Eerste (echte?) horloge + voorstelling

Beste leden,

Deze ochtend heb ik mijn eerste automatische horloge gekocht! Na het behalen van mijn Bachelor diploma in juni heb ik van mijn ouders een budget gekregen om iets leuks mee te doen.

Na een klein beetje extra sparen en een lange zoektocht naar wat ik nu net wil (was toch opzoek naar iets anders dan de 44mm Diesel of Fossil horloges die de meeste studenten in mijn aula dragen) heb ik uiteindelijk voor een Seiko Presage SRPB41J1 gekozen. Ik heb wel meteen het metalen bandje laten vervangen door een soort ruw leder (geen idee hoe het noemt) bandje van Hirsch. Momenteel ben ik nog geen fan van het metalen bandje, maar dit kan misschien nog veranderen naarmate ik de horloge meer heb gedragen. Hieronder een aantal foto’s:

Verder denk ik eraan om nog een extra bandje aan te schaffen voor in de zomer (het type van onderstaande foto), of wordt dit misschien te blauw?

Verder vind ik een horloge vooral een erg mooie accessoire voor een man, voor mij is dus vooral het esthetische aspect belangrijk. Het mechanische vind ik best wel interessant en leuk om te weten dat de horloge ‘beweegt’ door het feit dat ik zelf beweeg.

Het is zeer fijn om nu dus een materieel aandenken te hebben aan het behalen van mijn diploma, na het behalen van mijn master diploma zal er dus volgens mij een volgende aankoop volgen met mijn eerste loonstrookje. Hierbij denk ik aan een oude omega seamaster, deze vind ik over het algemeen zeer mooi. Maar nog tijd genoeg om hierover na te denken!

Hopelijk lees/leer ik hier nog veel over fijne horloges!

Mvg,
DoorVD

40 likes

Fraaie aanwinst!
En natuurlijk welkom op dit zeer informatieve forum, en veel leesplezier!

2 likes

Welkom en een mooie Seiko Presage. Een Omega Seamaster komt er bij mij hopelijk ook een keer. Veel plezier hier!

2 likes

Gefeliciteerd met je Bachelor diploma en veel plezier met je mooie horloge.

2 likes

Nou, dat is wel een zeer fraai begin van de hobby!

Niet te vaak terugkomen hier want voor je het weet heb je er binnen het jaar meer dan 10 gehad. (ondergetekende heeft er ervaring mee)

2 likes

Dit zal geen probleem zijn met mijn beperkte studenten-budget :slight_smile:

3 likes

Jaja :smiley:

4 likes

gefeliciteerd hopelijk eerste klokje van een mooie verzameling

1 like

Dit fenomeen kennen we in het zonnige België nog niet :stuck_out_tongue:

1 like

Mooi hoor!
Ik heb precies de andere, de witte/zilveren. Overigens was dat nog niet de Presage variant. Gekregen van mijn vrouw voor mijn derde universitaire diploma :rolling_eyes::blush:

Ik ga op termijn op zoek naar de blauwe.

2 likes

3de?? Ik heb momenteel men handen al vol met eentje!

Ik was oorspronkelijk ook naar de juwelier gestapt om de witte op te halen, maar de blauwe wijzerplaat vond ik veel mooier met het licht spelen!

2 likes

Van harte welkom :clap:

Mooie aanwinst !
Pieter.

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit Nederlandse HorlogeForum met Internationale allure!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Mooie klok! Welkom en veel plezier op HF!:slight_smile:

2 likes

Mooi begin van je collectie!!
Welkom op dit forum, hopelijk kunnen we nog veel nieuwe aankopen tegemoet zien! :wink:

2 likes

wtf :joy:

Wait till u catch the ‘‘swiss’’ fever… :innocent:
Welkom trouwens :wink: goed bezig!:slight_smile::+1:

1 like

Welkom! Meteen een goede start met een Seiko! Ben wel bang dat je door het virus gegrepen zal worden als je hier wat meer rondhangt…

1 like

Mooi hoor, nu een fraaie verzameling gaan aanleggen…

1 like

Gefeliciteerd :mortar_board:
en
Welkom

1 like