Eerste aankoop via eBay

Vooroordelen zijn nuttig.

Achteraf oordelen is gemakkelijk.

jantje.vlaam Schreef:

Ja, dan moet je kijken naar het uurwerk zelf, maar
goed, een ad zou daarin beter moeten zijn dan een
20 jarige verkoper die vandaag bij Siebel staat en
een week geleden nog bij Telfort telefoons stond
te verkopen. (ja, ik weet dat ik nu enorm
generaliseer).

Volgens mij is Siebel toch ook AD? Maar een AD is volgens mij soms ook ‘maar’ een verkoper. Sommige AD hebben natuurlijk een goeie horlogemaker, maar sommige verkopen ook alleen maar klokjes uit een catalogus.

Piede Schreef:

Ik ga het horloge morgen op echtheid controleren.
De reden dat ik de claim nog niet heb geannuleerd
is dat op de Paypal website staat dat een
geannuleerde claim niet opnieuw geopend kan
worden. Ik wacht dus morgen even af :slight_smile:

Ben je al geweest en wat was het oordeel?

Het kwam gister uiteindelijk niet uit. Ik ga met een paar uurtjes even langs. Ben benieuwd, het horloge loopt nog precies goed.

Piede Schreef:

Ben benieuwd, het
horloge loopt nog precies goed.

Dat kan een goedkoop/Chinees/Japans/etc. uurwerkje ook. Maar daar gaat het je niet alleen om. Ben benieuwd naar de uitslag.

Ik ben zojuist bij Siebel geweest met het horloge en de garantie. De verkoopster heeft mijn horloge vergeleken met dezelfde uit hun vitrine, er was niks wat leek op een fake. Zover zij kon beoordelen is het horloge 99% zeker echt. Alleen… de kroon zit scheef. Daarom wordt mijn horloge met garantiebewijs naar Tissot gestuurd voor een reparatie. Dit valt binnen de garantie dus gelukkig geen kosten. De reparatie zal alleen wel 6 tot 8 weken duren, dus voorlopig moet ik het doen zonder. Hierna kan ik pas met zekerheid zeggen of het echt is. Mocht het een fake zijn dan wordt het horloge vernietigd en kan ik alsnog een fraudeclaim indienen. De fraudeclaim die nu loopt bij Paypal heb ik aangepast naar ontvangen maar beschadigd.

Ik heb trouwens net een mail gehad van de verkoopster met de vraag of het horloge ontvangen is. Dit geeft mij extra vertrouwen. Ik zal haar eerlijk terugmailen dat het was ontvangen maar ter reparatie is opgestuurd.

Gr. Peter

Als het horloge en het garantiebewijs klopt dan is er toch geen probleem meer lijkt me? De kosten zijn gratis dus snap echt niet waarom je de claim niet sluit.

99 procent is gewoon origineel of ze bakken er niets van bij Siebel.

meziya Schreef:

Als het horloge en het garantiebewijs klopt dan
is er toch geen probleem meer lijkt me? De kosten
zijn gratis dus snap echt niet waarom je de claim
niet sluit.

99 procent is gewoon origineel of ze bakken er
niets van bij Siebel.

De verkoopster gaf aan dat wanneer het horloge toch fake blijkt te zijn het direct wordt vernietigd. Is het verstandig om de claim te sluiten dan? (ik heb hier geen ervaring mee)

Goed dat zij dat aangeeft. Echter als je bij Siebel bent geweest en ze daar zeggen dat het een originele is dan zou ik ervan uitgaan dat het klopt.

99 procent bestaat niet in mijn opinie. Hij is echt, fake of er is een twijfel.
99 procent noem ik geen twijfel.

Je kunt het horloge altijd nog ergens anders laten zien voor een second opinion.

Ik zou hem terug sturen naar diegene waar je hem heb gekocht. Je krijgt een beschadigd product. daar hoef je geen genoegen mee te nemen.

Als je m voor een koopje hebt en er zit nog garantie op. Waarom zou je hem dan terugsturen???

daar zit ook weer wat in. Maar feit blijft dat, ongeacht hoeveel je betaald hebt, je een ondeugdelijk product hebt gekregen van de verkoper. Niet van de fabriek.

Klopt. Heb je ook gelijk in. Ik zou eerder ter compensatie een vergoeding eisen ipv terug laten sturen. En in dit geval zou ik het niet terug laten sturen en gewoon de garantie het werk laten doen.

