"Eerste ECHTE horloge"

Hoeft geen probleem te zijn ik voor meer uitdagingen gestaan

1 like

Geef hem een tweede leven😄

3 likes

Een horloge waar je al een hele lange tijd naar uitkijkt en waarvan je het waard vind om er een paar duizend euro op stuk te slaan.

1 like

Eens! :grin: Dit samen met de Steinhart beschouw ik als mijn eerste echte horloge. Daarna had ik misschien ook moeten stoppen. :face_with_monocle:

Mijn collectie 2019

6 likes

Ik ben al blij dat ik er duizend tegenaan kon gooien. In termijnen haha

5 likes

Oeps

Dat is mijn invulling hè? Ik kan overigens ook net zo goed genieten van goedkopere horloges hoor, echter daarvan kan ik niet zeggen dat ik er heel lang naar uit moest kijken voor ik hem uiteindelijk kon kopen.

1 like

Het eerste spreekwoordelijke echte horloge is het horloge welke pijn doet in je portemonnee. Waarvan je dacht er nooit zoveel geld er aan uit te kunnen of willen geven. In mijn geval was het eerste echte horloge een Seiko boven de €100. Daarna was mijn eerste echte horloge een Tissot die over de €1000 ging en toen een Nieuwe Omega Seamaster.

Erop terug kijkend was de Omega wel een momentje hoor. Daarna werd het allemaal makkelijker. Heel treurig dus en vooral op geld gebaseerd.

Als ik iemand een eerste “echte” horloge mag adviseren die nieuw in de hobby is zeg ik nu een Citizen Ny0040. Dan ben je voor €200 het mannetje.

2 likes

Ik adviseer mensen vaak te starten met een seiko5 of een citizen

Nou, wanneer je een zooi Invicta’s hebt en uiteindelijk bepaald om minimaal een Apple Watch te kopen :see_no_evil:

Bij mij was het zo dat ik mijn eerste ‘echte’ horloge (Seiko SNXS73) kocht omdat het geen kinderhorloge of smartwatch is en omdat ik er echt naar op zoek ben geweest!
Dat het dan een automatisch horloge is maakt mij niet uit, het had net zo goed een mooie quartz kunnen worden.

1 like

Ik heb de term gebruikt in mijn eerste topic hier. en werd daar direct op aangesproken :grin:

Wat ik toen bedoelde met een “echt” horloge, was er een die niet werd verkocht onder een naam van een merk dat ook schoenen, /polo’s en/of spijkerbroeken verkocht.

Rolex, dus helaas heb ik geen echte horloges.

2 likes

Ik ben guilty. 4 fossils

1 like

Maakt Fossil kleding?

Anyways, horloges van plakmerken (waar ik fossil overigens niet onder schaar) zijn uiteraard net zo echt als alle anderen en dat is ook niet waar de term “echt” op slaat in mijn ogen. Ook mijn voorbeeld is natuurlijk loos, dat tonen merken als Cartier wel aan denk ik.

Wel mode dingetjes. Ook tasjes enz
https://www.fossil.com/en-nl/sale/?gclid=CjwKCAjw6IiiBhAOEiwALNqncTf6Q0X6hypqQQsyzMUtXd8n3wox8wzC6A2bVoC05_9ZfPRJcP6h6BoCnpQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Tja kreeg met 17 jaar het oude horloge van mijn vader een Rolex Airking uit 1969.
Nog steeds mijn favoriet om het feit dat hij van mijn vader was…

6 likes

Voor mij is dat een horloge van een merk met een horloge-achtergrond en geschiedenis. Daarnaast is voor mij een automaat ‘echter’ dan een Quartz; hoewel er niks mis is met een Quartz natuurlijk.

Voor mij dus liever een Seiko automaat dan de Rolex Oyster-Quartz…? Moest er even over nadenken, maar ik denk het wel. Tot ik ze beide in handen heb misschien…

1 like

Jaaaa…nostalgie dit was ook mijn 1e ‘echte’ horloge :hugs:

Gaat best goed vandaag, mensen zijn aardig voor elkaar. Goedentierendheid🤭

1 like