Eerste echte horloge

Beste kenners,

Na lang sparen een aardig zakcentje bij elkaar om eindelijk een mooi horloges te kopen. Aangezien ik er niet vanuit ga volgende week weer een ander horloge te kopen wil ik het wel goed doen. Ik vind het belangrijk om een tijdloos model te kopen waar ik jaren plezier van kan hebben. Nu lijkt mij zelf deze PLANET OCEAN 600M OMEGA CO-AXIAL MASTER CHRONOMETER 43.5 MM SEAMASTER Reference 215.30.44.21.01.001 een goeie keuze.

Hoe denken jullie erover en hebben jullie wellicht suggesties voor een beter alternatief?
Roep maar raak wat jullie denken wat verstandig is en waar ik op moet letten. Uiteindelijk maak ik toch mijn eigen keuze, maar het zal wel fijn zijn als ik deze goed overwogen heb met advies van de kenners hier.

alvast bedankt allemaal!

5 likes

Als je dat belangrijk vind, kan je beter opzoek naar een ander model. De PO’s veranderen met de jaren nogal behoorlijk. Als je het wel in de duikhorloge hoek wil zoeken, kan je in die prijsklasse beter kijken naar Tudor blackbay ofzo, die zien er toch wat klassieker uit. Of met een kleinere pols naar de blackbay 58.

Dat is een uitstekende keus! Je geeft aan dat je graag een tijdloos model zou willen kopen. Ik zou dan absoluut niet de 43,5mm, maar de 40mm kopen.

Hoi Gipie,

Welkom hier.

Oké!

Op je spelling!

Qua horloge: gewoon iets kopen wat je mooi vindt. Of eerst eens een half jaartje hier rondkijken. En dan nog eens je keuze overwegen.

Fijne dag nog!

6 likes

Lijkt mij ook een prima keuze!
Mooi horloge.

Even om alle andere vragen heen een kleine tip, kijk goed rond mocht u een Omega nieuw gaan aanschaffen mijn ervaring (en zo ook na even snel googlen op deze referentie) is dat nieuwe Omega horloges makkelijk nieuw ruim onder list te verkrijgen zijn.
Dit horloge staat voor 6200 euro op de Omega Website
Maar wordt nieuw in de stickers en volledige garantie voor nog geen 4400 euro (in Duitsland) aangeboden en in Engeland nog goedkoper.

Scheelt toch een flinke slok op een borrel :slight_smile:
Zo heb ik mijn Moon Watch ook voor dik onder de list prijs aangeschaft.

Uiteindelijk heb ik besloten om hem in Engeland aan te schaffen en werd deze naar mij toe gestuurd echter kan ik me goed voorstellen dat u zich daar niet senang bij voelt en Chrono24 is wellicht niet het meest fijne platform om uw eerste “echte” horloge aan te schaffen.
Alle begrip daarvoor, beter nog ik zou het u niet adviseren.

Wat ik ik wel wil zeggen is dat u bij uw aanschaf goed geĂŻnformeerd ter tafel komt bij een juwelier en de juwelier natuurlijk deze informatie ook heeft en u dit horloge toch zeker voor onder de 5000 euro zal moeten kunnen aanbieden.

Dankjewel allemaal voor de snelle reacties.

Zeker een goed idee om deze ook eens te proberen.

@sj44k Bedankt voor de tip. Ik durf inderdaad niet om dit horloge uit Engeland te laten komen, maar voor dat verschil kan ik makkelijk een dag in de auto zitten en is Duitsland dus geen probleem. Echter mijn probleem is hoe weet ik of een verkoper betrouwbaar is? Denk dat onderhandelen bij juwelier dan voor mij ook de beste keuze is.

2 likes

Nee ik zou lekker ook of naar Duitsland gaan of gewoon een juwelier hier in NL en daar eerst maar eens passen en kijken of je het wat vindt.
Soms valt het gewoon tegen in het echt dat weet een juwelier ook dus voel je vrij om dan wat verder te oriënteren je bent niet de eerste / laatste die serieus nadenkt over een dergelijke uitgave.
Behalve dat maakt dat het juist leuk beetje passen en oriënteren en dan nog eens terugkomen om eventueel de aanschaf echt te doen.

Maar met deze kennis heb je iig een beetje een beeld van de marktwaarde van dit Omega horloge, we hebben het niet over een broodje kaas immers.
Neem de tijd, gebruik dit forum er is ZOVEEL te lezen over do’s and don’t bij de aanschaf van een horloge.
Maar de allerbelangrijkste regel is, buy the seller.
Als u geen goed gevoel heeft bij de verkoper, bedank hem en loop weg.

Check even anders mijn aankoop topic waar ook een ervaring staat met juist weer wel een hele fijne en nette juwelier en Omega Authorised Dealer.

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst, een Omega Seamaster is altijd een prachtige keuze!

Moet zeggen erg goeie keuze. Perfecte daily beater ook en best een tijdloos design. Wat ook het fijne is dat het past bij elke outfit. Enige waar ik niet zo weg van ben is de maatvoering. Beetje te groot voor mijn smaak. Maar als jij je er goed bij voelt moet je het zeker doen.
Succes!

1 like

Verstandig? Dat is geen enkel horloge wat meer dan een paar tientjes kost, zeker niet als je ervoor moet sparen.

