Eerste aankoop voor nieuwe liefhebber

Dag allen

Ik stel me kort even voor… Ik ben een 24-jarige student en ben sinds kort helemaal bezeten door uurwerken. Volop aan het lezen over de mechanica, geschiedenis… Helemaal verkocht dus :slight_smile:

Nu zou ik graag stilaan beginnen met een mooie verzameling. Ik ben vooral fan van mechanische horloges, die er casual/klassiek tot klassiek uitzien. Aangezien ik nog studeer, is mijn budget niet zo enorm groot. Voor mijn eerste stuk zou ik ong. €1000 over hebben.

Graag had ik een beetje advies gekregen wat betreft de aanschaf van gebruikte uurwerken en hoe jullie van start zijn gegaan. Om een idee te geven, ik stond gisteren op het punt om een Oris Artelier Skeleton te kopen, in topconditie voor €650. Ik heb dit niet gedaan omdat ik de ganse tijd zit te twijfelen over m’n eerste aankoop, ik word er gek van! Bovendien heb ik nu al het gevoel dat ik mooie kansen aan me heb laten voorbijgaan… Hoe beginnen dus?!

grtn

Als je het horloge ook wilt gebruiken om de tijd af te lezen zou ik geen skeleton aanschaffen,
wanneer je het interessant vind om het mechaniek te bekijken is een skeleton handwinder weer beter dan een automaat vinnik
omdat je bij een automatic weer tegen de rotor zit aan te kijken en je het mechaniek ook niet goed kunt bekijken.

verder zou ik liever kiezen voor een Flieger op leer en niet voor een duiker op staal of rubber
foute aankopen zetten je overigens wel op het spoor van wat je nu eigenlijk wel wilt, en wat iemand anders jou adviseert zou zomaar helemaal niks kunnen zijn in jouw situatie.

een horloge dat alles heeft moet nog uitgevonden worden … m.u.v de HFLE P1lot 0ne natuurlijk.

succes Gerard