Eerste "echte" horloge

Hey HF.

Tot nu toe heb ik alleen een Thomas Earnshaw automaat die ik 2 jaar geleden gekregen heb en een apple watch.
Dit is natuurlijk niet echt iets bijzonders sterker nog eigenlijk gewoon troep zodra je ze in het echt ziet.

nu wil ik voor mijn 30ste verjaardag in maart mijn eerste “echte” horloge gaan uitzoeken.
ik ben al enige tijd geinteresseerd in horloges en ik denk dat het een mooi moment is om een verzameling te starten + gelijk een mooie emotionele connectie te maken aan mijn eerste horloge :relaxed:

Nu hoop ik op wat mooie suggesties voor mijn zoektocht van jullie.
Ik ben dus op zoek naar een all-day watch niet te netjes maar zeker niet te sportief. ik het het budget nog niet helemaal voor ogen maar dat zal ergens tussen de 2500 en 5000 euro liggen. mocht het er iets boven liggen ben ik zeker bereid om even door te sparen maar laten we voor nu uit gaan van iets rond het budget hierboven genoemd.
Ik denk zelf aan een horloge op een leren of Suède en niet aan staal ( maar me verrasen mag zeker)
Sommige op het forum zullen de volgende opmerking niet leuk vinden maar ik ben tot nu toe echt geen fan van Seiko :see_no_evil: waarom weet ik ook niet

Ik zie de suggesties graag bedankt alvast HF!

8 likes

In die prijsklasse is veel moois te vinden! Hoe groot zat je aan te denken? Mooie speedmaster op leer is altijd goed.

3 likes

Kijk, da’s de juiste instelling :sunglasses:

3 likes

Tudor black bay 36?

Ja, op staal, maar je kan er altijd zelf een ander bandje op zetten.

Tudor verkoopt ze ook zelf op leer, maar dan zou ik zelf de keuze willen hebben.

Zijn er in t zwart, blauw en zilver.

In 36 mm en 41mm. Niet te sportief, niet te dressy. Prima horloge voor alle dag denk ik. Zit rond de 2,5k in staal. Wil je iets opvallenders:

4k.

11 likes


Wel aan de bovenkant van je budget. Maar wateren beauty!

24 likes

Ruim binnen budget:

Tudor Black bay ceramic
Ik ben ook geen Seiko fan hoor :innocent:

7 likes

Wat een luxe vraag :+1:t4:!!
Neem je tijd en ga “ PASSEN & KIJKEN” zou ik zeggen!

1 like

Heel eerlijk heb ik nog geen idee ik vermoed ergens rond de 39/40? maar om dat echt te weten moet ik sowieso keer lekker gaan passen ben van plan om binnenkort even bij schaap en citroen een afspraakje te maken.

1 like

Dit is inderdaad wel een beetje waar ik naar kijk inderdaad! aan de bovenkant van mijn budget voor welk mooi bedragje gaat deze?

1 like

Wat ^^ zegt, heerlijke luxe zo.
Tudor BB 58 doet het ook mooi op leer en dik binnen budget

4 likes

Het beste advies in mijn ogen.
Succes met je keuze :+1:t2:

2 likes

Leuk idee om horloge voor je 30e verjaardag te kopen! Als ik je post samenvat, dan kom ik op dit lijstje uit:

  • Horloge welke dagelijks te dragen is
  • Niet té dress, niet te sportief
  • Voorkeur suede/leren band
  • Geen voorkeur voor Seiko
  • Budget: 2.500-5.000

Met dat budget is veel leuks te krijgen, welke horloge het wordt is uiteindelijk persoonlijke smaak. Veel suggesties bekijken, langsgaan bij juwelier om wat modellen te passen en kijken waar je voorkeur naar uitgaat.

Zelf zou ik voor een “eerste echte horloge” (zoals je het zelf noemt), neigen naar een klassiek model: kan nooit misgaan!

Denk hierbij aan:


Omega Speedmaster


Rolex Datejust (Vintage mogelijk “rond” je budget te vinden)


Tag Heuer Monaco


Rolex Explorer


Cartier Tank


Zenith El Primero


Jaeger-LeCoultre Reverso

https://cdn.webshopapp.com/shops/284691/files/358348025/breitling-breitling-navitimer-b01-chronograph-43mm.jpg
Breitling Navitimer


IWC Portugieser Chronograph

Ok, misschien heb ik mij een beetje laten meeslepen. Niet alle horloges zullen binnen je budget passen. Prachtige klassiekers.

Veel sterkte met je zoektocht!

9 likes

Ik vind ze op de foto erg dik en bulky ogen of ligt dat aan mij ?

al ik zeker weet dat het een model is die ooit binnen mijn collectie valt echter is die BB58 het horloge om mee te beginnen dat vraag ik me af.

6 likes

Zoekt u niet verder; Omega Seamaster Aqua Terra.

22 likes

haha super grappig dat je hier een aantal van mijn favoriete horloges tussen heb staan mijn idee nu is om met dit eerste horloge een verzameling te starten waar ik van een aantal merken minstens 1 mooie piece heb liggen. En een aantal van deze horloges komen er dan ook zeker in :smile:

Als ik 30 werd zou ik denk ik voor deze gaan, is wel wat alternatief misschien met de tritium verlichting. https://www.ballwatch.com/global/1/collections/engineer-m---86/marvelight--40mm----nm2032c-s1c-bk---2095.html

5 likes

Al veel mooie suggesties hier. Ik volg de bb58 piste. Voor mij de blauwe, maar goed, keuze genoeg!

Dat gezegd: een speedmaster zou ook wel prima zijn!

1 like

Je bent al een heel eind gekomen merk ik! :smiley:

Tips om te exploreren: Nomos (een heel gamma), Omega Aqua Terra (tig varianten), Grand Seiko

1 like

Zeker een mooie staat op het lijstje om in het echt te zien/passen :slight_smile:

1 like