Deze ochtend heb ik mijn eerste automatische horloge gekocht! Na het behalen van mijn Bachelor diploma in juni heb ik van mijn ouders een budget gekregen om iets leuks mee te doen.
Na een klein beetje extra sparen en een lange zoektocht naar wat ik nu net wil (was toch opzoek naar iets anders dan de 44mm Diesel of Fossil horloges die de meeste studenten in mijn aula dragen) heb ik uiteindelijk voor een Seiko Presage SRPB41J1 gekozen. Ik heb wel meteen het metalen bandje laten vervangen door een soort ruw leder (geen idee hoe het noemt) bandje van Hirsch. Momenteel ben ik nog geen fan van het metalen bandje, maar dit kan misschien nog veranderen naarmate ik de horloge meer heb gedragen. Hieronder een aantal foto’s:
Verder vind ik een horloge vooral een erg mooie accessoire voor een man, voor mij is dus vooral het esthetische aspect belangrijk. Het mechanische vind ik best wel interessant en leuk om te weten dat de horloge ‘beweegt’ door het feit dat ik zelf beweeg.
Het is zeer fijn om nu dus een materieel aandenken te hebben aan het behalen van mijn diploma, na het behalen van mijn master diploma zal er dus volgens mij een volgende aankoop volgen met mijn eerste loonstrookje. Hierbij denk ik aan een oude omega seamaster, deze vind ik over het algemeen zeer mooi. Maar nog tijd genoeg om hierover na te denken!
Hopelijk lees/leer ik hier nog veel over fijne horloges!
Mooi hoor!
Ik heb precies de andere, de witte/zilveren. Overigens was dat nog niet de Presage variant. Gekregen van mijn vrouw voor mijn derde universitaire diploma