Eerste 'echte' horloge kopen

Beste forumleden,

Na een aantal fossils te hebben aangeschaft in de afgelopen jaren :no_mouth: vind ik dat het nu weleens tijd wordt voor een automatisch horloge. Nu dacht ik in eerste instantie om voor een Seiko SKX007 te gaan zowel vanwege de looks als prijs kwaliteit. Maar ik hoor ook graag jullie ideeën, budget is tot €700. Wat ik zelf ook erg mooi vind maar voorlopig buiten het budget valt is een Tudor Black Bay 36 of een Rolex Datejust, dan hebben jullie een beetje een idee wat ik mooi vind :slight_smile:

Alvast bedankt!!

1 like

Gebruikt mag dat?
Ik snap goed als je nieuw wilt hoor, geniet mijn voorkeur iig meestal wel.

Maar als gebruikt geen punt is, dan wordt de keuze reuze.

Tot 700? Kijk eens naar de Seiko limited SDGM in het blauwe deel :smiley:

Denk dat de voorkeur bij m’n eerste toch uit zal gaan naar een nieuwe.

1 like

Welkom, dit forum heeft al veel draadjes met een soortgelijke vraag. Zoek eens op eerste horloge en je vindt zo een stuk of 10 recente topics met een soortgelijke vraag!

Dass kann nur Eine sein!

Seiko SARX033

Zie vooral:

2 likes

En je hebt gelijk ook!

Is er geen Sinn of Damasko voor €700 ?

Om bij de duikers te blijven gezien de 007 optie. https://awco.nl/winkel/nieuw-collectie/squale/model_1521__147355?pageteller=18&ids=0-1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26

Klok is gaaf alleen vind ik een stalen band wel een vereiste

Damasko DA36 is zeker gaaf alleen een beetje buiten budget helaas

1 like

Je kan er ook een mesh aan zetten voor een paar tientjes.

Dat maakt zeker een groot verschil!

Niet nieuw. :neutral_face:

1 like

Jammer…

1 like

Iets van Hamilton of Certina, bv de Certina DS Action;

1 like

Ik zou een mooie Seiko sumo scoren op:

Een Nederlandse webshop. Website is van een forumlid. Prijzen zijn erg gunstig. Een Seiko sumo heeft een 6R15 uurwerk. :ok_hand:

3 likes

image
2e hands een optie, ook als quartz

Sinn 556i op staal?

De meesten zullen waarschijnlijk suggesties opperen die je budget volledig vol te trekken, maar in mijn optiek hoef je dat echt niet te doen.

Ik denk dat je met een SKX007 nooit echt een misstap kan begaan, en die kost een euro of 200. Hou je nog 500 piek over. Die kan gebruiken voor iets er naast (eenmaal de smaak te pakken wil je dat vast), maar je kan die ook in je Rolex/Tudor potje stoppen. Een Tudor die jij mooi vindt, is volgens mij wel in de 1750-2000 euro range te verkrijgen, dus dan ben je wel al een stukje op weg.

Dat gezegd hebbende, de Datejust en Tudor die je aandraagt zijn wel compleet anders dan de SKX007. Is dat erg? Nee! Zeker niet als je een mooie collectie wilt opbouwen. Wil je wel al iets in de trant van waar je naar toe wilt, kan je bijvoorbeeld kijken naar een Tissot Visodate (zwart, op mesh). Een klok met een eigen gezicht, maar in mijn optiek zou die wel bij je smaak passen. Die zou je zelfs ongeveer naast de SKX007 kunnen kopen.

Echter, stel jij je open voor een occassion, gaat er echt wel een wereld voor je open voor 700 euro. Geen Tudor of Rolex, maar zeker wel iets leuks.

Je moet uiteraard zelf weten wat je doet, maar ik zou denk ik voor de SKX007 gaan en dan een potje aanmaken voor de Tudor.

8 likes