Tja, als Siebel zegt onder garantie, zou ik het misschien ook doen. Maar inderdaad kijken wat de verkoper te melden heeft. Maar dat Piede ook al gedaan dus daar zou ik inderdaad nog iets met de prijs proberen te doen.

Toen de Siebel verkoopster mij aanraadde om het te laten repareren binnen de garantie was de keuze snel gemaakt, al ging het ook best snel. Ik dacht niet eens aan terugsturen.
Met de hele aankoop heb ik tot nu toe gewoon wat pech. Maar die 8 weken reparatie vind ik niet heel erg, ik koop zo’n klokje uiteraard voor vele jaren. En aangezien ik nu ook persoonlijk contact heb met de ebay verkoopster zal ik een compensatie misschien nog wel opperen.

Je hebt gelijk ook, nu weet je zeker dat ie goed gemaakt word. Tissot service is goed weet ik uit eigen ervaring met batterij wissel en waterdicht testen van deze:

Piede Schreef:

Toen de Siebel verkoopster mij aanraadde om het te
laten repareren binnen de garantie was de keuze
snel gemaakt, al ging het ook best snel. Ik dacht
niet eens aan terugsturen.
Met de hele aankoop heb ik tot nu toe gewoon wat
pech. Maar die 8 weken reparatie vind ik niet heel
erg, ik koop zo’n klokje uiteraard voor vele
jaren. En aangezien ik nu ook persoonlijk contact
heb met de ebay verkoopster zal ik een compensatie
misschien nog wel opperen.

Goeie zet van ontvangen, maar in beschadigd. Compensatie vragen vind ik in dit geval wel redelijk. Het kan natuurlijk ook zijn dat de verkoper hier niet mee akkoord gaat en alleen zelf voor vervanging wilt zorgen. Maar dat is iets waar je gezamelijk uit moet kunnen komen.

Fraude kan natuurlijk altijd nog. Als achteraf blijkt dat ie nep is, is je PayPal claimtermijn na die 6 a 8 weken natuurlijk al verstreken. Misschien dat je kunt verzoeken dat ze er eerder naar kijken? Of inderdaad voor de zekerheid een second opinion laten doen.

Vind het trouwens wel erg netjes dat ze kosteloos de reparatie onder garantie voor je verwerken. Heb geregeld meegemaakt, dat het wel onder garantie valt, maar dat ze nog administratie of verzendkosten of iets dergelijks in rekening brengen, omdat het klokje niet bij hen gekocht is.
Kweenie of het zo gegaan is, maar doet me denken aan die Radar reclame, waarbij iemand een defecte DVD speler ofzo terug probeert te brengen zonder bon. Dat zou volgens de verkoper niet kunnen, totdat de klant teleurgesteld de DVD speler weer terug wilt stoppen in haar tas. Haar Radar testpanel tas wel te verstaan. Toen ging de verkoper kijken of ze toch een uitzondering konden maken :stuck_out_tongue:
-“Ja mevrouw Siebel, op het Grote Horlogeforum adviseerden ze me naar jullie te gaan.”
-“Oh meneer Piede, geen probleem. We gaan dat meteen voor u in orde maken.” :smiley:

Eindelijk te horen gekregen dat mijn horloge op dit moment wordt gerepareerd binnen de garantie. Het is dus een echte, kan ik gerust de reparatie afwachten nu :slight_smile:

plus één. Nooit problemen mee gehad. Zelfs bij een levering waar een product een mankement had heb ik een nieuwe gekregen. De TOPSellers willen hun 100% score graag houden, met name de Aziatische sellers.

Roelof Schreef:

Ik kan me je zorg wel voorstellen. Ik koop al
jaren via Ebay all over the world en heb gelukkig
tot nu toe nog geen problemen gehad. Ook ik kijk
altijd naar de feedback en als er minder dan 100
transacties zijn geweest, ondanks een goede
feedback, zie ik of van de aankoop af, of ik stel
per mail aanvullende vragen. Komt daar geen
reactie op, dan stop ik ook.
Groet Roelof

Piede Schreef:

Eindelijk te horen gekregen dat mijn horloge op
dit moment wordt gerepareerd binnen de garantie.
Het is dus een echte, kan ik gerust de reparatie
afwachten nu :slight_smile:

Gelukkig maar.
Dat scheelt weer een hoop stress:)

Inderdaad afwachten nu…

Met vriendelijke groet,

Herman