neppers tegen, voor aanmerkelijk minder geld. Hou je ogen open. Of je dan op Siebel moet vertrouwen…
Lol, dat is inderdaad een tweede punt, waarom
naar
Siebel?
Ga zo door en Piede slaapt nooit meer :X
Ik vind het een valide opmerking. Bij Siebel vraag ik me ook af of ze er allemaal verstand van hebben. Straks blijkt pas na de PayPal dekkingtermijn dat ie nep is. Er moet in de omgeving van Utrecht toch best AD of horlogemakers zijn die ook ‘gecertificeerd’ zijn voor Tissot uuwerken?
Ja, dan moet je kijken naar het uurwerk zelf, maar goed, een ad zou daarin beter moeten zijn dan een 20 jarige verkoper die vandaag bij Siebel staat en een week geleden nog bij Telfort telefoons stond te verkopen. (ja, ik weet dat ik nu enorm generaliseer).