Eerste automaat, advies gezocht

Hallo allen,

Ik ben al een aantal jaar voornemens om mezelf te voorzien van een, naar mijn mening, kwaliteits horloge.

Nou vind ik een maximaal bedrag van 600 euro wel genoeg en heb ik mijn oog in eerste instantie laten vallen op een nieuwe Seiko Sumo met saffier.

Echter vlak voor ik ging bestellen bekeek ik ook eens de tweedehands markt en zag ik op dit forum een davosa ternos ceramic en elders op het internet een chr ward c60 trident pro 600m. Allen onder de prijs van 600 waarvan de davosa bij verre het goedkoopste.

De Chr ward trekt me het meest aan en ik heb ook bijna alle informatie gelezen te vinden op het internet betreffende dit horloge. Het aangeboden horloge is in nieuwstaat en van een verzamelaar. Mijns inzien is dit een prima deal maar voor de zekerheid wil ik het toch een keer horen van mensen die er meer over weten dan mij.

Wie kan mij voorzien van advies of me zelfs op een ander pad brengen? Mocht er niks veranderen dan haal ik 22 mei de ch ward op.

Groet,
Stefan

Besef dat Chr Ward horloges vaak met 25 tot 50% korting nieuw aangeboden worden door Chr Ward zelf. Anderzijds is bestellen op de UK site ook ongeveer 10% goedkoper

1 like

Wat vindt je van deze? Hier zou ik voor gaan in deze prijsklasse, en deze is nieuw.

2 likes

Ik kan niet goed zien wat dit is. Plaatje is erg klein op mijn mobiel en niet uit te vergroten.

Steinhart Ocean 500 titanium

1 like

https://www.steinhartwatches.de/

en hier de site.

(blubpie je bent me net voor :slight_smile: )

2 likes

Christopher Ward is een prima horloge!

Zijn de genoemde horloges allemaal wel even groot? :thinking:

1 like

Hahaha, en ik was net de site ah openen voor een link

2 likes

Niet luisteren naar de Steinhart-reklame; doe mij maar een origineel ontwerp ipv een Submariner “hommage”. Dit heeft al dikwijls tot discussies geleid maar ik vind bij sommige modellen (vooral de Ocean One) dat het eigenlijk meer een replica is van de Submariner. De Ocean Two en de Titanium zijn al wat meer acceptabel.

Ik heb zelf een nieuwe Christopher Ward C600 Trident Pro (new logo) en ik ben absoluut te spreken over de kwaliteit ervan. Ik kan vergelijken met Omega en Breitling en voor deze prijs is deze afwerking echt top. Voor een fractie van de prijs zit je in mijn ogen op een afwerkingsgraad van 70%. Verder is dit mechanisch een tophorloge met het Sellita movement en bovendien ziet het er gewoon uit als een enorm dikke (en dure) klok.

Maar het belangrijkste: de C600 heeft een eigen identiteit. Hij is zeker gebaseerd op de designtaal van de submariner, maar heeft zijn eigen designelementen terwijl Steinhart eigenlijk veelal rebranded copies maakt (met enkele uitzonderingen).

5 likes

Ik ga die steinhart even bekijken. Ja de maten zijn inderdaad verschillend. Ik draag nu een horloge 6 jaar geleden gekregen van mijn vrouw, deze welke een diameter van 44mm heeft en het formaat bevalt me goed. Denk dat ik wellicht niet kleiner moet kijken dan 42mm.

In ieder geval waardeer ik alle input, top.

Dit is mijn C600:

3 likes

er zijn bij S uitzonderingen zat hoor.

en ik maak geen reclame voor Steinhart, ik geef slechts mogelijkheden aan.

3 likes

Beetje slap advies, eerst zeggen “niet luisteren naar Steinhart reclame”, en daarna zeggen dat de Ocean 500 acceptabel is😉

1 like

Persoonlijk zou ik voor een Seiko Sumo gaan.

3 likes

Ik zou het zelf harder formuleren, maar ik heb al wat ervaring met Steinhart-fans en ik laat het liever zo.

Ik zal er bij deze dan minder doekjes omwinden: Steinhart komt er bij mij niet in omdat ik het een triest merk vind. Ze cashen in op het succes van merken zoals Rolex door kopies te maken die uiteraard als warme broodjes over de toonbank vliegen (tenslotte is het goed gemaakt en kost het relatief weinig geld). Dat is uiteraard economisch goed gezien, maar ik vind het moreel niet kunnen.

En ja, ik ken ondertussen al de argumenten van “een Steinhart is geen concurrentie voor Rolex”; daar draait het helemaal niet om. Het gaat me om het principe, en ik voel me gewoon niet goed bij de filosofie van het merk.

9 likes

niet gehinderd door enige vorm van ervaring in beide merken, vind ik de Chr. Wards er gewoon veel mooier uitzien dan de Steinharts, qua model.

Misschien wil je de Seiko shogun nog even tegen het licht houden
 Ook prachtig!

2 likes

Ik begrijp je punt wel, ben het zelfs voor een klein deeltje met je eens. Het blijft ook een discussie die altijd zal blijven.
Maar gelijk Steinhart bashen terwijl ik de Ocean 500 adviseer, die kwalitatief erg goed is, imo erg mooi en niet zozeer een hommage is, vind ik jammer. Dan lijkt het ook alsof je zelf de discussie opzoekt.
Maar, je hebt wel een goede smaak btw👌

3 likes

Seiko shogun is boven mijn budget.

Tweedehands?

Dan nog. Tweedehands zijn ze op dit forum tussen de 725 en 700 euro verkocht.

600 is echt het maximale wat ik bereid ben om uit te geven. En dan liever 2ehands zodat ik hem, mocht ik volgend jaar willen upgraden, weer kwijt kan zonder veel verlies.

De bedoeling is maximaal 2 horloges
misschien wel 1 te hebben en deze met de jaren te upgraden door te verkopen en bij te leggen.