En… raar maar waar gezien volgens mij hij toch echt van mindere onderdelen is gemaakt…de Seiko sumo met bol saffier via monsterwatches a 535 trekt ook nog.
Volgens mij, mocht ik willen flippen, wel de betere keus dan de cw. Wat een heerlijk drama…zo een eerste klok uitzoeken.
Kopje koffie, 500 bieden, op 525 uitkomen en dan gewoon doen als je het mooi vindt. Ik kan ze erg goed hebben, deze.
De Chr Ward is een betere bandenswapper dan de Sumo. Die heeft erg lange lugs. Maar met keramiek, sellita uurwerk, saffier is die Chr Ward geen slecht horloge.
Valt weinig aan te onderbouwen. Is meer een gevoel, kan ik niet uitleggen
De Seiko Sumo is i.i.g. het horloge waarvoor ik zou gaan. Aan een Seiko Sumo kun je in mijn ogen niet echt een buil vallen.
Ik heb gewoon helemaal niks met merken zoals Chr. Ward of Steinhart.
Zelf ben ik ook op zoek naar mijn eerste (ook tot 600 ong). Wat denken jullie over de tissot prs516 retro ? Als ik het goed heb zit hier een eta 2836-2 in. De powermatic 80 is duurder. Wat het verschil is???
Persoonlijk zou ik, mocht je van een beetje kleur houden, een Samurai Blue Lagoon (srpb09) zoeken. Die zijn nieuw alweer uitverkocht bij Seiko. (6000st Limited) Links & rechts nog wel te vinden bij een Juwelier, maar online zijn de prijzen langzaam aan alweer een beetje aan het aantrekken. Ik denk een van de weinige horloges in deze prijsklasse die misschien een waardestijging gaat meemaken. (ook gezien de prijzen van voorgaande limited Samurai’s. En ja, dat waren limiteds van minder dan 1000 stuks, dus toch weer net even anders.)
De Sumo vind ik persoonlijk een minder mooie kast hebben. (Let op, vind ik. )
Om bij Chr Ward naar de nieuwprijs te kijken geeft wel een aardig vertekend beeld gezien die dingen om de haverklap met kortingen (soms zelfs 50%) weggaan.
Zitten zeker mooie modellen bij maar zie zelf liever dat ze een stabiele prijs hebben dan net doen of deze horloges rond de 1000eu moeten kosten.
Nog steeds niks aangekocht. Ik hou de markt hier goed in de gaten. Voornamelijk de ginault van @JR001 trekt me nu aan maar even afwachten of hij mij gegunt gaat worden.
Ik heb niks aangekocht en doorgespaard en ben me aan het oriënteren op een sdbx017. Ik heb een beetje het internet afgestruind. Volgens mij en ik wil daar graag jullie mening over horen of het klopt het dat tussen de 13 en 1400 een reële prijs voor een tweedehands is? Ik weet dat er hier 1 te koop staat op het forum echter is die vraagprijs aanzienlijk hoger dan recentelijk verkochte exemplaren hier op het forum.
Ja dat is best een normale prijs voor een exemplaar in goede staat en volledige set. Een nieuwe kun je tegenwoordig al voor 1800 scoren bij Mister Limited volgens mij.
Als ie hem heeft. Maar € 1300-€ 1400 is inderdaad gangbaar. Voor een echt nieuwe kan dan een paar honderd meer zijn. Maar ik zou niet voor een duurdere dan dat gaan. Dan wacht ik wel 2 weken langer…
Ik heb een mm300 om de pols gehad en had er geen klik mee. Helaas. Dus weer verder aan het kijken. Wellicht nog even verder sparen zodat aanbiedingen zoals een omega seamaster 300m zoals die van @Dickson in het budget vallen.
Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor een horloge met een budget van 1500. Voor dit bedrag wil ik graag een niet al te dikke duiker kopen. Ik vind de usual suspects seamaster, sub(maar geen hommage…) erg mooi. Weet dat een oris prijs kwaliteit erg goed zou zijn (@GMTplus1 machtig mooi titanium horloge) maar het is de bedoeling dat dit horloge door gaat van vader naar zoon en daarom ben ik meer geneigd naar de algemeen meer bekende merken, wat uiteindelijk nergens op slaat maar goed. Ik vind de sinn 104 ook erg mooi en veelzijdig maar niet een, buiten liefhebbers, herkenbaar merk.
Dit forum maakt een keuze maken trouwens alles behalve makkelijker. Daarbij is mijn huidige mooiste horloge een quartz breil horloge welke in het niets valt bij al het moois hier en ik me enkel en puur informeer van foto’s, video’s en reviewz.