Eerste automaat, advies gezocht

Er zijn niet veel horloges die echt waardevast zijn in jou prijsklasse, laat staan in waarde stijgen. Een uitzondering daargelaten.

Dan moet je echt kijken naar vanaf 3/4/5 duizend euro en hoger denk ik.

Ik ben aan het kijken maar de steinhart horloges en het maakt het er niet makkelijker op. Ik vind de steinhart ook erg mooi en net onder budget.

Bekijk tevens de ocean one en ben me aan het inlezen in het verschil tussen titanium en stainless steel.

1 like

Ook al eens naar squale gekeken?? Onder de €600 heb je een mooie 20 ATMOS MILITAIRE - 1545 - SEL Bracelet - MK2. Misschien eens gaan kijken bij awco, of online bestellen bij gnomonwatches(wel kans op invoerrechten/btw)

1 like

Om er maar eens wat outsiders in te gooien :wink:

Tissot seastar 1000:

Certine ds action:

1 like

Al eens aan een 2e hands Longines conquest of hydroconquest gedacht?

Voor de rest heeft Hamilton ook nog mooie modellen! Voor €600 heb je mooie 2e hands maar ook al nieuwe!

of denk eens aan een mooie handwinder … als je dan een display case hebt kun je het uurwerk ook veel beter bewonderen omdat daar dan geen rotor voor zit.
en die ene keer in de ochtend dat je dat horloge moet opwinden valt ook wel mee.

Sterker nog, de ocean two lijkt in geen enkel opzicht op een Rolex en de de ocean one titanium eigenlijk ook niet. Een horloge afraden omdat je het zelf niet eens bent met de keuzes en strategie van een merk vind ik eigenlijk niet zo relevant. Dan hoor ik liever advies mbt de service en die is erg goed, kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

2 likes

Dit ( @ ETA2824 ) Certina DS Action Diver.

Ze komen hier wel eens in bijna nieuwstaat voorbij onder jou budget :wink:

1 like

Vind de datum niet mooi geplaatst op de certina. Squale vind ik op de een of ander manier druk ogen, voornamelijk door het logo en druksel aan de onderzijde wijzerplaat. Die steinhart trekt me wel aan en ben ik me dieper over aan het inlezen.

Vind vooral de leesbaarheid en bolle saffier erg mooi op die Steinhart 500. Zie dat er ook een beter ETA uurwerk in zit dan de ch Ward. Echter ben ik bang dat hij sneller beschadigt dan Stainless steel…en het gewicht boeit me niet echt gezien men huidige horloge ook 190 gram weegt.

Vervelend dat de besproken horloges niet even in de winkel te bekijken zijn, maakt het wel lastig een keuze maken.

1 like

Uurwerk… Ik dacht dat CW sellita’s of eta’s gebruikt, en die zijn prima in orde. De Christopher Ward heeft naar mijn smaak een originelere uitstraling, ook ten opzichte van de alleszins OK Steinhart Ocean 500 Titatnium:

De golven op de wijzerplaat, de drietand, de aardige vorm van de wijzers en de kleuren waarin hij te krijgen was/is maken de Chr Ward een tof horloge. Ik moet dan wel weer zeggen dat ik eerste versie van de die klokken toffer vond:

Sorry, @Cobretti, maar die nieuwe logo-plaatsing op negen uur… sja… Laten we het er op houden dat ik een milde voorkeur voor het oude model heb.

Maar die dingen zijn gewoon mooi afgewerkt, en als de kop er af is val je er geen buil aan.

En toch speelt de geschiedenis, reputatie en filosofie van een merk een onmetelijk grote rol in de keuze van een horloge bij mij. Maar ik kan begrijpen dat dat niet voor iedereen het geval is.

Voor mij echter is het net het belangrijkste aspect, naast uiteraard de esthetiek en originaliteit.

1 like

Je moet je niet excuseren, hoor. Je bent zeker niet alleen. En in het begin was ik er ook niet zeker van omdat het in strijd is met het horloge-dogma van gecentreerde logo’s. Om de pols echter heeft het een zekere symmetrie en synergie, en ik ben er enkel maar meer van gaan houden.

Ondertussen ben ik zelfs een grotere fan van het nieuwe logo geworden, ook deels omdat ik het vorige logo meer er vond uitzien als een modemerk dan een horlogemerk (nog versterkt door de “London” aanduiding die eronder staat).

Ook al naar de Squale 1521 gekeken? Die moet tweedehands wel haalbaar zijn binnen je budget.

1 like

Ik ben zelf ook nog een jonge horlogeverzamelaar dus neem mijn mening met een korreltje zout maar zelf was de seiko sarb 033 mijn eerste automaat. Een horloge wat prima binnen je budget valt, wat zowel casual als dressy gedragen kan worden en het gaat zeker lang mee.
Ik zal je vooral willen adviseren niet te snel een keuze te maken en rustig je tijd te nemen.
Succes met de keuze en ik zie de nieuwe aanwinst wel verschijnen.

Dat snap ik wel en dat is natuurlijk ook prima, alleen weet je niet of dat voor de TS een rol speelt. Voor mij speelt het bijvoorbeeld geen rol en daarom vind ik het geen goede reden om een horloge af te raden. Ik heb het liever over de kwaliteit, het design en service van het merk.

De 2ehands ch ward c60 43mm mag ik overnemen voor 550. Horloge zou als nieuw zijn. Is dat een eerlijke prijs? Ik zag dat de steinhart erg hoog op de pols liggen en dat bevalt me niet dus lijk toch weer terug te komen op de ch ward maar weet dus niet of de vraagprijs van 550 juist is.

ko

Weet je van wanneer deze is? En of ie de nieuwe sluiting heeft met de snelverstelling (rachteting functie) prijs is voor een paar maanden oud wel okay, ouder vind ik het te duur

1 like

Augustus 2016 zou het zijn, type sluiting zou ik na kunnen vragen.

Vind ik persoonlijk een heel eerlijke prijs, hij ziet er als nieuw uit.

Deze oude versie heeft een tijd terug wel in de uitverkoop gestaan en toen waren ze erg goedkoop, wss doet de eigenaar zich geen pijn hiermee. Aan de andere kant kost een nieuwe nu €900, dan is de keuze snel gemaakt.

2 likes

Ik vind hem voor die leeftijd te duur, via de Uk/gbp site van ward is ie 725 gbp en daar kan 100 gbp af met de promotiecode 100SUN17 is dat 625 gbp en dat is ongeveer 725 Euro

1 like