"Eerste ECHTE horloge"

En toch is het met jou uiteindelijk nog goed gekomen. Jij hebt vaak erg mooie horloges.

2 likes

Ik zou niet weten waarom dit niet echt zou kunnen zijn. Voor velen, inclusief mijzelf, is dit het horloge waar ze mee leren klokkijken. En ondanks dat ik hem al decennia niet meer heb kan ik hem nog steeds herinneren. Dat is als je het mij vraagt net zo echt als een Casio die je met een krantenwijk financieert. Prijs is niet de graadmeter, het is de stap die je ermee zet.

3 likes

Juist vandaar dat ik ook zei nostalgie. Dit was ook mijn eerste horloge die ik had gekregen voor mijn Communie. Heb de flikflak ook niet meer, maar kan het horloge nog als de dag van gisteren herinneren.

1 like

Weet je. Kijk.
Ik heb ooit bij de V&D een horloge gekocht. Ging daar met geld in de zak heen, betaalde voor een groenbruine smokedial merkloos quartzhorloge waar ik al 23 keer langs was gelopen. Dat ding had iets wat ik zo gaaf vond.

Met klamme handjes wachtte ik tot de band op maat was gemaakt door de herintreder met een band-op-maat/batterijplaats-cursus in de pocket. Hij vroeg of ik het gelijk om wilde doen.
‘Zeker’… en naar mijn pols starend naar huis gefietst alwaar mijn moeder mijn enthousiasme met moederlijke aandacht deelde. Dat was mijn eerste echte horloge. Geen idee meer wat het kostte. Maar ik voelde me de koning te rijk.

6 likes

Maar als je het datumvenster weghaalt wat op het origineel de balans verstoord, er een handwinder van maakt en een glazen backcase toevoegt… dan verdien je wel een klein veertje. Sorry , wittebroodsweken jwz

6 likes

Toch knap om voor dat geld zoiets neer te zetten. Mooie closeups

1 like

Ik zei nog zo dat ook dat gewoon echte horloges zijn. En zo’n chronograafje is altijd cool.

2 likes