Maargoed… Verstandig hier op het forum is (bijna)niemand.
Dus koop wat je zelf kan waarderen!
Enjoy

4 likes

Allereerst, geen slechte keuze. Sowieso veel mooier dan de Seamaster bond, als het ware.

Maar hij is nogal aan de maat. Ik weet niet wat je polsomtrek is, maar wellicht zou ik net als @Jasper een 39,5mm doen. De 215.33.40.20.01.001 bijvoorbeeld.

Dat ding heeft een korte lug to lug. Dat is fijn, 45mm. 14,2mm dik is wel topzwaar.

Maar:

Ik weet niet hoe oud je bent, of je vaak iets netter gekleed bent of wat je verder doet, natuurlijk, maar als ik Ă©Ă©n serieus eerste horloge kon kopen zou ik misschien niet voor een duikhorloge gaan.

Wat vind je van de Railmaster met brushed wijzerplaat, 220.10.40.20.01.001?

40mm breed, 12,5mm dik. Het is in alle opzichten een mooiere beschaafdere maat die bij veel meer gelegenheden past. Het horloge is nog steeds 150m waterresistent, dus prima om te snorkelen op vakanite.

Of de 41mm Aqua Terra 220.10.41.21.01.001. Ook 150m waterresistent, van een zelfde type, maar nog steeds maar 13,1mm dik. Wat ook al fors is, maar het is net even een andere stijl.

En als het dan een duiker moet zijn stel ik de Seamaster 300 Master Co-Axial voor. 233.30.41.21.01.001. Die is 41mm bij 14mm, dus nog steeds draagbaarder dan de PO. En hij heeft niet zo’n raar nutteloos heliumventiel.

In mijn ogen zijn alle drie de horloges tijdlozer, flexibeler in te zetten en draagbaarder.

4 likes

@Fate_Amenable_To_Change

Bedankt voor deze opties.

Pols omtrek is 19cm
Ben 30 jaar en hoef zelden een pak te dragen, maar ben meestal wel netjes gekleed. Ik vind de PO net wat sportiever en dat spreekt me juist aan. Andere modellen zijn daarin tegen ook zeker heel erg mooi. er is eigenlijk ook te veel moois om uit te kiezen.

Maar ik ga zeker ook de 39,5 variant passen.

Zolang je weet dat je dat over 15 jaar ook nog wilt: More power to you. Ik ben 45 en kan van beide vormen genieten, dress en duik. Wel merk ik dat ik vroeger meer duikers en lompere horloges droeg. Ik heb ze nog wel, maar ik grijp eerder naar een sporty dresser. :slight_smile:

Succes!

Ik ervaar dit ook, 10 tal jaar geleden getwijfeld tussen de Omega SMP300m en de Aqua Terra. De duiker gekocht en nu merk ik dat ik me meer naar de dressy AT getrokken voel.

Neemt niet weg dat ik de PO lijn ook knap vindt, wellicht in aangepaste grootte.

De voorgestelde Omega Railmaster vind ik te eenvoudig voor dat geld.

1 like

Eens met @Fate_Amenable_To_Change en @Jasper
De maat is heel belangrijk en tijdsgebonden… 45mm was heel hip. Nu niet meer. De trend is kleiner. Dus met 40mm zit je safe. Of de iets oudere 42mm PO.

Daarnaast is William Wien een betrouwbaar adres dat veel Omega’s scherp nieuw kan aanbieden.

Succes en veel plezier hier op het forum.
Waarschijnlijk zien we je over een tijdje in de Rolex hoek. Zo eindigt iedereen hier :wink:

2 likes

Al het echt goede advies staat hierboven al.

Ik heb de 42mm variant. Die is door een ander type numerals wat rustiger. Het is en blijft een dik horloge, dus passen is de boodschap. Ik heb het in een opwelling gekocht en heb daar geen spijt van. Ik draag deze toch makkelijk de helft van de tijd, maar ik zou hem even om de pols testen.

Toen was er ook wel een kleinere variant, 37,5mm denk ik, maar dat ding was echt een hockey puck: zo goed als even dik als de 42 of 45mm, maar dan een pak kleiner. Heb de nieuwe varianten niet om de pols gehad, maar dat viel me toen wel op.

Tijdloos is een moeilijk begrip. Zie ik mezelf dit horloge dragen als ik 60 ben? Ja, op zich wel. Denk ik dat ik mijn Explorer vaker zal dragen dan de PO tegen dan? Ja, dat denk ik ook wel. Heb ik allicht al wat andere horloges toegevoegd waardoor dat allemaal geen probleem is? Zonder twijfel :sweat_smile:

Omega Speedmaster automatic:sunglasses:

De 43.5 kan prima volgens mij. Ik heb hem ook gehad met 17.5cm pols en dat ging maar net

Deze staat trouwens te koop bij ten2two

Sowieso alle modellen gaan passen, echt even de tijd voor nemen om verschillende juweliers af te gaan en een goed gevoel erbij krijgen. Heb nu al vaak gehad dat een horloge mij vanaf de foto’s geweldig leek, maar in het echt erg tegen viel. Ik had dat bijvoorbeeld bij de Aqua Terra, Railmaster en JLC Polaris…

Ik raad je ook aan om na je eerste rondje juweliers een shortlist te maken en die modellen op je gemak nog eens gaan proberen, zodat je zeker weet dat je het juiste horloge koopt.