[Eerste Aankoop] What to expect?

Haha, mijn excuses!

1 like

Gewoon langs wat juweliers huizen gaan die diverse merken verkopen ( gassan Dam bijvoorbeeld ) en dan lekker het een en ander passen.

Er zal vast iets zijn waar je verlieft op word, en dan kan je gaan onderhandelen.

Wat voor ingenieur als ik vragen mag?

Lucht- en Ruimtevaart

3 likes

Omega Speedmaster, of Fortis dan

1 like

Dank voor de kleurrijke discussie iedereen! Rolex ging hem sowieso niet worden vanwege de beschikbaarheidsproblemen.

Maar ik koop het horloge ook niet om te parsen o.i.d. waardevastheid is leuk, maar eigenlijk hoop ik dat ik dit ding over 50 jaar nog heb. Knocks on wood

Ik ga dit weekend eens rondkijken! Bedankt voor alle tips!

5 likes

Met een horloge dat op voorraad is, kun je zo naar buiten lopen. Even pinnen en dan naar huis ermee. Soms zijn de vitrine modellen de enige die op voorraad zijn. Dan kun je zeker ook een nieuwe bestellen, maar daar moet je dan langer op wachten, en de kans op korting bij een vitrine model lijkt mij zeker groter. Korting hangt af van het type denk ik. Ik kocht een GS met 20% korting, maar hoefde dat niet te onderhandelen, die korting werd gegeven op alle voorraad modellen van Grand Seiko, was een tijdelijke actie. Ik heb geen idee welke korting je kunt vragen als er geen bijzondere actie is.

Ik zou GS nemen. Heb ik zelf ook gekocht. Vind het erg mooie modellen, afwerking is prima! Elk merk kan mooi zijn, maar ben gewoon nooit een Omega tegengekomen die me aansprak. Wel Patek’s…

2 likes

Och, er zijn inderdaad wat Patek’s en A. Langes die er zo mooi uit zagen. Maar dat is kwa availability en vooral prijs echt niet te doen :joy:

1 like

Diepe buiging van mijn kant.

Breitling is dan misschien ook wel een interessant merk. Als ingenieur is het denk ik van meerwaarde om en display caseback te hebben om het ook echt te kunnen zien werken. Misschien een Navitimer? Misschien dat de sliderule dan ooit nog een keer van pas komt.

Gewoon proberen!
Het is pure emotie :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zo te horen ga je nu uit van reviews en wat video’s… je weet het als het om je pols zit!

Research op Youtube, daar zijn over ieder horloge wel reviews en technische details te bekijken.
Pinpoint dan wat je precies wilt hebben en ga vervolgens zoeken waar je het gekozen horloge
tegen de beste prijs en voorwaarden kan verkrijgen.
Zomaar een winkel binnen stappen met een tiet geld eindig vaak in tranen vooral als je hierin onervaren bent.
Kortom geef het wat tijd en oriënteer je goed.
Succes!

1 like

Dit dus @drex , veel kijken .
Daarna passen , niet iedere maat valt even goed om je pols.

2 likes

Heel belangrijk, een horloge kan IRL anders uitpakken.
Zo vond ik een Panerai helemaal niet zo’n groot hok zoals ze in YT filmpjes vaak overkomen.
Zelfde met de Royal Oak Off S. chrono.
Ik kijk op dit moment een beetje naar vintage, maar er is zo veel, enorm!
Dus voordat je daar uit bent … :grin:

1 like

Bij elke aanschaf zo gedaan idd, maakt het net ff wat leuker allemaal.

@Amdixer
Gewoon paar zaken bezoeken, je keuze maken en dat dan kenbaar maken.
Neem de tijd met passen, voelen en proeven.
Het zijn best wat centen, dus moet wel lekker zitten en goed voelen.

Korting?. Ik vraag het nooit direct.
Laat het vaak wel/niet gebeuren, maar dat is denk meer iets van “ze kennen me ondertussen”

Wanneer korting echt gewenst is voor mij, dan vraag ik wat het gekozen horloge aan de kassa gaat kosten.
Dan is het antwoord eigenlijk altijd wat lager dan wat er op het kaartje staat.

Vooral gaan genieten van de beleving van iets exclusief kopen.
Maak het gezellig, neem de tijd, pak de gehele beleving.
Ik hou ervan.

4 likes

Is aanzien relevant? Ik hoop het toch niet. En als het dan toch relevant mocht zijn, geef je ook nog eens een compleet verkeerd advies. Grand Seiko staat qua afwerking op een hoger niveau dan Rolex, maar Rolex heeft veel meer aanzien dan Grand Seiko. Het gros van de mensen ziet alleen maar Seiko staan. Rolex staat veel meer bekend als een exclusief horlogemerk.

2 likes

Ik ook, ze hadden dit nooit grand seiko moeten noemen

1 like

1 ligt aan het model

2 ligt eveneens aan het model

3 ligt aan het model. Grand Seiko krijg je sowieso wel korting

4 Speedmaster of snowflake.

1 like

Leuke discussie. Ga passen bij een grote(re) juwelier zodat je meerdere merken en modellen kan passen. Je hebt al een richting en je hebt je al goed georiënteerd. Keuze nu op gevoel maken wanneer je de horloges past. Succes en alvast gefeliciteerd met de NA

Dat kun je 2 kanten op interpreteren natuurlijk. Als ze denken dat je het geld hebt, geven ze misschien korting als lokkertje zodat je vaker dure horloges komt kopen.

Ontopic: ik zou kiezen voor de GS. Waarom? Daarom. :innocent:

Heb niet meegekregen waar @Amdixer woont, maar Eugene van Baal in Nijmegen verkoopt Omega en Grand Seiko. Vorige jaar hadden ze van beide merken redelijk veel op voorraad, dus genoeg keuze om te passen e.d.